ΠΥΛΑΡΟΣ
Το πλοίο που συνέδεε την Ιτέα με τον
Πειραιά, την Πάτρα, την Κεφαλονιά, την Πρέβεζα.
Το μακρινό 1864, στην
Κοπεγχάγη, ναυπηγήθηκε η Πύλαρος με το όνομα ΧΕΡΜΟΝΤ. Ήταν μόλις 310 τόνων
ολικής και 121 καθαρής χωρητικότητας. Ήταν τροχήλατο ποταμόπλοιο που
μετατράπηκε σε ελικοφόρο.
Το
1885 μετά από ταξίδια
στην βόρεια θάλασσα, βρίσκεται στα χέρια γερμανών οι οποίοι το
μετασκεύασαν, τοποθέτησαν καινούργια καζάνια, το ονόμασαν ΚΑΡΜΕΝ ΣΙΛΒΑ
(φιλολογικό ψευδώνυμο
της Βασίλισσας της Ρουμανίας Ελισάβετ) και βρέθηκε στο Δούναβη στην
περιοχή της
Ρουμανίας.
Γρήγορο για την εποχή του -13 μίλια ταχύτητα-
άρεσε και αγοράστηκε το 1889 από τον Κεφαλλονίτη εφοπλιστή Γ. Αθανασούλη που
είχε σλέπια στο μεγάλο ποτάμι. (Φορτηγίδες).
Το τίμημα ήταν 12.000 λίρες τεράστιο για την
εποχή.
Ο Αθανασούλης όμως γνήσιος Κεφαλλονίτης ήθελε να εξυπηρετήσει τον τόπο του, να του
προσφέρει μια καλή και γρήγορη συγκοινωνία, να δημιουργήσει εμπορική και ναυτιλιακή
κίνηση και να βελτιώσει την ακτοπλοΐα στη γραμμή που θα εξυπηρετούσε.
Η
ΠΥΛΑΡΟΣ επικράτησε
στη γραμμή Πειραιά-Ιτέα-Πάτρα-Κεφαλονιά και Πρέβεζα, παραμερίζοντας όλες
τις λοιπές μικροεταιρείες, οι οποίες του κήρυξαν τον πόλεμο
ρίχνοντας τι άλλο;
Τις τιμές των εισιτηρίων.
Κλασική έχει μείνει στην
ιστορία η κόντρα με τα άλλα πλοία, αλλά κυρίως με το άλλο Κεφαλλονίτικο πλοίο, την «ΑΣΣΟ» της ναυτιλιακής
εταιρείας Δεστούνη-Γιαννουλάτου.( οικογένεια του Αρχιεπίσκοπου Αλβανίας Αναστάσιου).
Η κόντρα αυτή πήρε άγριες διαστάσεις, κατέληξε
σε σύγκρουση των δύο πλοίων έξω από το λιμάνι της Ιθάκης με θύματα 3 επιβάτες. Αλλά αυτή είναι άλλης
φοράς ιστορία..
Στον Πειραιά, πριν τον
απόπλου, γινόταν χαμός.
Ο ανταγωνισμός στα ύψη!!!
- O Aϊ Γιάννης των Mαρκέτου Πόρτολου για την
Πρέβεζα με πέντε δραχμές! διαλαλούσαν οι βαρκάρηδες του Πειραιά..
- Mε τρεις
δραχμές για το Aργοστόλι! φώναζαν άλλης εταιρείας άτομα.
Απτόητοι οι της « ΠΥΛΑΡΟΥ»
έριχναν την μεγάλη ζαριά που έχει μείνει στα ναυτικά χρονικά, σε κάθε λιμάνι
όπου έδενε το καράβι.
Όλοι με την Πύλαρο και μια μακαρονάδα!
Έτσι σχεδόν τσάμπα και επιπλέον φαγωμένοι οι επιβάτες
την προτιμούσαν.
H Πύλαρος, ταχύπλοη, συνεπής
στις ώρες αναχώρησης και άφιξης στα λιμάνια,(κάθε Σάββατο έκανε την γραμμή
Ζάκυνθος Αργοστόλι και έφτανε στο λιμάνι ακριβώς στις 12 οπότε ακούγοντας την
πρίμο σεγκόντο σφυρίχτρα της σχόλαζαν τα σχολεία) ταξίδευε από Πειραιά σε Αμβρακικό για τριάντα ολόκληρα
χρόνια και εξυπηρετούσε χωρίς διακοπή τη γραμμή της Δυτικής Ελλάδας.
Ήταν ένα από τα καλά καράβια της ακτοπλοΐας μας,
αλλά και το ναυτικό σχολείο για τους καπετάνιους που έβγαλε η Πύλαρος.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου