Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Κυριακή 18 Μαρτίου 2018
Σάββατο 9 Σεπτεμβρίου 2017
ΣΗΜΕΡΑ ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ 17:00 ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΣΤΕΓΑΣΗΣ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ
Η Πρωτοβουλία Αλληλεγγύης Λαμίας, καταγγέλλει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο την φιέστα μίσους που διοργανώνουν τα υπόδικα μέλη της νεοναζιστικής οργάνωσης της Χρυσής Αυγής, το Σάββατο 9 Σεπτέμβρη στις Θερμοπύλες.
Εβδομήντα χρόνια μετά τη λήξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και την ήττα του φασισμού, η Ευρώπη δοκιμάζεται από την άνοδο της ρατσιστικής και της ναζιστικής ακροδεξιάς. Όμως οι ρατσιστές και οι νεοναζί έχουν αντίπαλο: το μαζικό και πολύμορφο κίνημα, το οποίο στους δρόμους όλης της Ευρώπης αγωνίζεται.
Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2017
Πρωτοβουλία Αλληλεγγύης Λαμίας: Η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΘΑ ΝΙΚΗΣΕΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ.
ΚΕΝΤΡΟ
«ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ» ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΣΤΙΣ ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ
ΕΝΑΣ ΧΡΟΝΟΣ ΜΕΤΑ
Η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΘΑ
ΝΙΚΗΣΕΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ Η ΖΩΗ ΘΑ ΝΙΚΗΣΕΙ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ
‘Έχει συμπληρωθεί ένας χρόνος από τότε, που οι
πρώτοι πρόσφυγες εγκαταστάθηκαν στο camp των Θερμοπυλών.
Η Πρωτοβουλία Αλληλεγγύης αρωγός από την πρώτη στιγμή στους πρόσφυγες
προσπάθησε και συνεχίζει να προσπαθεί να βοηθήσει στην επίλυση των καθημερινών
προβλημάτων, που αντιμετωπίζουν
Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου 2016
Η Πρωτοβουλία Αλληλεγγύης Φωκίδας μοίρασε τετράδια στους μαθητές που τα έχουν ανάγκη.
Για μια ακόμη χρονιά η "Πρωτοβουλία Αλληλεγγύης Φωκίδος" σε συνεργασία με την "Αλληλεγγύη για όλους / www.solidarity4all.gr" παρέδωσε τετράδια, στα Δημοτικά σχολεία της Δεσφίνας - Κίρρας - Ιτέας και Άμφισσας, για μαθητές που τα έχουν περισσότερο ανάγκη.
Με την ευκαιρία αυτή η "Πρωτοβουλία Αλληλεγγύης" εύχεται σε όλους Χρόνια πολλά για τις ημέρες των εορτών, Καλά Χριστούγεννα και ευτυχισμένο το νέο έτος 2017.
Με την ευκαιρία αυτή η "Πρωτοβουλία Αλληλεγγύης" εύχεται σε όλους Χρόνια πολλά για τις ημέρες των εορτών, Καλά Χριστούγεννα και ευτυχισμένο το νέο έτος 2017.
Τετάρτη 9 Νοεμβρίου 2016
Πρωτοβουλία Αλληλεγγύης Λαμίας: Ανακοίνωση για τη φοίτηση των προσφυγόπουλων στα σχολεία

Η Ελλάδα της ανθρωπιάς και οι ψευτοπατριώτες του μίσους
Η φοίτηση όλων των παιδιών στη βασική εκπαίδευση ( δημοτικό – γυμνάσιο ) αποτελεί συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα που απορρέει από τις Διεθνείς Συμβάσεις για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα. Η ελληνική πολιτεία έχει την υποχρέωση να εξασφαλίσει για όλα τα παιδιά τη φοίτησή τους στα σχολεία χωρίς εθνικές, φυλετικές ή θρησκευτικές διακρίσεις.
Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου 2016
Δε θα δακρύσω μα ούτε και δε θα φοβηθώ, Αντιφασιστική Συγκέντρωση18/9
(…)δε θα δακρύσω μα ούτε και δε θα φοβηθώ, δε θα αφήσω να μου κλέψουν
τα όνειρα μου ελεύθερα ψηλά πολύ ψηλά πετώ, κι όλοι ζηλεύουν τα περήφανα κι
αδέσμευτα φτερά μου(…)
Παύλος Φύσσας-Killah-P
18 Σεπτεμβρίου 2013.
Δολοφονία του Παύλου Φύσσα στο Κερατσίνι από τα τάγματα εφόδου της Χ.Α.. Γιος
εργάτη στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος, όπου είχε εργαστεί και ο ίδιος,
γνωστός στο Κερατσίνι για την μουσική και τα τραγούδια του, αλλά και για την
αντιφασιστική του δράση.
Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 2015
ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΦΩΚΙΔΟΣ: ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ
Είναι ευχής έργο που οι κοινωνικές δομές και η αλληλεγγύη των συμπολιτών μας εξακολουθούν να λειτουργούν και να συνεισφέρουν στην προσπάθεια για την ανακούφιση των συνανθρώπων μας
Η Πρωτοβουλία Αλληλεγγύης συμμετέχοντας σε αυτή την προσπάθεια, είχε ξεκινήσει εδώ και κάποιο διάστημα την συλλογή σχολικού υλικού για να βοηθήσει τις οικογένειες που δυσκολεύονται στην αγορά του.
Με πραγματική ικανοποίηση είδαμε αυτή την προσπάθεια να ευοδώνεται, αφού καταφέραμε και συγκεντρώσαμε μια αρκετά μεγάλη ποσότητα σχολικού υλικού που μοιράστηκε κατ' αναλογία στο Δημοτικό σχολείο της Κίρρας, στα τρια Δημοτικά σχολεία της Ιτέας και στο 1ο Δημοτικό σχολείο Άμφισσας.
Το υλικό παραδόθηκε απο τους εκπροσώπους της Πρωτοβουλίας Αλληλεγγύης στους διευθυντές των ανωτέρω σχολείων, οι οποίοι ανέλαβαν να το μοιράσουν στα παιδιά με την μεγαλύτερη ανάγκη. Να σημειώσουμε ότι στο δημοτικό σχολείο της Κίρρας παραδόθηκε προς διανομή σ' αυτά τα παιδιά και μιά ποσότητα από Σάντουϊτς προσφορά συμπολίτη μας.
Τέλος ωφείλουμε να ευχαριστήσουμε την οργάνωση "Αλληλεγγύη γιά όλους" και όλους όσους συνεισέφεραν για να γίνει πραγματικότητα αυτή η προσπάθεια.
Ελπίζουμε να υπάρξει και συνέχεια γιατί η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΟΛΩΝ ΜΑΣ.
Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου 2015
"ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΦΩΚΙΔΑΣ": Η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΟΛΩΝ ΜΑΣ!
Ένα πολύ σοβαρό ζήτημα , το τελευταίο διάστημα, είναι το προσφυγικό το οποίο δημιουργούν οι συνεχείς πολεμικές παρεμβάσεις, οι ανταγωνισμοί των κυρίαρχων χωρών Ευρώπης, Αμερικής και η αποσταθεροποίηση των χωρών της Μ. Ανατολής.
Η Πρωτοβουλία Αλληλεγγύης αντιλαμβανόμενη την
σοβαρότητα του ζητήματος από πολύ νωρίς είχε φροντίσει και είχε καλέσει (το
2014 τέτοια περίπου εποχή) για να ενημερώσει την τοπική κοινωνία, τον πλέον
αρμόδιο γι' αυτά τα θέματα, τον κ. Βαγγέλη Πισσία ο οποίος από τότε είχε
αναφερθεί στα προβλήματα που
δημιουργούνται στη Μ. Ανατολή και ειδικότερα στο θέμα της Συρίας.
Αυτά τα
προβλήματα τα ζούμε σήμερα σε όλη τους την ένταση, με την εισροή εκατοντάδων
χιλιάδων προσφύγων στην χώρα μας. Το δράμα των οποίων δεν μπορεί να περιγραφεί
με λέξεις και οι ανάγκες τους τεράστιες.
Η πανελλαδική οργάνωση "Αλληλεγγύη για
όλους" κομμάτι της οποίας αποτελεί και η δική μας Πρωτοβουλία, έχει
αναλάβει να βοηθήσει τους πρόσφυγες που έχουν εγκατασταθεί στον οικισμό του
Ελαιώνα παρέχοντας είδη προσωπικής υγιεινής - πετσέτες και σεντόνια που έχουν
ανάγκη.
Το αίτημα αυτό με εισήγησή μας μεταφέρθηκε στο
σημερινό (9/9/2015) Δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Δελφών και πήραμε την
διαβεβαίωση ότι θα γίνει αυτή η προσπάθεια για την συλλογή των ειδών που
ζητήσαμε.
Επιπλέον σε αυριανή συνάντηση φορέων στο
Δημαρχείο Άμφισσας θα συζητηθεί το θέμα ώστε να προχωρήσουμε σε πρακτικές
λύσεις.
Η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΕΙΝΑΙ
ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΟΛΩΝ ΜΑΣ!
Τετάρτη 5 Αυγούστου 2015
"ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΦΩΚΙΔΟΣ": Διευκρινήσεις για διαδικασίες μετά την έγκριση - χορήγηση των παροχών του προγράμματος για την ανθρωπιστική κρίση.
Η "Πρωτοβουλία Αλληλεγγύης Φωκίδος" σε
συνέχεια της ενημέρωσης των πολιτών και ειδικότερα των ευπαθών ομάδων του πληθυσμού, δημοσιεύει το παρακάτω δελτίο τύπου με διευκρινίσεις για τις διαδικασίες που πρέπει κάποιος να ακολουθήσει μετά την έγκριση-χορήγηση των παροχών του νόμου 4320/2015 που αφορά το πρόγραμμα αντιμετώπισης της ανθρωπιστικής κρίσης, διευκρινίζουμε τα εξής:
Δευτέρα 6 Ιουλίου 2015
ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΦΩΚΙΔΑΣ: Αποτιμώντας το αποτέλεσμα της 5ης Ιουλίου 2015
Φίλοι κ φίλες
Η Πρωτοβουλία Αλληλεγγύης Φωκίδας χαιρετίζει
την περήφανη νίκη του ΟΧΙ στην χώρα αλλά και στο νομό μας.
Το σαρωτικό ΟΧΙ της Κυριακής και το συντριπτικό επίτευγμα της μαζικής συμμετοχής, δείχνουν ότι ο λαός τίμησε για ακόμη μια φορά την ιστορία του, ανοίγοντας το δρόμο άμεσα για μια διαφορετική πορεία.
Η ετυμηγορία του δημοψηφίσματος δεν είναι ΟΧΙ
μόνο στην λιτότητα ΑΛΛΑ ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΣΤΗΝ ΕΩΣ ΧΘΕΣ ΠΟΡΕΙΑ του κυρίαρχου πολιτικού
υποδείγματος.
Είναι καταδίκη του φθαρμένου κλεπτοκρατικού συστήματος, των εκπροσώπων του, της ρεμούλας, της λιτότητας, των μνημονίων και των εφαρμοστικών βαρβαροτήτων.
Είναι καταδίκη του φθαρμένου κλεπτοκρατικού συστήματος, των εκπροσώπων του, της ρεμούλας, της λιτότητας, των μνημονίων και των εφαρμοστικών βαρβαροτήτων.
Είναι
ΝΑΙ
στην θέληση για ξεπέρασμα της κοινωνικής κρίσης με δημοκρατικά, ριζοσπαστικά
και κοινωνικά δίκαια μέτρα.
Απεδείχθη
το προφανές.
Καμία τρομοκρατία, κανένα ΜΜΕ και καμία
κλειστή τράπεζα δεν μπορεί να κλονίσει την ενότητα και να αλλάξει την θέληση
ενός λαού με όραμα και ελπίδα.
Και ω του θαύματος! Εντελώς ξαφνικά και μετά
το αποτέλεσμα, οι του ΝΑΙ θυμήθηκαν την εθνική ενότητα και όχι μόνο.
Το αποτέλεσμα όμως του δημοψηφίσματος στηρίχθηκε στην ταξική-κοινωνική ενότητα, υπό την ευρεία της έννοια.
Το συντριπτικό ποσοστό υπέρ του ΟΧΙ στις εργατικές γειτονιές και στη νεολαία, που χτυπήθηκαν περισσότερο από τα μνημόνια, το αποδεικνύει.
Η κυβέρνηση από εδώ και πέρα πρέπει να στηρίξει την ενότητα με μέτρα που θα χαρακτηρίζονται από την αμεσότητα, την αποτελεσματικότητα και θα είναι κοινωνικά δίκαια.
Το αποτέλεσμα όμως του δημοψηφίσματος στηρίχθηκε στην ταξική-κοινωνική ενότητα, υπό την ευρεία της έννοια.
Το συντριπτικό ποσοστό υπέρ του ΟΧΙ στις εργατικές γειτονιές και στη νεολαία, που χτυπήθηκαν περισσότερο από τα μνημόνια, το αποδεικνύει.
Η κυβέρνηση από εδώ και πέρα πρέπει να στηρίξει την ενότητα με μέτρα που θα χαρακτηρίζονται από την αμεσότητα, την αποτελεσματικότητα και θα είναι κοινωνικά δίκαια.
Το δημοψήφισμα βέβαια
εκτός από αναμόρφωση του συνόλου του κομματικού-πολιτικού συστήματος,
αναμορφώνει και τον τρόπο και την ένταση με την οποία διαμορφώνεται ένα νέο
κίνημα.
Το κίνημα αυτό πατάει
πάνω στις καλλίτερες παραδόσεις αλλά είναι και γέννημα των επιμέρους κινημάτων,
που τα προηγούμενα χρόνια με μερικό, ίσως ατελή αλλά πρωτόλειο τρόπο
δημιουργήθηκε, ενάντια σε μνημονιακά
μέτρα όπως διόδια, χαράτσια ΔΕΗ, ΕΝΦΙΑ αλλά και κινήσεις κοινωνικής αλληλεγγύης.
Γιατί αυτά τα 5 μνημονιακά χρόνια χιλιάδες άνθρωποι σε όλη την Ελλάδα δεν περιόρισαν τη δράση τους σε διαδηλώσεις και διαμαρτυρίες, αλλά προχώρησαν στην αντιμετώπιση των συνεπειών της κρίσης στην πράξη (κοινωνικά ιατρεία, συλλογικές κουζίνες κλπ).
Η κατάσταση θα εξακολουθήσει να είναι δύσκολη.
Γιατί αυτά τα 5 μνημονιακά χρόνια χιλιάδες άνθρωποι σε όλη την Ελλάδα δεν περιόρισαν τη δράση τους σε διαδηλώσεις και διαμαρτυρίες, αλλά προχώρησαν στην αντιμετώπιση των συνεπειών της κρίσης στην πράξη (κοινωνικά ιατρεία, συλλογικές κουζίνες κλπ).
Η κατάσταση θα εξακολουθήσει να είναι δύσκολη.
Χωρίς όμως τις ρωγμές
που άνοιξε και θα συνεχίσει να ανοίγει το δημοψήφισμα της 5 του Ιούλη, θα ήταν κατά
πολύ χειρότερη και δυσκολότερη.
Σε κάθε περίπτωση το νέο κίνημα έχει υποχρέωση να κατακτήσει ένα επίπεδο οργανωτικής επάρκειας αλλά κυρίως ιδεολογικής ενότητας.
Σε κάθε περίπτωση το νέο κίνημα έχει υποχρέωση να κατακτήσει ένα επίπεδο οργανωτικής επάρκειας αλλά κυρίως ιδεολογικής ενότητας.
Φίλοι κ Φίλες
Στην Πρωτοβουλία Αλληλεγγύης Φωκίδας, που είναι τμήμα της πανελλαδικής συσπείρωσης
Δομών Αλληλεγγύης, αισθανόμαστε υπερήφανοι για την προσπάθεια όλων των
συναγωνιστών μας πανελλαδικά. Μέσα σε αντίξοες συνθήκες με πενιχρότατα μέσα
δώσαμε την μάχη και Ενώσαμε την πορεία του ΟΧΙ στα Χαράτσια, του ΟΧΙ στα
διόδια ,στους εφαρμοστικούς, στα μνημόνια, του ΟΧΙ στην κατάρρευση του
νοσοκομείου Άμφισσας και των κέντρων υγείας, του ΟΧΙ στις απολύσεις στα
μεταλλεία, με το μεγάλο ΟΧΙ της Κυριακής
5 Ιούλη 2015.
Το αποτέλεσμα μας δικαιώνει. Η συνέχεια
έρχεται…ας έχουμε υπόψη… το κίνημα λευκές επιταγές δεν μοιράζει…
Την άνοιξη αν δεν τη βρεις
τη φτιάχνεις……
Συνεχίζουμε
Τρίτη 30 Ιουνίου 2015
ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΟΜΕΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
Το ερώτημα που
τίθεται στον ελληνικό λαό είναι αν λέει ΟΧΙ ή ΝΑΙ στην πρόταση των δανειστών.
Το κείμενο είναι υπαρκτότατο και σαφές,
και όχι ανύπαρκτο όπως διατείνονταν πολλοί. Σήμερα, Δευτέρα 29/6, ακόμα και ο Γιούνγκερ
(μέσα στον πανικό του για όσα δημιούργησαν) επιχειρεί να ανασκευάσει πολλά από
τα σημεία του. Σημαντικό είναι να τονίζουμε ότι η πρόταση τέθηκε με τη μορφή
τελεσιγράφου. Κάθε άλλο υποτιθέμενο ερώτημα (ναι ή όχι στην Ευρώπη, ναι ή όχι
στο ευρώ κ.λπ.) που τίθεται είναι εκ του πονηρού.
Ολη την πρόταση των «θεσμών» τη βρίσκετε
εδώ http://tvxs.gr/news/ellada/ayti-einai-oli-i-protasi-ton-thesmon-poy-tha-mpei-sto-dimopsifisma
2.
Τι
ζητούν οι «θεσμοί» στο κείμενο-πρόταση που κατέθεσαν στις 25 Ιουνίου;
·
Να επιβληθεί 23% ΦΠΑ στην εστίαση
·
Να καταργηθεί η έκπτωση ΦΠΑ στα νησιά φ
·
Η μόνο διαφορά αφορά τον ΦΠΑ στα ξενοδοχεία που, στο σημερινό κείμενο που αναρτήθηκε στην
ιστοσελίδα της Κομισιόν, ο συντελεστής αυξάνεται στο 13% από 23% που ζητούσαν
την 25η Ιουνίου.
·
Να επιβληθεί προκαταβολή φόρου 100% στις
εταιρίες και τους ελεύθερους επαγγελματίες
·
Να καταργηθούν οι εκπτώσεις φόρου για τους
αγρότες (πετρέλαιο, φόρος εισοδήματος)
·
Να περικοπούν κατά €900 εκατ. (0,5% του ΑΕΠ) οι
δαπάνες για την κοινωνική πρόνοια (επιδόματα κλπ)
·
Να περιοριστούν άμεσα οι πρόωρες συντάξεις
·
Να καταργηθεί σταδιακά το ΕΚΑΣ
·
Να εφαρμοστεί πλήρως ο μνημονιακός νόμος
3863/2010 για το ασφαλιστικό
·
Να εφαρμοστεί η ρήτρα μηδενικού ελλείμματος και
η χρηματοδότηση των επικουρικών ταμείων να γίνεται μόνο από ίδιους πόρους
·
Να καταργηθούν όλες οι εισφορές υπέρ τρίτων που
χρηματοδοτούν τα ασφαλιστικά ταμεία, που συνεπάγεται μείωση των εσόδων τους
κατά πάνω από €700 εκατ.
·
Να αυξηθούν οι κρατήσεις για υγειονομική
περίθαλψη στις συντάξεις από το 4% στο 6%
·
Να παγώσουν οι συντάξεις ως το 2021
·
Να νομοθετηθούν οι ομαδικές απολύσεις και να μην
υπάρξει η επαναθέσπιση των συλλογικών διαπραγματεύσεων, αν δεν το επιτρέψουν οι
θεσμοί
·
Να μειωθεί το ακατάσχετο των €1500 στις
καταθέσεις
·
Να αυξηθεί το επιτόκιο που ισχύει για τη ρύθμιση
οφειλών
·
Να μειωθούν οι μισθοί στο δημόσιο
·
Να εφαρμοστούν πλήρως οι εργαλειοθήκες του ΟΟΣΑ
(γάλα, ψωμί, αρτοποιεία, Κυριακές κλπ).
·
Να υπάρξουν συντριπτικά πλήγματα στο ελληνικό
φάρμακο.
·
Να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ
·
Να πωληθούν οι μετοχές του ΟΤΕ που κατέχει το
Δημόσιο
·
Να μην επιβληθεί η έκτακτη εισφορά 12 % στα
κέρδη άνω των 500.000 για τη χρήση του 2014.
·
Να μην επανέρθουν οι εργοδοτικές ασφαλιστικές
εισφορές στα επίπεδα του 2014
3. Είναι οικονομικό το ζήτημα της Ελλάδας,
έτσι όπως διαμορφώθηκε μέσα από τις τετράμηνες διαπραγματεύσεις;
Η κυβέρνηση της χώρας έκανε τετράμηνες
διαπραγματεύσεις έχοντας εκφρασμένη τη διάθεση για έναν «έντιμο συμβιβασμό».
Παρόλ’ αυτά οι απαιτήσεις των «δανειστών» κάθε μέρα αυξάνονταν κάνοντας τελικά
οφθαλμοφανές ότι κύριος στόχος αυτών των διαπραγματεύσεων ήταν η αποδόμηση της
πρόσφατα εκλεγμένης κυβέρνησης και η δημιουργία ενός υποτελούς κράτους στην
Ευρώπη. Αυτό σε συνδυασμό με τη νίκη των αριστερών δυνάμεων στους δήμους της
Μαδρίτης και της Βαρκελώνης αλλά και τις επικείμενες εκλογές (Νοέμβριο) στην
Ισπανία δυσκόλευε πολύ το τοπίο για τις νεοφιλελεύθερες δυνάμεις της Ευρώπης.
Ταυτόχρονα, σε πάρα πολλές ευρωπαϊκές χώρες το νεοφιλελύθερο μπλοκ εφαρμόζει
εδώ και χρόνια πολιτικές λιτότητας με αποτέλεσμα μεγάλα κομμάτια του πληθυσμού
τους να σπρώχνονται συνεχώς στο περιθώριο. Αποφάσισαν λοιπόν να δείξουν τα
δόντια τους, επιχειρώντας να εμπεδώσουν τον φόβο σε ολόκληρη την ήπειρο!
4. Παρόλο που το ερώτημα του δημοψηφίσματος
είναι σαφέστατο η κύρια επιχειρηματολογία των υποστηρικτών του ΝΑΙ θα
επιχειρήσει να διαμορφώσει ένα κλίμα τρόμου περί εξόδου από την Ευρωζώνη. Τι
απαντάμε σε αυτό;
Η ελληνική κυβέρνηση έχει διαμηνύσει σε
όλους τους τόνους ότι δεν σκέφτεται κάποιο τέτοιο ενδεχόμενο. Παραλ΄ αυτά η άρνηση
στο επαχθές σχέδιο των πιστωτών μπορεί στα αλήθεια να μας οδηγήσει έξω από την
Ευρωζώνη. Αυτό που δεν σας λένε όμως είναι ότι α) οι πολιτικές των προηγούμενων
κυβερνήσεων οδηγούσαν νομοτελειακά στο ίδιο
αποτέλεσμα και β)
από τη στρατηγική της Τρόικας φαίνεται ότι δεν ήθελαν την Ελλάδα εντός της
Ευρωζώνης παρά μόνο γονατιστή.
Η πρόταση των δανειστών -ακόμα και αυτή
που δόθηκε σήμερα στην δημοσιότητα- περιλαμβάνει επαχθή μέτρα. Ζητάνε την κατάργηση
του συνταγματικά κατοχυρωμένου Ελεγκτικού Συνεδρίου του κράτους και την αντικατάσταση του από
«ανεξάρτητη αρχή», ανεξάρτητη ακόμα και από την κυβέρνηση που θα αποφασίζει για
όλα τα δημοσιονομικά της χώρας. Ζητάνε Έπαρχο.
Οι μνημονιακές δυνάμεις συνασπίζονται
προκειμένου να συμμετάσχουν στην στρατηγική του τρόμου. Δεν είναι η πρώτη φορά.
Ζητάνε να ψηφίσουμε ΝΑΙ σε μια σειρά από τρομακτικά μέτρα, να γονατίσουμε εμείς
για λογαριασμό τους και να δεσμευτούμε να καταστραφεί ο κοινωνικός ιστός, ίσα-ίσα για πέντε μήνες παράτασης, χωρίς
καμία δέσμευση ότι θα είναι η τελευταία φορά που θα πρέπει να δώσουμε από αυτά
που δεν έχουμε.
5.
Οι προπαγανδιστές
του ΝΑΙ μας λένε ψηφίστε γιατί έρχεται η καταστροφή. Γιατί να τους πιστέψουμε;
Κατ’ αρχήν να θυμηθούμε ποιοι είναι αυτοί
που έχουν αναλάβει την προπαγάνδιση του ΝΑΙ μέσα σε κλίμα τρομοκρατίας: οι
μεγαλοδημοσιογράφοι, που χρόνια τώρα παίζουν τον ίδιο και τον ίδιο ρόλο,
υπερασπιζόμενοι τόσο τα ατομικά τους συμφέροντα όσο και εκείνα των εργοδοτών
τους (Μπόμπολας κ.λπ.). Θα συνεχίσουμε να τους πιστεύουμε; Εχουν χάσει κάθε
ίχνος αξιοπιστίας!
Ειδικότερα: Το 2010 μας είπαν να πάρουμε
μια σειρά από μέτρα γιατί αλλιώς η ανεργία θα έφτανε στο 40%, οι μισθοί και οι συντάξεις
θα έπεφταν στο μισό, δεν θα είχαμε χρήματα ούτε για να θερμάνουμε το σπίτι μας.
Μας είπαν τότε ότι ο κόσμος θα ψάχνει στα σκουπίδια για να φάει και τα παιδιά
θα πηγαίνουν χωρίς φαγητό στο σχολείο. Μας είπαν ότι ο κόσμος θα πεθαίνει στους
δρόμους.
Αλλά αυτά
έγιναν ήδη, ως αποτέλεσμα των πολιτικών τους.
Τον Ιούνιο του 2013 το Διεθνές Νομισματικό
Ταμείο παραδέχτηκε στην επίσημή του έκθεση ότι ένα λάθος στον υπολογισμό οδήγησε
σε επιδείνωση την ύφεση και οδήγησε σε 300.000 θέσεις ανεργίας.
Τώρα οι ίδιοι τεχνοκράτες επιμένουν ότι το πρόγραμμα απέτυχε επειδή οι
κυβερνήσεις δεν έδειξαν την απαραίτητη τόλμη στην εφαρμογή του. Εσείς που ζείτε
εδώ, που λαμβάνετε τους λογαριασμούς του ΕΝΦΙΑ και πηγαίνετε στο σούπερ μάρκετ
στα αλήθεια πιστεύετε ότι οι κυβερνήσεις του Σαμαρά και του Παπανδρέου ήταν
ελαστικοί στην εφαρμογή των «μεταρρυθμίσεων»;
Οι ίδιοι τεχνοκράτες που μπορούν να
γράψουν ότι κατέστρεψαν τη ζωή 300.000 οικογενειών και μετά να πάνε για δείπνο
με τους συνεργάτες τους επιμένουν ότι ο μόνος τρόπος να ανακάμψει η οικονομία
είναι να εφαρμοστεί το ίδιο αποτυχημένο πρόγραμμα, στην
σκληρότερη δυνατή μορφή του.
Οι ηγέτες του κόσμου υποστηρίζουν ότι δεν
τους νοιάζει αν η Ελλάδα βγει από το Ευρώ αλλά την ίδια ώρα κάνουν δημόσιες και
κρυφές (όπως αποκάλυψε το Wikileaks) συναντήσεις σε όλα τα επίπεδα και
συνεδριάζουν εκτάκτως ακόμα και οι G7 για να συζητήσουν τις εξελίξεις στην
Ελλάδα. Μας λένε ότι μια τράπεζα (Leahman Brothers) στην Αμερική μπορεί να
προκαλέσει παγκόσμια οικονομική κρίση αλλά η έξοδος της Ελλάδας όχι.
6.
Γιατί
έκλεισε η κυβέρνηση τις τράπεζες;
Την Κυριακή 28/6
συνεδρίασε το Συμβούλιο Συστημικής Ευστάθειας υπό τον υπουργό Γ. Βαρουφάκη
προκειμένου να εξεταστούν τα δεδομένα στο μέτωπο των εκροών. Οι τράπεζες
σύμφωνα με πληροφορίες διαθέτουν μόλις 1,5 δις ευρώ σε χαρτονομίσματα και 1,7
δις ευρώ σε ηλεκτρονικό χρήμα. Θα πρέπει εδώ να σημειώσουμε ότι ο ELA αποφάσισε
να στηρίξει τις ελληνικές τράπεζες στη βάση των δεδομένων της Παρασκευής 26/6.
Τα ποσά στήριξης εκτιμούνται ως περιορισμένα. Συνιστάται η ψυχραιμία των
καταθετών όπως επίσης και ότι 60 ευρώ χ 30 ημέρες = 1.800 ευρώ (ποσό δυσθεώρητο
για τη συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων). Παράλληλα, από σήμερα Δευτέρα, μια
σειρά μέτρων ανακούφισης εξαγγέλλονται από τα αρμόδια υπουργεία (δες αναλυτικά
στο άλλο επισυναπτόμενο). Θα πρέπει να τονίσουμε όμως ότι ορισμένα μέτρα που
παίρνονται από σήμερα δεν είναι απλά ανακουφιστικά αλλά δείχνουν και μια
διάθεση πολιτικής κατέυθυνσης, όπως π.χ. το μέτρο της δωρεάν μετακίνησης
ανέργων και μετά την 5η Ιουλίου 2015, το οποίο αποτέλεσε και αίτημα
των δομών κοινωνικής αλληλεγγύης!
7. Ειδική μνεία για τους αγρότες
Η πρόταση των δανειστών
απαιτεί τον αφανισμό του Έλληνα αγρότη! Ειδικότερα η πρόταση των δανειστών
απαιτεί:
Κατάργηση των
επιδοτήσεων για τον φόρο κατανάλωσης στο πετρέλαιο ντίζελ για τους αγρότες
Εξομοίωση της φορολογίας
των αγροτών με τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις
α) Αύξηση του συντελεστή
φορολόγησης από 13% σε 26%
β) Αύξηση της
προκαταβολής φόρου από το 27,5% στο 100%
γ) Φορολόγηση των
επιδοτήσεων και των αποζημιώσεων από το πρώτο ευρώ
Ψηφίζοντας ΟΧΙ στο
ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ, απορρίπτουμε το τελεσίγραφο των δανειστών και στηρίζουμε την
αγροτική πολιτική της Κυβέρνησης, που περιλαμβάνει:
Μειωμένο φόρο
κατανάλωσης στο πετρέλαιο ντίζελ για τους αγρότες
Συντελεστή φορολόγησης
αγροτικού εισοδήματος 13%
Προκαταβολή φόρου 27,5%
Ειδική φορολόγηση για
τους νέους αγρότες
Αφορολόγητο των
αποζημιώσεων
Αφορολόγητο 12.000 ευρώ
για τις επιδοτήσεις και το συνολικό αγροτικό εισόδημα
8. Τι θα μας προσφέρει το ΟΧΙ την επόμενη
μέρα;
Ο μοναδικός τρόπος για να δούμε καλύτερες
μέρες είναι το ΟΧΙ.
Με θάρρος, αποφασιστικότητα αλλά κυρίως με
ψυχρή λογική αντιστρέφουμε τη προπαγάνδα τους Γιατί μόνο αν δεν υποχωρήσουμε
στους εκβιασμούς των δανειστών θα έχουμε τη δυνατότητα να διατηρήσουμε και να
αυξήσουμε τους μισθούς και τις συντάξεις, να έχουμε συλλογικά εργασιακά
δικαιώματα μπορούμε να διαμορφώσουμε πολιτικές για την παραγωγική ανασυγκρότηση
του τόπου ώστε να ανασχέσουμε τη ροή των
νέων παιδιών προς το εξωτερικό, να σταματήσουμε την εκρηκτική ανεργία. Να εμποδίσουμε
το κλείσιμο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων Με λίγα λόγια να γίνουμε ξανά
νοικοκύρηδες στον τόπο μας!
Δεύτερον γιατί τα μέτρα που επιδίωξαν να περάσουν στη
χώρα μας οι «ισχυροί» της Ευρώπης αμέσως μετά θα τα περάσουν επιθυμούν και στις
υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, όπως ήδη έχουν ξεκινήσει και κάνουν. Όσοι νομίζουν
ότι υποστηρίζοντας ΝΑΙ, θα « Μείνουν
Ευρώπη» στη πράξη θα μένουν στη κατεστραμμένη Ελλάδα και θα έχουν συμβάλει αποφασιστικά να γίνει έτσι και όλη η
Ευρώπη.
Δευτέρα 29 Ιουνίου 2015
ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΦΩΚΙΔΟΣ: ΟΛΟΙ/ΟΛΕΣ ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ "ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΤΟΥ ΟΧΙ"
Τώρα μιλάμε εμείς. Εμείς που πέντε χρόνια τώρα φτωχαίνουμε, δυσκολευόμαστε, αγωνιούμε, απελπιζόμαστε, παλεύουμε, ξενιτευόμαστε.
Τώρα μιλάμε εμείς. Αποφασισμένοι απέναντι σε εκείνους που θέλουν να μας καταδικάσουν σε φτώχεια κι εξαθλίωση χωρίς τέλος. Όρθιοι απέναντι σε όσους μας βλέπουν σαν αριθμούς. Ευθυτενείς απέναντι σε όσους υποτιμούν και προσβάλλουν βάναυσα τους λαούς. Δυνατοί απέναντι σε εκείνους που θέλουν να μας σύρουν στην υποταγή. Περήφανοι όπως περήφανοι είναι πάντα όσοι αγωνίζονται για τη δημοκρατία.
Εμείς, το κίνημα αλληλεγγύης, οι δεκάδες χιλιάδες πολίτες που στεκόμαστε αλληλέγγυοι ο ένας τον αλλον τρία χρόνια τώρα με όλους τους τρόπους, σε καλούμε να πεις ΟΧΙ για να ζήσουμε όλοι σε μια χώρα ελεύθερη, ανεξάρτητη και δημοκρατική. Σε καλούμε να πεις ΟΧΙ γιατί τώρα αποφασίζουμε για το μέλλον των παιδιών και των εγγονιών μας. Οι επόμενες γενιές αξίζουν ένα μέλλον φωτεινό και χαρούμενο.
Tην ώρα που εκείνοι προσπαθούν να μας παγιδεύσουν στον τρόμο, εμείς μετριόμαστε με το μέλλον. Είναι η στιγμή να πούμε ΟΧΙ στο φόβο. Εχουμε τη δύναμη και τη θέληση. Αποδεδειγμένα!
στις 5 ΙΟΥΛΙΟΥ μιλάμε ΕΜΕΙΣ
Είμαστε πολλοί, έχουμε δίκιο και θα νικήσουμε!
οι δοµές αλληλεγγύης:
οµάδες τροφής | αγορές χωρίς µεσάζοντες | συνεταιριστικές οµάδες | κοινωνικές κουζίνες και παντοπωλεία | κοινωνικά ιατρεία φαρµακεία αλληλεγγύης | οµάδες ενάντια στους πλειστηριασµούς | κοινωνικά φροντιστήρια & εκπαιδευτήρια | αλληλέγγυες δοµές σωµατείων | πολιτιστικές οµάδες
Τώρα μιλάμε εμείς. Αποφασισμένοι απέναντι σε εκείνους που θέλουν να μας καταδικάσουν σε φτώχεια κι εξαθλίωση χωρίς τέλος. Όρθιοι απέναντι σε όσους μας βλέπουν σαν αριθμούς. Ευθυτενείς απέναντι σε όσους υποτιμούν και προσβάλλουν βάναυσα τους λαούς. Δυνατοί απέναντι σε εκείνους που θέλουν να μας σύρουν στην υποταγή. Περήφανοι όπως περήφανοι είναι πάντα όσοι αγωνίζονται για τη δημοκρατία.
Εμείς, το κίνημα αλληλεγγύης, οι δεκάδες χιλιάδες πολίτες που στεκόμαστε αλληλέγγυοι ο ένας τον αλλον τρία χρόνια τώρα με όλους τους τρόπους, σε καλούμε να πεις ΟΧΙ για να ζήσουμε όλοι σε μια χώρα ελεύθερη, ανεξάρτητη και δημοκρατική. Σε καλούμε να πεις ΟΧΙ γιατί τώρα αποφασίζουμε για το μέλλον των παιδιών και των εγγονιών μας. Οι επόμενες γενιές αξίζουν ένα μέλλον φωτεινό και χαρούμενο.
Tην ώρα που εκείνοι προσπαθούν να μας παγιδεύσουν στον τρόμο, εμείς μετριόμαστε με το μέλλον. Είναι η στιγμή να πούμε ΟΧΙ στο φόβο. Εχουμε τη δύναμη και τη θέληση. Αποδεδειγμένα!
στις 5 ΙΟΥΛΙΟΥ μιλάμε ΕΜΕΙΣ
Είμαστε πολλοί, έχουμε δίκιο και θα νικήσουμε!
οι δοµές αλληλεγγύης:
οµάδες τροφής | αγορές χωρίς µεσάζοντες | συνεταιριστικές οµάδες | κοινωνικές κουζίνες και παντοπωλεία | κοινωνικά ιατρεία φαρµακεία αλληλεγγύης | οµάδες ενάντια στους πλειστηριασµούς | κοινωνικά φροντιστήρια & εκπαιδευτήρια | αλληλέγγυες δοµές σωµατείων | πολιτιστικές οµάδες
Κυριακή 14 Ιουνίου 2015
ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ: Πάρτε πίσω τις απολύσεις και αποδείξτε έμπρακτα ότι θέλετε την τοπική κοινωνία δίπλα σας και όχι απέναντί σας.
Κοινό
μυστικό αποτελεί πλέον η μεθοδολογία που η κάθε εργοδοσία χρησιμοποιεί, ειδικά
τα χρόνια των μνημονίων, για την επίτευξη των στόχων της που είναι
αποκλειστικά και μόνο το ΜΕΓΙΣΤΟ ΚΕΡΔΟΣ.
Στόχος, στον βωμό του οποίου θυσιάζονται τα πάντα, με αποτέλεσμα την επιστροφή των εργαζομένων στον εργασιακό μεσαίωνα.
Αυτόν τον μεσαίωνα βιώνουν σήμερα οι εργαζόμενοι στα μεταλλεία της περιοχής μας.
Η νέα διοίκηση της εταιρίας Kerneos ή Ευρωπαϊκοί Βωξίτες ή S&B ή με όποιο άλλο όνομα εμφανίζεται, από την πρώτη στιγμή της παρουσίας της στην περιοχή, φρόντισε να κάνει γνωστές τις διαθέσεις της απέναντι στους εργαζόμενους.
Εκβιασμοί, επιπλήξεις, στοχοποιήσεις, προσχηματικές απολύσεις, απόκρυψη ατυχημάτων στις στοές, βρίσκονται πλέον στην ημερήσια διάταξη.
Οι αλλαγές των εργασιακών σχέσεων με τις ‘’απαραίτητες μειώσεις των μισθών’’
Οι αλλαγές των ωραρίων με την ‘’απαραίτητη’’ αύξηση των ωρών εργασίας, ακόμη και τα Σαββατοκύριακα, χωρίς φυσικά τα ‘’απαραίτητα’’ υπερωριακά επιδόματα
Οι ‘’απαραίτητες’’ περικοπές στα μέτρα ασφάλειας ειδικά στις στοές και η μη τήρηση των περιβαλλοντολογικών όρων, είναι απλώς το όχημα το οποίο θα οδηγήσει την εταιρία στον στόχο της.
Η Πρωτοβουλία Αλληλεγγύης Φωκίδος από την πρώτη στιγμή έχει βρεθεί στο πλευρό των εργαζομένων, συμπαραστάτης και αρωγός στον αγώνα τους.
Στόχος, στον βωμό του οποίου θυσιάζονται τα πάντα, με αποτέλεσμα την επιστροφή των εργαζομένων στον εργασιακό μεσαίωνα.
Αυτόν τον μεσαίωνα βιώνουν σήμερα οι εργαζόμενοι στα μεταλλεία της περιοχής μας.
Η νέα διοίκηση της εταιρίας Kerneos ή Ευρωπαϊκοί Βωξίτες ή S&B ή με όποιο άλλο όνομα εμφανίζεται, από την πρώτη στιγμή της παρουσίας της στην περιοχή, φρόντισε να κάνει γνωστές τις διαθέσεις της απέναντι στους εργαζόμενους.
Εκβιασμοί, επιπλήξεις, στοχοποιήσεις, προσχηματικές απολύσεις, απόκρυψη ατυχημάτων στις στοές, βρίσκονται πλέον στην ημερήσια διάταξη.
Οι αλλαγές των εργασιακών σχέσεων με τις ‘’απαραίτητες μειώσεις των μισθών’’
Οι αλλαγές των ωραρίων με την ‘’απαραίτητη’’ αύξηση των ωρών εργασίας, ακόμη και τα Σαββατοκύριακα, χωρίς φυσικά τα ‘’απαραίτητα’’ υπερωριακά επιδόματα
Οι ‘’απαραίτητες’’ περικοπές στα μέτρα ασφάλειας ειδικά στις στοές και η μη τήρηση των περιβαλλοντολογικών όρων, είναι απλώς το όχημα το οποίο θα οδηγήσει την εταιρία στον στόχο της.
Η Πρωτοβουλία Αλληλεγγύης Φωκίδος από την πρώτη στιγμή έχει βρεθεί στο πλευρό των εργαζομένων, συμπαραστάτης και αρωγός στον αγώνα τους.
Για τον λόγο αυτό ζητάμε:
α) Από την κυβέρνηση
να καταργήσει όλες εκείνες τις μνημονιακές διατάξεις που δίνουν το δικαίωμα
στον κάθε επιχειρηματία να επιβουλεύεται τον κόπο και τον ιδρώτα των
εργαζομένων. Αυτές που τους δίνουν το δικαίωμα να καταργούν συμβάσεις,
εργασιακά δικαιώματα, συνδικάτα, να περικόπτουν μισθούς και δαπάνες στα μέτρα
ασφάλειας.
β) Δεν διαπραγματευόμαστε τις απολύσεις και απαιτούμε την επαναπρόσληψη των
απολυμένων.
γ) Από την Δημοτική Αρχή να
διαδραματίσει ενεργό ρόλο στον έλεγχο της τήρησης της νομιμότητας. Να καλέσει την εταιρεία να συνεργαστεί σε μια προσπάθεια αρμονικής συνύπαρξης της μεταλλευτικής
δραστηριότητας με την τοπική κοινωνία. Και προς τούτο καλούμε
το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Δελφών
στην συνεδρίαση της Τετάρτης να αποφασίσει την δημιουργία πλατιάς ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
ΣΤΗΡΙΞΗΣ κ ΕΛΕΓΧΟΥ με την συμμετοχή εκπροσώπων των 2
Δήμων (Δελφών κ Δωρίδας), του Εργατικού Κέντρου και Σωματείων του χώρου.
δ) Τέλος να ανοίξουν προς συζήτηση σε όλες τους τις εκφάνσεις, τα ζητήματα που σχετίζονται με το θέμα ΦΩΚΙΔΑ κ
ΜΕΤΑΛΛΕΙΑ.
Πέμπτη 11 Ιουνίου 2015
Πρωτοβουλία Αλλυλεγγύης: Αποτίοντας φόρο τιμής στο μαρτυρικό Δίστομο.
10 Ιούνη 1944' η μαύρη επέτειος της σφαγής των αμάχων του μαρτυρικού Διστόμου αποτελεί χωρίς αμφιβολία ημέρα μνήμης και περισυλλογής. Δίστομο, Χορτιάτης Βιάνος, Κομμένο, Καλάβρυτα και 10δες ακόμη μαρτυρικά χωριά και πόλεις, με 100δες χιλιάδες άγρια δολοφονημένους Έλληνες κάθε ηλικίας, βασανισμένους, παραμορφωμένους και σφαγιασμένους, από τα ναζιστικά στρατεύματα κατοχής.ΜΝΗΜΕΣ που εξακολουθούν να μας καλούν όχι μόνο στις επετείους, αλλά καθημερινά υπενθυμίζοντάς μας το δικό μας χρέος απέναντι σ' αυτούς που χάθηκαν και απέναντι στην Πατρίδα, ειδικά σήμερα στις δύσκολες συνθήκες που ζούμε και κάτω από το καθεστώς των μνημονίων και της εξάρτησής μας από τους άσπονδους "φίλους" και "εταίρους" μας.
Συναισθανόμενοι αυτό το χρέος ως "Πρωτοβουλία Αλληλεγγύης Φωκίδας" επισκεφτήκαμε το μαρτυρικό Δίστομο, για να αποτίσουμε φόρο τιμής στα θύματα της Ναζιστικής θηριωδίας.
Κατά την επίσκεψή μας είχαμε την εξαιρετική τιμή να γνωρίσουμε και να μιλήσουμε με κάποιους από τους "πρωταγωνιστές" της τότε εποχής.
Τον τότε τετράχρονο που γλύτωσε την ΣΦΑΓΉ και μετέπειτα Δήμαρχο του Διστόμου Αργύρη Σφουντούρη. Τον ζωντανό θρύλο, αστροφυσικό και συγγραφέα που πρόσφατα η ζωή του έγινε ταινία: "Ένα τραγούδι για τον Αργύρη". Το δε βιβλίο του "Πενθώ για την Γερμανία. Το παράδειγμα του Διστόμου" που μόλις πριν λίγες ημέρες κυκλοφόρησε και αποτελεί ένα είδος διαθήκης για να μην χαθούν οι ιστορικές μνήμες και να ενημερωθούν και οι νεότερες γενιές.
Μαζί μας ακόμη οι Χορτιατινοί φίλοι μας ο Μπάμπης Νανακούδης
εκδότης της εφημερίδας «ΧΟΡΤΙΑΤΗΣ 570» και οι Θοδωρής Βαλαχάς και Μανώλης
Γκουραμάνης επιζώντες ενός άλλου ολοκαυτώματος αυτό του Χορτιάτη.
Ο Θόδωρας Βαλαχάς (με την Δάφνη
Θεοχάρη), έχει γράψει και το σχετικό χρονικό του ολοκαυτώματος. Υπήρξε ο μικρότερος κρατούμενος ο οποίος σε ηλικία 12 μόλις ετών φυλακίστηκε στο στρατόπεδο του Παύλου Μελά με την κατηγορία ότι ο πατέρας του ήταν μέλος της εθνικής αντίστασης.
Ο Μανώλης Γκουραμάνης είναι ο Πρόεδρος των οικογενειών των θυμάτων του Χορτιάτη και εκπρόσωπος του παραρτήματος της Εθνικής Αντίστασης Χορτιάτη.
Αυτοί οι άνθρωποι μας μίλησαν μεταφέροντας σε μας τις μνήμες τους και χαρίζοντάς μας μια εμπειρία ζωής.
Μέσα από το πλούσιο φωτογραφικό υλικό από βίντεο και
ηχογραφημένων συζητήσεων που ακολουθεί, μπορούμε να πάρουμε μια μικρή γεύση των περιστατικών
που σημαδεύουν την μνήμη, την ιστορία αλλά και την συνέχεια μας σαν λαός.
Η γενιά της εθνικής Εαμικής αντίστασης έκανε και συνεχίζει
να κάνει το καθήκον της.
…Σα ληστής σύρθηκε στο συρματόπλεγμα
Μοίρασε σαν αντίδωρο τη ζωή και το θάνατο
Οι άνθρωποι της γενιάς μου δεν πέθαναν
Στα νοσοκομεία κραύγαζαν έξαλλοι στα εκτελεστικά
Αποσπάσματα τα χέρια τους ήταν μαγνήτες
Τρώγαν πικρό ψωμί καπνίζαν φημερίδες
Ζητώντας ευλαβικά μια θέση σαυτή τη γη.
Όπου κι αν σταθήκαν οι σκιές τους ριζώναν
Άδικα προσπαθείτε δε θα ξεριζωθούν ποτέ
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις
(
Atom
)
petrosdiver
Προς ενημέρωσή σας, να δηλώσω ότι οι απόψεις των συντακτών του ιστολογίου, δεν συμπίπτουν αναγκαστικά με το περιεχόμενο των άρθρων που αναρτούνται. Η παρούσα ιστοσελίδα ακολουθεί απαρέγγλειτα τον Κώδικα δεοντολογίας των Blogger (ΕΔΩ). Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το petrosdiver ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει. Επίσης διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια.
Σας ευχαριστώ για την επίσκεψη και ελπίζω να ωφεληθήκατε από αυτό που διαβάσατε.



















