Γράφει ο petrosdiver.
Φαίνεται οτι τα βάσανά μας δεν έχουν τελειωμό.
Δεν μας είναι αρκετά τα μνημόνια τα μεσοπρόθεσμα τα κάθε λογής νέα μέτρα η ακρίβεια και τα συναφή, έχουμε και την κομισιόν, που επειδή δεν τους βγαίνουν τα νούμερα κάνουν "συστάσεις", με 'αλλα λόγια διατάσσουν τα κράτη μέλη για το τι πρέπει να κάνουν.
Και αυτό δεν είναι καθόλου υπεβολή. ΄Αλλωστε η εισηγητική έκθεση της ΕΕ για την κατάσταση στην Ευρώπη είναι ξεκάθαρη και ζητά απο την Ελλάδα και άλλα κράτη μέλη, αλλαγές στο φορολογικό σύστημα.
Ποιό συγκεκριμένα καταγράφονται τα εξής:
• Εξι κράτη μέλη -Ελλάδα, Ισπανία, Ιταλία, Λετονία, Πορτογαλία και Βρετανία- παρουσιάζουν λόγο εσόδων ΦΠΑ σημαντικά χαμηλότερο μέγεθος από τον μέσο όρο της Ε.Ε. των 28. Αυτό δείχνει ότι οι συγκεκριμένες χώρες θα μπορούσαν να βελτιώσουν είτε τη δομή του ΦΠΑ είτε τη φορολογική συμμόρφωση, ώστε να αυξηθεί η αποδοτικότητά του.
• Τα κράτη μέλη ακόμη τείνουν να προωθούν ισχυρά τη χρήση diesel με σχετικά χαμηλό φορολογικό συντελεστή. Ο μέσος όρος για τη φορολογία του diesel συγκριτικά με τη φορολογία πετρελαίου αυξήθηκε οριακά το 2013 συγκριτικά με το 2012. Εκτιμά ότι αυτό πρέπει να αλλάξει και για τον λόγο αυτό εισηγείται αύξηση του φόρου στο diesel, επικαλούμενη και φορολογικούς λόγους.
• Καλεί σε αλλαγή του μείγματος της φορολόγησης ακινήτων. Όπως αναφέρει, αρκετά κράτη μέλη (όπως και η Ελλάδα) αντιμετωπίζουν ακόμη την πρόκληση της στροφής από τους φόρους μεταβιβάσεων στους επαναλαμβανόμενους φόρους της ακίνητης περιουσίας. Η συνύπαρξη της σχετικά υψηλής φορολογίας μεταβιβάσεων ακινήτων και σχετικά χαμηλής φορολόγησης στα ακίνητα δείχνει το εύρος αυτού του τύπου μεταρρυθμίσεων για την ενίσχυση της αποδοτικότητας. Αυτό ισχύει ειδικότερα στο Βέλγιο, την Ιταλία και την Ελλάδα, αλλά επίσης θα πρέπει να συζητηθούν μεταρρυθμίσεις στην Ισπανία, στο Λουξεμβούργο, στη Γαλλία και στην Πορτογαλία.
Φαίνεται οτι τα βάσανά μας δεν έχουν τελειωμό.
Δεν μας είναι αρκετά τα μνημόνια τα μεσοπρόθεσμα τα κάθε λογής νέα μέτρα η ακρίβεια και τα συναφή, έχουμε και την κομισιόν, που επειδή δεν τους βγαίνουν τα νούμερα κάνουν "συστάσεις", με 'αλλα λόγια διατάσσουν τα κράτη μέλη για το τι πρέπει να κάνουν.
Και αυτό δεν είναι καθόλου υπεβολή. ΄Αλλωστε η εισηγητική έκθεση της ΕΕ για την κατάσταση στην Ευρώπη είναι ξεκάθαρη και ζητά απο την Ελλάδα και άλλα κράτη μέλη, αλλαγές στο φορολογικό σύστημα.
Ποιό συγκεκριμένα καταγράφονται τα εξής:
• Εξι κράτη μέλη -Ελλάδα, Ισπανία, Ιταλία, Λετονία, Πορτογαλία και Βρετανία- παρουσιάζουν λόγο εσόδων ΦΠΑ σημαντικά χαμηλότερο μέγεθος από τον μέσο όρο της Ε.Ε. των 28. Αυτό δείχνει ότι οι συγκεκριμένες χώρες θα μπορούσαν να βελτιώσουν είτε τη δομή του ΦΠΑ είτε τη φορολογική συμμόρφωση, ώστε να αυξηθεί η αποδοτικότητά του.
• Τα κράτη μέλη ακόμη τείνουν να προωθούν ισχυρά τη χρήση diesel με σχετικά χαμηλό φορολογικό συντελεστή. Ο μέσος όρος για τη φορολογία του diesel συγκριτικά με τη φορολογία πετρελαίου αυξήθηκε οριακά το 2013 συγκριτικά με το 2012. Εκτιμά ότι αυτό πρέπει να αλλάξει και για τον λόγο αυτό εισηγείται αύξηση του φόρου στο diesel, επικαλούμενη και φορολογικούς λόγους.
• Καλεί σε αλλαγή του μείγματος της φορολόγησης ακινήτων. Όπως αναφέρει, αρκετά κράτη μέλη (όπως και η Ελλάδα) αντιμετωπίζουν ακόμη την πρόκληση της στροφής από τους φόρους μεταβιβάσεων στους επαναλαμβανόμενους φόρους της ακίνητης περιουσίας. Η συνύπαρξη της σχετικά υψηλής φορολογίας μεταβιβάσεων ακινήτων και σχετικά χαμηλής φορολόγησης στα ακίνητα δείχνει το εύρος αυτού του τύπου μεταρρυθμίσεων για την ενίσχυση της αποδοτικότητας. Αυτό ισχύει ειδικότερα στο Βέλγιο, την Ιταλία και την Ελλάδα, αλλά επίσης θα πρέπει να συζητηθούν μεταρρυθμίσεις στην Ισπανία, στο Λουξεμβούργο, στη Γαλλία και στην Πορτογαλία.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου