Οι καταναλωτές παραπλανούνται με την επισήμανση των «βιολογικών»
προϊόντων ομορφιάς, αναφέρει η έκθεση του Soil Association που μόλις
δημοσιοποιήθηκε.
Πολλά εμπορικά σήματα, διάσημα brands χρησιμοποιούν τη λέξη οργανικά στις ετικέτες ενώ τα προϊόντα τους δεν είναι πιστοποιημένα ως τέτοια, προειδοποιεί ο ανεξάρτητος, παλαιότερος και εγκυρότερος φορέας οργανικής πιστοποίησης της Αγγλίας.
Οι κατασκευαστές πολλών «οργανικών» προϊόντων ομορφιάς κατηγορούνται για σύγχυση και χωρίς νόημα επισήμανση, σύμφωνα με τη νέα έρευνα στην οποία το 76% των καταναλωτών παραδέχθηκε ότι «παραπλανήθηκε» από την επισήμανση. Ότι δηλαδή αγόρασε και αγοράζει προϊόντα με το κριτήριο αυτό, των οργανικών προϊόντων, όπως αναφέρουν στις ετικέτες τους.
Σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση αγοράς του Soil Association, που δημοσιεύει ο Guardian, οι πωλήσεις οργανικών προϊόντων υγείας και ομορφιάς αυξήθηκαν κατά 20% το 2016, με την αγορά σήμερα να ανέρχεται στα £ 61,2 εκατομμύρια στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Αλλά η βιομηχανία επενδύει χρήματα σε προϊόντα μάρκετινγκ που ισχυρίζονται ότι είναι «πράσινα» αντί να επενδύει πράγματι στη διαμόρφωση φιλικών προς το περιβάλλον, χωρίς τοξίνες, προϊόντων που δεν είναι επιβλαβή για το δέρμα, προειδοποιεί ο Soil Association.
Σε αντίθεση με τα βιολογικά τρόφιμα, τα οποία πρέπει να συμμορφώνονται με αυστηρούς κανονισμούς της ΕΕ, δεν υπάρχουν νομικά πρότυπα για τη χρήση των όρων βιολογικά ή φυσικά στα προϊόντα ομορφιάς. Στην πράξη, κάθε προϊόν μάρκας ομορφιάς μπορεί να επισημανθεί ως φυσικό ή βιολογικό, ακόμη και αν δεν περιέχει ουσιαστικά οργανικά ή φυσικά συστατικά.
Αντιμέτωποι με αυτή την έλλειψη νομοθεσίας, οι οργανώσεις εμπειρογνωμόνων δημιούργησαν μια σειρά ισχυρών, ανεξάρτητων, εθελοντικών προτύπων για την ενθάρρυνση της υπεύθυνης χρήσης του όρου «βιολογικά». Το Cosmos και το NaTrue είναι δύο πολύ γνωστά παραδείγματα, με το πρότυπο NSF-ANSI από τις ΗΠΑ που δίνει προδιαγραφές για βιολογικά καλλυντικά .
«Αυτή είναι η άκρη του παγόβουνου», δήλωσε ο διευθυντής πολιτικής του Soil Association, Peter Melchett. «Οι ετικέτες στα προϊόντα που συναντήσαμε προκαλούν μεγάλη σύγχυση, καθώς δεν είναι ακριβή. Η έρευνα των καταναλωτών μάς δείχνει ότι είναι πολύ δύσκολο για τους καταναλωτές να γνωρίζουν ότι κάνουν τη σωστή επιλογή όταν κάνουν τις αγορές τους».
Με βάση την έρευνα ξεκίνησε εκστρατεία - η οποία στοχεύει στην υποστήριξη, σαφήνεια και ενημέρωση καθώς και προώθηση της «πράσινης» λύσης στην βιομηχανία ομορφιάς.
Ο Soil Association αποκάλυψε μια ευρεία γκάμα μαρκών και προϊόντων ομορφιάς στην αγορά που κάνουν παραπλανητικούς οργανικούς ισχυρισμούς στην ετικέτα. Τα εμπορικά σήματα περιλαμβάνουν τη λέξη «οργανικά» σε αρκετές ετικέτες, παρόλο που τα προϊόντα δεν είναι πιστοποιημένα ως βιολογικά.
Ο ομότιμος καθηγητής Vyvyan Howard του Κέντρου Μοριακής Βιοεπιστήμης του Πανεπιστημίου του Ulster, ο οποίος αξιολόγησε τα συστατικά, δήλωσε: «Σοκαρίστηκα όταν βρήκα συστατικά που θα μπορούσαν να περιέχουν ακόμη και καρκινογόνες ουσίες σε προϊόντα με ετικέτες που εσφαλμένα υποδηλώνουν ότι είναι βιολογικά. Τα γνήσια βιολογικά προϊόντα πιστοποιούνται ανεξάρτητα και θα ενθάρρυνα τους καταναλωτές να επιλέγουν μόνο αυτά».
Σημειώνεται ότι όταν αναφερόμαστε σε οργανικά συστατικά, εννοούμε μόνο εκείνα –και κατά συνέπεια τα πιστοποιημένα οργανικά προϊόντα που παράγονται από αυτά- τα οποία καλλιεργήθηκαν και παράχθηκαν σύμφωνα με ειδικά αυστηρά οικολογικά κριτήρια. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι ο όρος «οργανικό» δεν αναφέρεται σε φυσικά συστατικά τα οποία δεν είναι δυνατόν να καλλιεργηθούν, όπως είναι ο άργιλος, το αλάτι και το νερό.
Οι οργανικές μέθοδοι καλλιέργειας συνεργάζονται με το φυσικό οικοσύστημα.
Όσον αφορά στα οργανικά τρόφιμα, τα πράγματα είναι απλά. Τα βασικά κριτήρια έχουν τεθεί διά νόμου, οπότε κανένα τρόφιμο δεν μπορεί να φέρει τη σήμανση του ‘οργανικού’ χωρίς να είναι πραγματικά.
Για τα καλλυντικά προϊόντα, αντίθετα από τα τρόφιμα, δεν υφίσταται νομοθετική ρύθμιση που να ελέγχει τη χρήση του όρου «οργανικό». Δεν υπάρχει επίσης καμία εγγύηση ότι ένα προϊόν που διαφημίζεται ως οργανικό περιέχει έστω και ψίγμα συστατικού που έχει καλλιεργηθεί οργανικά.
Η παραγωγός εταιρεία θα πρέπει να έχει συνάψει συνεργασία με έναν ανεξάρτητο φορέα οργανικής πιστοποίησης, όπως είναι π.χ. ο Soil Association και να έχει εκφράσει με σαφήνεια την οργανική της δέσμευση.
Πηγή
Πολλά εμπορικά σήματα, διάσημα brands χρησιμοποιούν τη λέξη οργανικά στις ετικέτες ενώ τα προϊόντα τους δεν είναι πιστοποιημένα ως τέτοια, προειδοποιεί ο ανεξάρτητος, παλαιότερος και εγκυρότερος φορέας οργανικής πιστοποίησης της Αγγλίας.
Οι κατασκευαστές πολλών «οργανικών» προϊόντων ομορφιάς κατηγορούνται για σύγχυση και χωρίς νόημα επισήμανση, σύμφωνα με τη νέα έρευνα στην οποία το 76% των καταναλωτών παραδέχθηκε ότι «παραπλανήθηκε» από την επισήμανση. Ότι δηλαδή αγόρασε και αγοράζει προϊόντα με το κριτήριο αυτό, των οργανικών προϊόντων, όπως αναφέρουν στις ετικέτες τους.
Σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση αγοράς του Soil Association, που δημοσιεύει ο Guardian, οι πωλήσεις οργανικών προϊόντων υγείας και ομορφιάς αυξήθηκαν κατά 20% το 2016, με την αγορά σήμερα να ανέρχεται στα £ 61,2 εκατομμύρια στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Αλλά η βιομηχανία επενδύει χρήματα σε προϊόντα μάρκετινγκ που ισχυρίζονται ότι είναι «πράσινα» αντί να επενδύει πράγματι στη διαμόρφωση φιλικών προς το περιβάλλον, χωρίς τοξίνες, προϊόντων που δεν είναι επιβλαβή για το δέρμα, προειδοποιεί ο Soil Association.
Σε αντίθεση με τα βιολογικά τρόφιμα, τα οποία πρέπει να συμμορφώνονται με αυστηρούς κανονισμούς της ΕΕ, δεν υπάρχουν νομικά πρότυπα για τη χρήση των όρων βιολογικά ή φυσικά στα προϊόντα ομορφιάς. Στην πράξη, κάθε προϊόν μάρκας ομορφιάς μπορεί να επισημανθεί ως φυσικό ή βιολογικό, ακόμη και αν δεν περιέχει ουσιαστικά οργανικά ή φυσικά συστατικά.
Αντιμέτωποι με αυτή την έλλειψη νομοθεσίας, οι οργανώσεις εμπειρογνωμόνων δημιούργησαν μια σειρά ισχυρών, ανεξάρτητων, εθελοντικών προτύπων για την ενθάρρυνση της υπεύθυνης χρήσης του όρου «βιολογικά». Το Cosmos και το NaTrue είναι δύο πολύ γνωστά παραδείγματα, με το πρότυπο NSF-ANSI από τις ΗΠΑ που δίνει προδιαγραφές για βιολογικά καλλυντικά .
«Αυτή είναι η άκρη του παγόβουνου», δήλωσε ο διευθυντής πολιτικής του Soil Association, Peter Melchett. «Οι ετικέτες στα προϊόντα που συναντήσαμε προκαλούν μεγάλη σύγχυση, καθώς δεν είναι ακριβή. Η έρευνα των καταναλωτών μάς δείχνει ότι είναι πολύ δύσκολο για τους καταναλωτές να γνωρίζουν ότι κάνουν τη σωστή επιλογή όταν κάνουν τις αγορές τους».
Με βάση την έρευνα ξεκίνησε εκστρατεία - η οποία στοχεύει στην υποστήριξη, σαφήνεια και ενημέρωση καθώς και προώθηση της «πράσινης» λύσης στην βιομηχανία ομορφιάς.
Ο Soil Association αποκάλυψε μια ευρεία γκάμα μαρκών και προϊόντων ομορφιάς στην αγορά που κάνουν παραπλανητικούς οργανικούς ισχυρισμούς στην ετικέτα. Τα εμπορικά σήματα περιλαμβάνουν τη λέξη «οργανικά» σε αρκετές ετικέτες, παρόλο που τα προϊόντα δεν είναι πιστοποιημένα ως βιολογικά.
Ο ομότιμος καθηγητής Vyvyan Howard του Κέντρου Μοριακής Βιοεπιστήμης του Πανεπιστημίου του Ulster, ο οποίος αξιολόγησε τα συστατικά, δήλωσε: «Σοκαρίστηκα όταν βρήκα συστατικά που θα μπορούσαν να περιέχουν ακόμη και καρκινογόνες ουσίες σε προϊόντα με ετικέτες που εσφαλμένα υποδηλώνουν ότι είναι βιολογικά. Τα γνήσια βιολογικά προϊόντα πιστοποιούνται ανεξάρτητα και θα ενθάρρυνα τους καταναλωτές να επιλέγουν μόνο αυτά».
Σημειώνεται ότι όταν αναφερόμαστε σε οργανικά συστατικά, εννοούμε μόνο εκείνα –και κατά συνέπεια τα πιστοποιημένα οργανικά προϊόντα που παράγονται από αυτά- τα οποία καλλιεργήθηκαν και παράχθηκαν σύμφωνα με ειδικά αυστηρά οικολογικά κριτήρια. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι ο όρος «οργανικό» δεν αναφέρεται σε φυσικά συστατικά τα οποία δεν είναι δυνατόν να καλλιεργηθούν, όπως είναι ο άργιλος, το αλάτι και το νερό.
Οι οργανικές μέθοδοι καλλιέργειας συνεργάζονται με το φυσικό οικοσύστημα.
Όσον αφορά στα οργανικά τρόφιμα, τα πράγματα είναι απλά. Τα βασικά κριτήρια έχουν τεθεί διά νόμου, οπότε κανένα τρόφιμο δεν μπορεί να φέρει τη σήμανση του ‘οργανικού’ χωρίς να είναι πραγματικά.
Για τα καλλυντικά προϊόντα, αντίθετα από τα τρόφιμα, δεν υφίσταται νομοθετική ρύθμιση που να ελέγχει τη χρήση του όρου «οργανικό». Δεν υπάρχει επίσης καμία εγγύηση ότι ένα προϊόν που διαφημίζεται ως οργανικό περιέχει έστω και ψίγμα συστατικού που έχει καλλιεργηθεί οργανικά.
Η παραγωγός εταιρεία θα πρέπει να έχει συνάψει συνεργασία με έναν ανεξάρτητο φορέα οργανικής πιστοποίησης, όπως είναι π.χ. ο Soil Association και να έχει εκφράσει με σαφήνεια την οργανική της δέσμευση.
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου