Η συνέντευξη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη στον Γιώργο Ψύλλια και το Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
- Ερ. Κύριε υπουργέ, είδαμε στο Eurogroup ότι οι θεσμοί πιέζουν την κυβέρνηση να πάρει μέτρα εδώ και τώρα που θα ισχύσουν μετά το 2019. Πώς απαντά η κυβέρνηση;
- Απ. Δεν νομίζω ότι είναι στρίμωγμα, είναι μια ακόμη διαπραγμάτευση, αυτό που ζούμε κάθε φορά. Οι αντιθέσεις και οι διαφωνίες μεταξύ των δανειστών τους οδηγούν σε παράλογες απαιτήσεις. Η κυβέρνηση έχει τις δικές της θέσεις, την υπεράσπιση των συμφερόντων του ελληνικού λαού και της χώρας. Όπως και σε κάθε διαπραγμάτευση έτσι και σε αυτή, θα δώσουμε τη μάχη μας και θα ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση το συντομότερο δυνατόν. Τώρα, από εκεί και πέρα, πιστεύω ότι έχουμε πολύ μεγάλες εξελίξεις. Οι απαντήσεις του ΔΝΤ σε σχέση με το πρόβλημα της Ελλάδας έχουν και πολιτικές διαστάσεις. Η ρητή αναφορά του ΔΝΤ ότι το χρέος της Ελλάδας δεν είναι βιώσιμο είναι κάθετη διαφωνία με την Ευρώπη, και κυρίως με τις δυνάμεις που εκφράζουν οι ακραίοι κύκλοι. Και πιστεύω ότι μέσα από αυτή την αντίθεση μπορούν να προκύψουν και πολύ θετικές εξελίξεις και για τη χώρα μας και για την Ευρώπη γενικότερα.
- Ερ. Ωστόσο στελέχη της ΝΔ εκφράζουν σκεπτικισμό, «τρέμω μην ξαναζήσουμε αυτά που ζήσαμε το καλοκαίρι του 2015», είπε σήμερα χαρακτηριστικά ο κ. Γεωργιάδης…
- Απ. Άμα τρέμει να του δώσουμε μια ζακέτα, αλλά καλό είναι η ΝΔ να συνειδητοποιήσει ότι οι εκλογές θα γίνουν το 2019. Καλό θα ήταν, η ΝΔ το εσωκομματικό της πρόβλημα να μην το διοχετεύει γιατί καταντάει και κουραστικό και γελοίο να ζητάει συνεχώς ή να προβλέπει συνεχώς εκλογές- έχουμε κουραστεί κάθε εβδομάδα να κάνουμε εκλογές. Το πρόβλημα που υπάρχει αυτή τη στιγμή είναι η εθνική μάχη που δίνει η ελληνική κυβέρνηση και πιστεύω ότι και η ΝΔ πρέπει να αρχίσει σιγά- σιγά να σοβαρεύει και να συνειδητοποιεί την ευθύνη που έχει ως αξιωματική αντιπολίτευση.
- Ερ. Πώς «βλέπετε» την πρωτοβουλία της κ. Διαμαντοπούλου, του κ. Ραγκούση και του κ. Φλωρίδη για τη δημιουργία νέου κόμματος;
- Απ. Δεν θέλω να το σχολιάσω αυτό. Δείχνει το πρόβλημα που υπήρχε στο ΠΑΣΟΚ εδώ και χρόνια, το ίδιο υπάρχει και στη ΝΔ τώρα, ότι υπήρχαν δυνάμεις οι οποίες δεν μπορούσαν να βρουν κοινή συνισταμένη πορεία, δεν είχαν κοινή ιδεολογία, δεν είχαν κοινούς στόχους, και αυτό φάνηκε με τις εξελίξεις που υπήρχαν συνέχεια. Πιστεύω ότι αυτό θα ζήσουμε σε λίγο καιρό και στη Νέα Δημοκρατία. Όταν τα κόμματα που υπάρχουν δεν έχουν ένα σαφή ιδεολογικό προσανατολισμό -προς Θεού κανείς δεν λέει να μην είναι πολυσυλλεκτικά, κανείς δεν λέει να μην φιλοξενούν διαφορετικές τάσεις και αντιλήψεις αλλά αυτές οι τάσεις και οι πολιτικές αντιλήψεις πρέπει να έχουν και κοινούς στόχους, να μπορούν να δρουν με κοινή συνισταμένη πορεία. Προφανώς δεν μπορούσαν να υπάρχουν και γι΄ αυτό και χώρισαν οι δρόμοι πολλών με τον συγκεκριμένο χώρο. Από εκεί και πέρα πιστεύω ότι πάρα πολλές προσωπικότητες αυτού του χώρου είχαν υιοθετήσει πάρα πολλά χρόνια όχι τη σοσιαλιστική πορεία, τις ιδρυτικές διακηρύξεις του χώρου, αλλά μια πορεία που είχε νεοφιλελεύθερα χαρακτηριστικά.
- Ερ. Κύριε υπουργέ, να έρθουμε στα έργα. Πότε θα δοθεί ο αυτοκινητόδρομος Κορίνθου- Πάτρας; Και επίσης κάνατε κάποιες ανακοινώσεις για την υπογειοποίηση του σιδηροδρόμου στην Πάτρα.
- Απ. Ναι, στην Πάτρα για τον σιδηρόδρομο κάνουμε έναν ειλικρινή και ουσιαστικό διάλογο με τον Δήμο και με τους φορείς της πόλης για να βρούμε τις βέλτιστες λύσεις του σιδηρόδρομου. Καταθέσαμε τρεις προτάσεις, οι δύο προβλέπουν υπογειοποίηση, προβλέπουν την ύπαρξη τραμ στις φτωχογειτονιές της Πάτρας. Θα έχουν οι φορείς στη διάθεσή τους όλα τα αναγκαία στοιχεία για να γίνει μια συζήτηση τις επόμενες ημέρες πραγματική, ουσιαστική και να ληφθούν τελικές αποφάσεις.
Ο δρόμος Κορίνθου- Πατρών θα παραδοθεί στο σύνολό του τέλη Μαρτίου. Τέλη Φεβρουαρίου θα δοθούν οι σήραγγες Παναγοπούλας -ξέρετε είναι μια περιοχή που υπήρχαν πάρα πολλά ατυχήματα και που κανείς δεν πίστευε ότι αυτές οι σήραγγες θα τελειώσουν- και το υπολειπόμενο κομμάτι στο Ξυλόκαστρο. - Ερ. Και το μετρό Θεσσαλονίκης;
- Απ. Στο μετρό της Θεσσαλονίκης αυτή την εβδομάδα ολοκληρώνεται η διάνοιξη της πρώτης σήραγγας και σε ενάμιση μήνα περίπου ολοκληρώνεται η διάνοιξη και της δεύτερης. Επομένως το έργο αυτό -που έχει ταλαιπωρήσει τόσο πολύ, όπως και όλα τα υπόλοιπα, τον ελληνικό λαό- έχει βρει τον δρόμο του. Η Θεσσαλονίκη, τέλη του 2019 αρχές του 2020, επιτέλους θα έχει μετρό. Και δεν θα έχει μόνο το μετρό της βασικής γραμμής, θα έχει και την επέκταση μέχρι Καλαμαριά.
- Ερ. Στην Αθήνα, έχουν ήδη αρχίσει να τοποθετούνται στο δίκτυο του μετρό και του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου τα μηχανήματα για το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Πιστεύετε ότι με αυτό θα αντιμετωπιστεί η εισιτηριοδιαφυγή;
- Απ. Προφανώς πιστεύουμε ότι το ηλεκτρονικό εισιτήριο είναι μια πολύ σημαντική εφαρμογή για πολλούς λόγους. Δεν είναι μόνο η εισιτηριοδιαφυγή, είναι ότι μπορούμε να εφαρμόσουμε πλέον και να σχεδιάσουμε μια άλλη τιμολογιακή πολιτική ανάλογα με τις διαδρομές που κάνει κάθε πολίτης, μια μεγαλύτερη και σε βάθος κοινωνική πολιτική για τις αδύναμες ομάδες πολιτών μας. Να σχεδιάσουμε καλύτερα τα δρομολόγια την πυκνότητά τους, τα δρομολόγια των λεωφορείων, τις συνδέσεις τους με τους σταθμούς του μετρό. Πιστεύω είναι ένα έργο που αλλάζει ουσιαστικά και ριζικά τον χώρο των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας.
- Ερ. Στελέχη της ΝΔ, όπως οι κ.κ. Κικίλιας και Γεωργιάδης, σας επιτίθενται ότι σκόπιμα καθυστερείτε την ιστορία με το Ελληνικό, ότι καθυστερείτε να το αδειάσετε και να το παραδώσετε στους ανθρώπους που το έχουν πάρει για να το αξιοποιήσουν.
- Απ. Ο κ. Κικίλιας και ο κ. Γεωργιάδης προφανώς δεν ξέρουνε ποιες είναι οι υποχρεώσεις και ο χρονικός προγραμματισμός που υπάρχει στη συμφωνία που έχει γίνει. Αλλά ας υπογραφεί πρώτα η συμφωνία για το Ελληνικό, ας εκταμιευθούν τα λεφτά, ας ζητήσουν και αυτοί επιτέλους από τους επενδυτές να δώσουν τα λεφτά που πρέπει στο ελληνικό Δημόσιο, και μετά θα αρχίσουν να εγκαλούν τις δημόσιες υπηρεσίες και τους υπουργούς της κυβέρνησης
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου