Διαβάστε για το τί ακριβώς έχει συμφωνηθεί μεταξύ της τρόϊκας του εσωτερικού και της τρόϊκας του εξωτερικού για να μας εκχωρίσουν την δόση των 2,8 δις του Μαρτίου ( που πέρασε).
«Οι αντιπροσωπείες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου ολοκλήρωσαν την αποστολή επιθεώρησής τους στην Ελλάδα. Η αποστολή έχει καταλήξει σε συμφωνία με τις Αρχές αναφορικά με τις οικονομικές και χρηματοοικονομικές πολιτικές που χρειάζονται για να διασφαλιστεί ότι το πρόγραμμα θα παραμείνει εντός τροχιάς ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι του.
Η αποστολή και οι Αρχές συμφώνησαν ότι οι οικονομικές προοπτικές είναι σε γενικές γραμμές αμετάβλητες σε σχέση με την προηγούμενη αναθεώρηση, με συνεχιζόμενες προοπτικές για σταδιακή επιστροφή σε ανάπτυξη το 2014, που στηρίζονται από τον πληθωρισμό ο οποίος είναι σημαντικά χαμηλότερος του ευρωπαϊκού μέσου όρου και από την βελτιωμένη μισθολογική ευελιξία, που βοηθούν στην αποκατάσταση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας.
Οι δημοσιονομικές επιδόσεις είναι σε τροχιά επίτευξης των στόχων του προγράμματος και η κυβέρνηση είναι προσηλωμένη στην πλήρη εφαρμογή όλων των συμφωνηθέντων δημοσιονομικών μέτρων για το 2013-2014 που δεν έχουν τεθεί ακόμα σε ισχύ, συμπεριλαμβανομένης της υιοθέτησης νομοθεσίας για την παράταση της συλλογής της φορολογίας ακινήτων καθ’ όλη τη διάρκεια του 2013 μέσω της ΔΕΗ.
Εξακολουθεί να είναι σημαντική η άμεση αντίδραση στην οποιαδήποτε αστοχία μπορεί να προκύψει. Οι Αρχές έχουν κάνει σημαντική πρόοδο σε ότι αφορά μέτρα για την βελτίωση της συλλογής φόρων και οφειλών, μέσω μεταρρυθμίσεων της διοίκησης εσόδων προκειμένου να της δίνεται σημαντικά περισσότερη αυτονομία, εξουσίες και πόροι, και μέσω της υιοθέτησης πιο αποτελεσματικών και ευκολότερο να εφαρμοστούν προγραμμάτων δόσεων.
Αυτό αποτέλεσε ένα από τα σημαντικότερα σημεία στα οποία επικεντρώθηκε η αποστολή, δεδομένης της σημασίας της βελτίωσης της είσπραξης φόρων και της μείωσης του σκοπού της φοροαποφυγής και της διαφθοράς προκειμένου να διασφαλιστεί μια πιο ισορροπημένη και δικαιότερη κατανομή της προσαρμογής και για να στηριχθεί η επίτευξη δημοσιονομικών στόχων και να ελαχιστοποιηθεί η ανάγκη για περαιτέρω μέτρα προσαρμογής.
Οι ενέργειες για την πλήρη ανακεφαλαιοποίηση του τραπεζικού τομέα όπως αυτές προβλέπονται στο πλαίσιο του προγράμματος, πλησιάζουν στην ολοκλήρωσή τους και οι Αρχές έχουν δεσμευτεί να αναπτύξουν μια ευρεία στρατηγική για τον τραπεζικό τομέα μετά την ανακεφαλαιοποίηση.
Το μεγαλύτερο μέρος των 50 δισ. ευρώ που είναι διαθέσιμα στο πλαίσιο του προγράμματος για την ανακεφαλαιοποίηση, έχει ήδη εκταμιευτεί προς την Ελλάδα και έχει χορηγηθεί σε κάθε μία από τις τέσσερις βασικές τράπεζες μέσω του ΤΧΣ ως προκαταβολή για την κάλυψη των κεφαλαιακών τους αναγκών. Η εκτίμηση της αποστολής είναι ότι αυτό θα προσφέρει επαρκή κεφάλαια, ακόμα και στο αρνητικότερο σενάριο. Αυτά τα κεφαλαιακά «μαξιλάρια» θα διασφαλίσουν έτσι την ασφάλεια και την σταθερότητα του τραπεζικού συστήματος και των καταθέσεών του.
Άλλα βασικά σημεία που καλύφθηκαν στο πλαίσιο της αναθεώρησης, συμπεριλαμβάνουν:
i) την διοικητική αναμόρφωση για την βελτίωση της ποιότητας των δημόσιων υπηρεσιών και για την ενίσχυση της υπευθυνότητας μέσω του εκσυγχρονισμού των δομών της, της κατάργησης θέσεων και της κινητικότητας των υπαλλήλων, και μέσω απολύσεων που στοχεύουν σε πειθαρχικές περιπτώσεις και περιπτώσεις αποδεδειγμένης ανικανότητας, απουσίας και φτωχών επιδόσεων, ή που προκύπτουν από το κλείσιμο ή τις συγχωνεύσεις κρατικών φορέων που δεν υπόκεινται στο πρόγραμμα κινητικότητας
ii) της απελευθέρωσης των αγορών προϊόντων και υπηρεσιών συμπεριλαμβανομένων των μεταφορών και του λιανικού εμπορίου
iii) της ιδιωτικοποίησης κρατικών assets και
iv) της μεταρρύθμισης του τομέα του ηλεκτρισμού ώστε να διασφαλίζεται η χρηματοοικονομική σταθερότητά του και να αποφευχθεί η διόγκωση των χρεών.
Η αποστολή συζήτησε επίσης με τις Αρχές την πρόοδο σε ότι αφορά το δίκτυ κοινωνικής προστασίας, συμπεριλαμβανομένης της ενίσχυσής του μέσω στοχευμένων προγραμμάτων απασχόλησης και κατάρτισης που θα στηρίζονται από την ΕΕ, πιλοτικών προγραμμάτων για την επέκταση των επιδομάτων ανεργίας και για την παροχή στήριξης ελάχιστου εισοδήματος, ενός προγράμματος για την παροχή πρόσβασης στην πρωτογενή υγεία για τους ανασφάλιστους και ένα πρόγραμμα για την μείωση του οικονομικού βάρους στα χρεωμένα νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος που έχουν επηρεαστεί σοβαρά από την κρίση.
Οι πρόσφατες κινήσεις στις οποίες προχώρησαν οι Αρχές υποδηλώνουν πως τα ορόσημα του Μαρτίου είναι πιθανό να επιτευχθούν στο άμεσο μέλλον και ως εκ τούτου η εκταμίευση της σχετικής δόσης των 2,8 δισ. ευρώ από το EFSF που απομένουν από την προηγούμενη αναθεώρηση, θα μπορούσε σύντομα να συμφωνηθεί από τα κράτη μέλη της Ευρωζώνης.
Η άποψη της αντιπροσωπείας είναι ότι η βιωσιμότητα του χρέους παραμένει εντός τροχιάς. Η συνεχιζόμενη πλήρης εφαρμογή του προγράμματος καθώς και οι δεσμεύσεις από τα κράτη μέλη της ευρωζώνης να εξετάσουν μελλοντικές πρωτοβουλίες και βοήθεια, εάν χρειαστεί, για τη επίτευξη περαιτέρω και αξιόπιστης μείωσης του ελληνικού χρέους όταν η Ελλάδα πετύχει ετήσιο πρωτογενές πλεόνασμα, προκειμένου να διατηρηθεί το χρέος στον προγραμματισμένο δρόμο, θα βοηθήσει ώστε να διασφαλιστεί η μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του ελληνικού δημοσίου χρέους.
Το eurogroup και το εκτελεστικό συμβούλιο του ΔΝΤ αναμένεται να εξετάσουν την έγκριση της αναθεώρησης το Μάιο».
Ακολουθεί για όποιον ενδιαφέρεται και το αγγλικό κείμενο. (το αγγλικό κείμενο το πήρα απο τον Πόρτα Πόρτα & το olympia.gr )
15 April 2013 – Statement by the European Commission, ECB and IMF on the conclusion of the review mission to Greece
Staff teams from the European Commission (EC), European Central Bank (ECB), and International Monetary Fund (IMF) have concluded their review mission to Greece. The mission has reached staff-level agreement with the authorities on the economic and financial policies needed to ensure the program remains on track to achieve its objectives.
The mission and the authorities agreed that the economic outlook is largely unchanged from the previous review, with continued prospects for a gradual return to growth in 2014, supported by inflation well below the euro area average and improved wage flexibility, which are helping to restore the competitiveness of the Greek economy.
Fiscal performance is on track to meet the program targets, and the government is committed to fully implement all agreed fiscal measures for 2013-14 that are not yet in place, including adoption of legislation to extend collection of the real estate tax through 2013 via the Public Power Company. It remains important to respond promptly to any slippages that may emerge. The authorities have made important progress on measures to improve tax and debt collection, through reforms of the revenue administration to provide it with significantly more autonomy, powers and resources, and adoption of more effective and enforceable installment schemes. This was a major focus of the mission, given the importance of improving tax collection and reducing the scope for evasion and corruption in order to ensure a more balanced and fair distribution of adjustment and to support the achievement of fiscal targets and minimize the need for further adjustment measures.
Actions to fully recapitalize the banking sector as envisioned under the program are nearing completion, and the authorities have undertaken to develop a comprehensive strategy for the banking sector following recapitalization. Most of the €50 billion available under the program for recapitalization has already been disbursed to Greece and injected into each of the four core banks by the HFSF as advances to cover their capital needs. The mission’s assessment is that this will provide adequate capital, even under a significantly adverse scenario. These capital buffers will thus ensure the safety and soundness of the banking system and of its deposits.
Other main areas covered during the review included :
(i) administrative reform to improve the quality of the public service and strengthen accountability by streamlining its structures, removing positions, and reallocating staff, and through dismissals that are targeted at disciplinary cases and cases of demonstrated incapacity, absenteeism, and poor performance, or that result from closure or mergers of government entities not subject to the mobility scheme;
(ii) liberalization of product and service markets including transport and retail trade;
(iii) privatization of state-owned assets; and
(iv) electricity sector reforms to ensure financial sustainability and avoid the build-up of debt.
The mission also discussed with the authorities progress in strengthening the social safety net, including through targeted employment and training programs supported by the EU, pilot programs to extend unemployment benefits and provide minimum income support, a program to provide access to primary health care for the uninsured, and a scheme to reduce the financial burden on indebted low-income households which have been severely affected by the crisis.
The recent steps taken by the authorities suggest that the March milestones are likely to be achieved in the near future and hence the disbursement of the related €2.8bn from the EFSF tranche remaining from the previous Review could be agreed soon by the Euro area Member States.
The mission’s view is that debt sustainability remains on track. Continued full program implementation, together with commitments by Euro Area Member States to consider future initiatives and assistance, if necessary, for achieving a further and credible reduction of the Greek debt-to-GDP ratio when Greece reaches an annual primary surplus, in order to keep debt to the programmed path, should help to ensure the long-term sustainability of Greece’s public debt.
The Eurogroup and the IMF’s Executive Board are expected to consider approval of the Review in May.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου