Από την Αναστασία Χάιτα
Πτυχιούχο Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών
Εκ των ομοίων
Είδαμε στην Καθημερινή 8/2, άρθρο του κ. Μάνου με τίτλο «δεν πληρώνω»
Ο κ. Μάνος, γνωστός αποτυχημένος επιχειρηματίας, πολιτικός, υπουργός οικονομικών και επίσης αποτυχημένος πρόεδρος 2 κομμάτων επιμένει να νομίζει ότι μπορεί να μας ενδιαφέρει η γνώμη του.
Ειλικρινά δεν μας ενδιαφέρει αλλά μιας και ...
παρόμοιας ευφυΐας επιχειρήματα έχουμε ακούσει πάμπολλα τον τελευταίο καιρό ας ασχοληθούμε λίγο.
Αγανάκτηση για τη μαύρη πεντακοσάρα μερσεντές που δεν πληρώνει διόδια.
Τι κάνει τον κύριο Μάνο να πιστεύει ότι ένας πολίτης που έχει πληρώσει με τον κόπο του την αξία μιας μαύρης πεντακοσάρας μερσεντές , τα τέλη ταξινόμησης, τα τέλη κυκλοφορίας της, τη βενζίνη της, δεν έχει το δικαίωμα να αρνείται την κλοπή εις βάρος του με την μη καταβολή των διοδίων;
Άλλωστε κύριε Μάνο με την ελάχιστη ιστορία που γνωρίζουμε, όλες οι ανατρεπτικές θεωρίες και προσπάθειες (με εξαίρεση μόνο τον Σπάρτακο, αν δεν απατώμαι) έγιναν από ανώτερα οικονομικά στρώματα των εκάστοτε κοινωνιών.
Στην προκειμένη περίπτωση «Φοβού τη μαύρη πεντακοσάρα μερσεντές»
Επιδημία ανευθυνότητας για την ατιμωρησία εκείνων που δεν πληρώνουν.
Μια πολύ επιπόλαια ματιά τους τελευταίους μήνες, θα καταδείξει ότι δεν υπάρχει καμία ανευθυνότητα ατιμωρησίας. Αντίθετα. Έχουν γίνει υπερπροσπάθειες οι οποίες έχουν πέσει όλες στο κενό μιας και οι συμβάσεις παραχώρησης είναι τόσο διάτρητες νομικά που κανένας νομοθέτης δεν έχει καταφέρει να στοιχειοθετήσει κανενός είδους επιβολής «τιμωρίας» στην μη καταβολή των ληστρικών διοδίων.
Εντύπωση προκαλεί η απαίτηση κατάργησης των διοδίων από το Συντονιστικό κατοίκων γιατί δεν δέχονται να προπληρώνουν ένα έργο!
Με τα λίγα οικονομικά που ξέρουμε κύριε Μάνο, σε συνθήκες ελεύθερης αγοράς που είστε υπέρμαχός της, όταν ένας επιχειρηματίας αναλαμβάνει να κάνει μία επένδυση χρησιμοποιεί δικά του κεφάλαια (πιθανώς να έχει δανειστεί από ιδιώτες ή τράπεζες με την υποχρέωση καταβολής επιτοκίου) και μετά την απόσβεση του κεφαλαίου του προσδοκά το κέρδος του.
Έχετε δει επιχειρήσεις να λειτουργούν με κεφάλαια των πελατών της επιχείρησης και μάλιστα χωρίς να έχουν συμμετοχή σε ποσοστό κέρδους ή επιτοκίου;
Σε ποια ακριβώς οικονομική θεωρία της ελεύθερης αγοράς αναφέρεται αυτός ο τρόπος χρηματοδοτήσεων;
Τι ακριβώς σας κάνει εντύπωση στην άρνηση του εξαναγκασμού χρηματοδότησης των έργων. Δεν έχουν δικαίωμα να αντισταθούν στoν παραλογισμό;
Εσείς θα δεχόσασταν να περνάτε κάθε μέρα από τον μπαρμα-Θανάση να του πληρώνεται ένα ποσό μέχρι να μαζέψει το κεφάλαιο να αγοράσει μια αγελάδα και μετά να εξακολουθείτε να πληρώνεται το γάλα που θα πίνετε;
Είμαι απολύτως βέβαιη πως θα το αρνιόσασταν είτε είχατε μαύρη πεντακοσάρα μερσεντές είτε είχατε υπερωκεάνιο.
Το ίδιο κάνουμε κι εμείς.
Κινδυνεύουν τα έργα οδοποιίας
Tα έργα οδοποιίας είναι στο επίπεδο που είναι γιατί επί δεκαετίες καταληστεύθηκαν τα ταμεία από επιτήδειους που ασφαλώς τους γνωρίζετε.
Βρες τε τα λεφτά που σίγουρα δεν φάγαμε παρέα και φτιάξτε τους δρόμους. Είναι δικό σας πρόβλημα.
Αρνούμαστε να γίνει δικό μας.
Τα δάνεια είναι ευνοϊκά. Αν αναθεωρηθούν οι συμβάσεις τα επιτόκια θα είναι τετραπλάσια.
Αυτή ακριβώς είναι η καρδιά του προβλήματος.
Τα δάνεια είναι χαμηλότοκα και δεν συμφέρει τις τράπεζες να χρηματοδοτούν με τέτοια επιτόκια. Έχουν σταματήσει τις χρηματοδοτήσεις και το πρώτο θύμα όπως πάντα είναι ο πολίτης.
Μας ζητάτε να κάνουμε εμείς τη δουλειά των τραπεζών, χωρίς επιτόκιο.
Δε νομίζετε ότι μας υποτιμάτε;
Να με συγχωρείτε αλλά δεν διακρίνω τίποτα παράλογο ούτε στην πρώτη, ούτε στην εκατοστή διαμαρτυρία του κ. Λουπάτατζη και ασφαλώς, ούτε των ομοίων του.
Πτυχιούχο Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών
Εκ των ομοίων
Είδαμε στην Καθημερινή 8/2, άρθρο του κ. Μάνου με τίτλο «δεν πληρώνω»
Ο κ. Μάνος, γνωστός αποτυχημένος επιχειρηματίας, πολιτικός, υπουργός οικονομικών και επίσης αποτυχημένος πρόεδρος 2 κομμάτων επιμένει να νομίζει ότι μπορεί να μας ενδιαφέρει η γνώμη του.
Ειλικρινά δεν μας ενδιαφέρει αλλά μιας και ...
παρόμοιας ευφυΐας επιχειρήματα έχουμε ακούσει πάμπολλα τον τελευταίο καιρό ας ασχοληθούμε λίγο.
Αγανάκτηση για τη μαύρη πεντακοσάρα μερσεντές που δεν πληρώνει διόδια.
Τι κάνει τον κύριο Μάνο να πιστεύει ότι ένας πολίτης που έχει πληρώσει με τον κόπο του την αξία μιας μαύρης πεντακοσάρας μερσεντές , τα τέλη ταξινόμησης, τα τέλη κυκλοφορίας της, τη βενζίνη της, δεν έχει το δικαίωμα να αρνείται την κλοπή εις βάρος του με την μη καταβολή των διοδίων;
Άλλωστε κύριε Μάνο με την ελάχιστη ιστορία που γνωρίζουμε, όλες οι ανατρεπτικές θεωρίες και προσπάθειες (με εξαίρεση μόνο τον Σπάρτακο, αν δεν απατώμαι) έγιναν από ανώτερα οικονομικά στρώματα των εκάστοτε κοινωνιών.
Στην προκειμένη περίπτωση «Φοβού τη μαύρη πεντακοσάρα μερσεντές»
Επιδημία ανευθυνότητας για την ατιμωρησία εκείνων που δεν πληρώνουν.
Μια πολύ επιπόλαια ματιά τους τελευταίους μήνες, θα καταδείξει ότι δεν υπάρχει καμία ανευθυνότητα ατιμωρησίας. Αντίθετα. Έχουν γίνει υπερπροσπάθειες οι οποίες έχουν πέσει όλες στο κενό μιας και οι συμβάσεις παραχώρησης είναι τόσο διάτρητες νομικά που κανένας νομοθέτης δεν έχει καταφέρει να στοιχειοθετήσει κανενός είδους επιβολής «τιμωρίας» στην μη καταβολή των ληστρικών διοδίων.
Εντύπωση προκαλεί η απαίτηση κατάργησης των διοδίων από το Συντονιστικό κατοίκων γιατί δεν δέχονται να προπληρώνουν ένα έργο!
Με τα λίγα οικονομικά που ξέρουμε κύριε Μάνο, σε συνθήκες ελεύθερης αγοράς που είστε υπέρμαχός της, όταν ένας επιχειρηματίας αναλαμβάνει να κάνει μία επένδυση χρησιμοποιεί δικά του κεφάλαια (πιθανώς να έχει δανειστεί από ιδιώτες ή τράπεζες με την υποχρέωση καταβολής επιτοκίου) και μετά την απόσβεση του κεφαλαίου του προσδοκά το κέρδος του.
Έχετε δει επιχειρήσεις να λειτουργούν με κεφάλαια των πελατών της επιχείρησης και μάλιστα χωρίς να έχουν συμμετοχή σε ποσοστό κέρδους ή επιτοκίου;
Σε ποια ακριβώς οικονομική θεωρία της ελεύθερης αγοράς αναφέρεται αυτός ο τρόπος χρηματοδοτήσεων;
Τι ακριβώς σας κάνει εντύπωση στην άρνηση του εξαναγκασμού χρηματοδότησης των έργων. Δεν έχουν δικαίωμα να αντισταθούν στoν παραλογισμό;
Εσείς θα δεχόσασταν να περνάτε κάθε μέρα από τον μπαρμα-Θανάση να του πληρώνεται ένα ποσό μέχρι να μαζέψει το κεφάλαιο να αγοράσει μια αγελάδα και μετά να εξακολουθείτε να πληρώνεται το γάλα που θα πίνετε;
Είμαι απολύτως βέβαιη πως θα το αρνιόσασταν είτε είχατε μαύρη πεντακοσάρα μερσεντές είτε είχατε υπερωκεάνιο.
Το ίδιο κάνουμε κι εμείς.
Κινδυνεύουν τα έργα οδοποιίας
Tα έργα οδοποιίας είναι στο επίπεδο που είναι γιατί επί δεκαετίες καταληστεύθηκαν τα ταμεία από επιτήδειους που ασφαλώς τους γνωρίζετε.
Βρες τε τα λεφτά που σίγουρα δεν φάγαμε παρέα και φτιάξτε τους δρόμους. Είναι δικό σας πρόβλημα.
Αρνούμαστε να γίνει δικό μας.
Τα δάνεια είναι ευνοϊκά. Αν αναθεωρηθούν οι συμβάσεις τα επιτόκια θα είναι τετραπλάσια.
Αυτή ακριβώς είναι η καρδιά του προβλήματος.
Τα δάνεια είναι χαμηλότοκα και δεν συμφέρει τις τράπεζες να χρηματοδοτούν με τέτοια επιτόκια. Έχουν σταματήσει τις χρηματοδοτήσεις και το πρώτο θύμα όπως πάντα είναι ο πολίτης.
Μας ζητάτε να κάνουμε εμείς τη δουλειά των τραπεζών, χωρίς επιτόκιο.
Δε νομίζετε ότι μας υποτιμάτε;
Να με συγχωρείτε αλλά δεν διακρίνω τίποτα παράλογο ούτε στην πρώτη, ούτε στην εκατοστή διαμαρτυρία του κ. Λουπάτατζη και ασφαλώς, ούτε των ομοίων του.
πηγη press-gr.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου