Ο κ. Ταγκαλής αποδεικνύει ακόμη μια φορά ότι κατά βάση εκπροσωπεί το λαϊκισμό και τον πολιτικό μηδενισμό. Σε χθεσινή ανακοίνωσή του (15.03.2019), περισσότερο από ένα μήνα μετά αφότου τον κάλεσα να τοποθετηθεί δημόσια επί του ζητήματος (στις 06.02.2019), παρουσιάζει στον κόσμο μια πλήρως διαστρεβλωμένη εικόνα, που αγγίζει τα όρια του πολιτικού ψεύδους, όσον αφορά στο θέμα της αντικατάστασης του οδοφωτισμού του Δήμου μας.
Μιλάει ο κ. Ταγκαλής για «μεγάλη ζημιά» που θα υποστεί ο Δήμος μας σε βάθος χρόνου από τη σύμβαση αυτήν.
Πώς μπορεί όμως ο Δήμος να υποστεί ζημία, αφού δεν ρισκάρει ούτε ένα ευρώ στη συγκεκριμένη επένδυση, αλλά ολόκληρη αυτήν την αναλαμβάνει ο επενδυτής, ο οποίος μάλιστα θα αποπληρώνεται μόνο εισπράττοντας ένα μέρος της εξοικονόμησης ενέργειας που θα επιτευχθεί (και αποκλειστικά υπό την προϋπόθεση αυτήν);
Συνεπώς ο κ. Ταγκαλής, κατά πλήρη διαστροφή της ελληνικής γλώσσας, αλλά και της κοινής λογικής, ονομάζει «ζημιά» το υπερβολικό (κατά τον ίδιο) κέρδος του επενδυτή. Με μια απλοϊκή και ξεκάθαρα λαϊκιστική προσέγγιση, κάνει τον συλλογισμό: «Ο επενδυτής κερδίζει πολλά - Αυτά θα μπορούσε να τα κερδίσει ο Δήμος αν έκανε το έργο μόνος του, συνεπώς θα έχουμε ζημιά».
Αλήθεια, πέραν των αναλυτικών στοιχείων που θα δώσουμε παρακάτω, οφείλει ο κ. Ταγκαλής να μας παραθέσει την άποψή του επί ενός βασικού ζητήματος:
Αφού το κέρδος για τον επενδυτή είναι τόσο μεγάλο και υπέρμετρο (αυτό που για τον συλλογισμό του κ. Ταγκαλή αντιστοιχεί σε μελλοντική ζημιά – απώλεια κερδών του Δήμου), όλες αυτές οι τεράστιες εταιρείες που συμμετείχαν στον διεθνή διαγωνισμό (ΔΕΗ, ΙΝΤΡΑΚΟΜ, κ.λπ.), δεν αντιλήφθηκαν ότι υπάρχει ακόμα μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους; Γιατί δεν έδωσαν ακόμη καλύτερη προσφορά από την ανάδοχο κοινοπραξία;
Και εν πάση περιπτώσει ο κ. Ταγκαλής, που ανήκει και στον τεχνικό κλάδο, αφού έβλεπε τόσο μεγάλο περιθώριο κέρδους στον διαγωνισμό αυτόν (με κόστος επένδυσης μόλις 450.000 ευρώ περίπου, όπως λέει ο ίδιος, να κερδίσεις μια σύμβαση περίπου 5,5 εκατομμυρίων ευρώ…), τότε πώς εξηγεί ότι δεν έσπευσαν οι τεχνικές εταιρείες να κερδίσουν ένα τέτοιο «λαχείο» και να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία;
Γιατί δεν προέτρεψε κάποιες εταιρείες ο ίδιος να συμμετάσχουν και να δώσουν ακόμη καλύτερες προσφορές, ώστε και αυτές να κερδίσουν εξασφαλισμένα μεγάλα κέρδη (όπως αυτός ισχυρίζεται…), αλλά και ο Δήμος μας να κερδίσει μεγαλύτερο μερίδιο από την εξοικονόμηση ενέργειας (αυτό ήταν σε γενικές γραμμές το αντικείμενο του διαγωνισμού…);
Αν όμως υπήρχε μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους, αυτό θα το είχε αποδείξει η διαγωνιστική διαδικασία και θα είχαμε ακόμη καλύτερη προσφορά από την ήδη πολύ ικανοποιητική που λάβαμε (γιατί οι πραγματικοί τεχνοκράτες και γνώστες της αγοράς βρίσκονται στις μεγάλες εταιρείες που έλαβαν μέρος στο διαγωνισμό μας και αυτοί δεν αρκούνται σε ανέξοδα ευφυολογήματα…).
Εκεί βέβαια που ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας σπάει κάθε ρεκόρ ανευθυνότητας, είναι στο σημείο που καλεί το Δήμαρχο να μην υπογράψει τη σύμβαση!
Αφού έχει ολοκληρωθεί ένας ανοιχτός διεθνής διαγωνισμός με 5 συμμετέχοντες (κυρίως μεγάλες Κοινοπραξίες στο χώρο της Ενέργειας).
Αφού δεν έχει προβληθεί από κανέναν καμία ένσταση ή άλλη διαδικαστική προσφυγή.
Αφού έχουν κρίνει όλα τα αρμόδια όργανα του Δήμου επανειλημμένα το διαγωνισμό και αφού έχει ασκηθεί έλεγχος νομιμότητας από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση.
Αφού έχει κρίνει το αρμόδιο Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου και έχει εγκρίνει ομόφωνα τη σύμβαση.
Αφού έχει σταλεί πριν λίγες ημέρες πρόσκληση στην ανάδοχο σύμπραξη για υπογραφή σύμβασης, που σημαίνει (όπως θα έπρεπε να ξέρει ο κ. Ταγκαλής) ανάληψη νομικών δεσμεύσεων εκ μέρους του Δήμου.
Μετά απ’ όλα αυτά, σήμερα ένας διεκδικητής του δημαρχιακού αξιώματος προτείνει στο νυν Δήμαρχο Δελφών να μην υπογράψει τη σύμβαση (εκ του ασφαλούς, καθώς γνωρίζει ότι δεν πρόκειται να τον ακολουθήσω στο δρόμο της ανευθυνότητας…). Αδιαφορώντας μάλιστα για το γεγονός ότι μια τέτοια τυχόν απόφασή μου θα σήμαινε διεκδίκηση αποζημίωσης πολλών εκατοντάδων χιλιάδων ή και εκατομμυρίων ευρώ από την ανάδοχο, με απόλυτη βεβαιότητα ευόδωσης της αξίωσης αυτής από τα Δικαστήρια.
Στην πραγματικότητα λοιπόν, το έργο αυτό (με τις υψηλές προδιαγραφές που έχουμε θέσει προς όφελος του Δήμου) έχει κόστος αρχικής προμήθειας και εγκατάστασης τουλάχιστον δύο εκατομμύρια ευρώ. Και επιπλέον κοστίζει η δωδεκαετής συντήρηση (συνεργεία βλαβών, προμήθειες υλικών κ.λπ.), καθώς και η υποχρέωση να παραδοθεί το έργο στη δωδεκαετία σε άριστη κατάσταση (που σημαίνει μια σχεδόν ολοκληρωτική εκ νέου αντικατάσταση του εξοπλισμού στα τελευταία χρόνια της σύμβασης).
Τα χρήματα αυτά θα έπρεπε στην πραγματικότητα να τα δανειστούμε και να χρεωθούμε σήμερα, κατά την προσέγγιση του επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας (με την προσδοκία να δουλέψουν όλα στο Δήμο «ρολόι» και να πετύχουμε μέσα στα επόμενα χρόνια απόσβεση της επένδυσής μας και μεγαλύτερο κέρδος από το εξασφαλισμένο σήμερα με τον τρόπο που επιλέξαμε εμείς…).
Τα «περίπου 450.000 ευρώ» και τα υπόλοιπα λεγόμενα του κ. Ταγκαλή είναι για προεκλογική κατανάλωση και ακόμη μια φορά δυστυχώς συνθέτουν μια ξεκάθαρη απόπειρα πολιτικής παραπλάνησης των δημοτών μας.
Μετά απ’ όλα αυτά, καταλήγω στο ίδιο συμπέρασμα που είχα αχθεί και στην ανακοίνωσή μου – πρόσκληση δημόσιου διαλόγου από 6 Φεβρουαρίου: Μάλλον ο κ. Ταγκαλής πολύ απλά στην πραγματικότητα δεν ήθελε και δεν θέλει να γίνει τίποτε.
Μόνο που για ακόμη μια φορά δεν θα του κάνουμε τη χάρη. Σε λίγες μέρες υπογράφουμε τη σύμβαση και σε λίγες εβδομάδες το έργο ξεκινά!
Εμείς απαντάμε με πραγματικά και σημαντικά έργα στο μηδενισμό και στις ανέξοδες μικροπολιτικές θεωρίες, που αν κάποιος επιχειρούσε να εφαρμόσει, θα κατέληγε σε πανωλεθρία του Δήμου.
Ο Δήμος Δελφών απ’ άκρου εις άκρον μέσα στο 2019 θα αποκτήσει έναν ολοκαίνουργιο πολύ υψηλών προδιαγραφών ενεργειακό φωτισμό οδών και πλατειών, με πολλές εφαρμογές τηλέ-ελέγχου, πολλά σημεία WiFi και πολλούς αυτοματισμούς, το οποίο σύστημα θα συντηρείται πλήρως για δώδεκα χρόνια από την ανάδοχο σύμπραξη εταιρειών και θα παραδοθεί στο τέλος σε τέλεια λειτουργία.
Και το σημαντικότερο: Το έργο αυτό δεν θα κοστίσει ούτε ένα ευρώ στο δημότη μας, αντίθετα θα αποφέρει σημαντικότατα οφέλη για το Δήμο μας!
* ΠΑΡΑΘΕΜΑ: Προκειμένου να ενημερώσουμε αναλυτικά και υπεύθυνα τους συνδημότες μας, με γνήσια και όχι δήθεν τεχνοκρατική προσέγγιση, παραθέτουμε παρακάτω σε Ενημερωτικό Σημείωμα τα πραγματικά στοιχεία των δεδομένων που είχαμε, καθώς και του έργου στο οποίο καταλήξαμε (για όποιον έχει τη διάθεση να μελετήσει…).
Ενεργειακή Αναβάθμιση Συστήματος Δημοτικού Φωτισμού Δήμου Δελφών
Η Ενεργειακή Αναβάθμιση του Συστήματος Δημοτικού Φωτισμού του Δήμου, αποτελεί βασική Προγραμματική Θέση της παρούσας Δημοτικής Αρχής. Η προετοιμασία της ξεκίνησε με την έναρξη της παρούσας Δημοτικής Περιόδου και ολοκληρώθηκε στο 2019 με τα εξής αποτελέσματα: α. Ενεργειακή Αναβάθμιση του συνόλου της υποδομής με υλικά σύγχρονης τεχνολογίας και υψηλής απόδοσης απόλυτα προσαρμοσμένα στα ισχύοντα Πρότυπα - Προδιαγραφές, β. Σύστημα Τηλεδιαχείρισης - Ελέγχου Ενέργειας και Προληπτικής Συντήρησης, εγκατεστημένο στο Δήμο για την 24ωρη παρακολούθηση της λειτουργίας, γ. Μετατροπή του συνόλου της Υποδομής σε μια Έξυπνη Πόλη (εφαρμογές Smart Cities μέσω Πλατφόρμας και δυνατότητα άμεσης επέκτασης ανάλογα με τις ανάγκες του Δήμου) και δ. Κάλυψη της συνολικής δαπάνης από την εξοικονόμηση ενέργειας, χωρίς ο Δήμος να προβεί σε καμία πρόσθετη δαπάνη η επιβάρυνση της ρευστότητας του.
Τα βασικά στοιχεία της Ενεργειακής Αναβάθμισης του Συστήματος Δημοτικού Φωτισμού του Δήμου, σύμφωνα με την Μελέτη που εκπόνησε η Υπηρεσία έχουν ως εξής:
Οι επιλογές που είχε ο Δήμος Δελφών για την υλοποίηση του σχεδιασμού του, είχαν ως εξής:
Επιλογή 1η: Χρηματοδότηση της επένδυσης με μόχλευση πόρων από τον Ιδιωτικό Τομέα, σαν Σύμβαση Ενεργειακής Απόδοσης (ΣΕΑ) με βάση τις διατάξεις του ν. 3855/2010 και ειδικότερα την Παροχή Υπηρεσιών Φωτισμού πολυετούς διάρκειας σύμφωνα με τα ισχύοντα Πρότυπα - Προδιαγραφές, με αποπληρωμή της αρχικής επένδυσης μέσω των Ανταποδοτικών Τελών αποκλειστικά και μόνο με βάση το αποτέλεσμα (Εξοικονόμηση Ενέργειας) στη διάρκεια της 12ετούς Συμβατικής Περιόδου. Η ΣΕΑ προβλέπει Εγγυημένη Απόδοση (έκπτωση επί της εξοικονόμησης, ανεξάρτητα του αποτελέσματος το οποίο αφορά τον Ανάδοχο) για τον Δήμο. Το σύνολο του ρίσκου, της ευθύνης λειτουργίας του Συστήματος και της εγγύησης του εξοπλισμού, βαραίνει τον Ανάδοχο για το σύνολο της Συμβατικής Περιόδου (12 έτη), υποχρεούμενος να τον παραδώσει πλήρη και λειτουργικό στο τέλος αυτής.
Επιλογή 2η (ΟΠΩΣ Λ.Χ. Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΑΓΚΑΛΗ…). Χρηματοδότηση της επένδυσης με 100% δανεισμό (σαν Προμήθεια Εξοπλισμού και όχι σαν Παροχή Υπηρεσιών Φωτισμού) και αποπληρωμή μέσω παρακράτησης των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων (δηλαδή άμεση και αυτόματη αφαίρεση από το Ταμείο του Δήμου!), ανεξάρτητα του αποτελέσματος της εξοικονόμησης. Προβλέπεται επιτόκιο αποπληρωμής της τάξης του 3,7% (μεσοσταθμικά), επιλογή περιόδου αποπληρωμής του δανεισμού μεταξύ 10 έως και 20 ετών και επιλογή σταθερού ή κυμαινόμενου επιτοκίου (επιλογή του Δήμου). H συνολική εγγύηση του εξοπλισμού θα είναι όπως προβλέπεται στις διαδικασίες προμήθειας του δημόσιου τομέα και ο Δήμος αναλαμβάνει το σύνολο της δαπάνης απόκτησης του εξοπλισμού και το σύνολο ρίσκου.
Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Δελφών αποφάσισε την υλοποίηση της Ενεργειακής Αναβάθμισης με Σ.Ε.Α. και όχι με Προμήθεια Εξοπλισμού, επιλέγοντας να μην αναλάβει το ρίσκο της επένδυσης, αλλά να το μετακυλήσει στον Ιδιωτικό Τομέα και να αποπληρώνει την παροχή υπηρεσιών αποκλειστικά και μόνο με την επίτευξη του μετρήσιμου τελικού αποτελέσματος αξιοποιώντας το συνολικό όφελος για τις ανάγκες του Δήμου.
Στα πλαίσια αυτά ο Δήμος, ακολουθώντας την επιλεγόμενη μεθοδολογία υλοποίησης και σύμφωνα με τις ισχύουσες διαδικασίες προέβη σε: Ηλεκτρονικό Ανοιχτό Διεθνή Διαγωνισμό σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 27, του Ν. 4412/2016 (Οδηγίες 2014/24/ΕΕ, 2014/25/ΕΕ, 2014/23/ΕΕ), με κριτήριο Ανάθεσης τη Συμφερότερη Προσφορά, βάσει βέλτιστης σχέσης Ποιότητας – Τιμής. Σημειώνεται ότι τα έργα αυτά, έως και σήμερα, δεν έχουν παρουσιάσει κανένα πρόβλημα στην νομιμότητα των διαδικασιών και το σύνολο αυτών έχουν την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, όπως προκύπτει από τις αποφάσεις που έχουν εκδοθεί έως σήμερα.
Ανάδοχος της Ενεργειακής Αναβάθμισης ήταν η Ένωση Εταιρειών: «ΣΤΗΡΙΞΙΣ ΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε. – NEON GREEN BUILDINGS CONSTRUCTION MATERIALS TRADING LLC – ΜΕΝΤΙΤΕΡΡΑΝΙΑΝ ΕΣΚΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ». Στη διαδικασία αξιολόγησης μετείχαν: «GREENESCO EΝΕΡΓΕΙΑΚΗ (ΔΕΗ) AΕ - ΑΚΤΩΡ FACILITY MANAGEMENT ΑΕ» «INTRACOM TELECOM – GLOBILED ΜΕΠΕ – GLOBITEL AE», «ΖΙΤΑΚΑΤ AΤΕΒΕ», ΤΕΧΝΟΜΑΤ ΗΛΕΚΤΡΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΑΕ.
Η διαδικασία ολοκληρώθηκε χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα (ενστάσεις – προσφυγές) στις αρχές του 2019 με την ανακήρυξη του Προσωρινού Αναδόχου της ανωτέρω αναφερόμενης Ένωσης Εταιρειών και με την 85/2019 Πράξη (ελέγχου της σύμβασης) του Ελεγκτικού Συνεδρίου (Κλιμάκιο Ζ’) ολοκληρώθηκε επιτυχώς η όλη διαδικασία.
Στο κατάλογο που ακολουθεί παρατίθεται το σύνολο των έργων που έχουν ολοκληρωθεί (Συμμετοχές – Ανάδοχοι) και των έργων που είναι σε εξέλιξη ή σε φάση ωρίμανσης. Σημειώνεται ότι ο Δήμος μας έχει μια από τις μεγαλύτερες εκπτώσεις στα παρακάτω έργα.
Η Σύμβαση Ενεργειακής Απόδοσης (ΣΕΑ) αναφέρεται σε παροχή Υπηρεσιών Φωτισμού και όχι σε Προμήθεια Εξοπλισμού, ορίζεται στο ν. 4342/2015 Άρθρο 3 / Ορισμοί (άρθρο της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ) και αφορά: «τη συμβατική συμφωνία μεταξύ του Δικαιούχου και του Παρόχου μέτρου βελτίωσης της Ενεργειακής Απόδοσης, η οποία επαληθεύεται και παρακολουθείται καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος της Σύμβασης, στο πλαίσιο της οποίας πραγματοποιούνται πληρωμές για παροχή ενεργειακών υπηρεσιών για το μέτρο αυτό, οι οποίες συνδέονται με το συμφωνηθέν επίπεδο βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης».
Τα Στοιχεία κατακύρωσης έχουν ως εξής:
Επιπροσθέτως σημειώνονται τα εξής:
Η πληρωμή του Αναδόχου στο σύνολο της 12ετούς περιόδου ισχύος της Σύμβασης εξαρτάται από το μετρήσιμο και μόνο αποτέλεσμα αυτών που έχει δεσμευτεί στην προσφορά του αντικαθιστώντας το σύνολο του εξοπλισμού με δικά του μέσα και έχοντας 12ετή υποχρέωση να αντικαθιστά κάθε βλάβη για τον οποιοδήποτε λόγο αυτή προκύπτει.
Τα οφέλη, όπως ποσοτικοποιήθηκαν παραπάνω, είναι τα εξής:
Επίσης έχουν προβλεφθεί στα Συμβατικά Τεύχη τα εξής:
Ο Ανάδοχος προβαίνει σε Κατηγοριοποίηση των Οδών και εφαρμόζει τα ισχύοντα πρότυπα και προδιαγραφές (ΕΝ 13201/2015) με την Μελέτη Εφαρμογής που θα εκπονήσει και θα εγκρίνει ο Δήμος, για την παροχή υπηρεσιών φωτισμού, όπως ακριβώς απαιτείται σε κάθε κατηγορία. Αυτό το δεδομένα είναι βασικό για την παροχή των απαιτούμενων υπηρεσιών φωτισμού με βάση τα Πρότυπα και είναι υποχρεωμένος να τα ακολουθεί πιστά με ότι αυτό συνεπάγεται, άρα να διαθέτει κάθε φορά τον απαιτούμενο και σύγχρονο εξοπλισμό. Συνεπώς ξεφεύγουμε από την έννοια προμήθεια και οδηγούμαστε στην ορθή πρακτική που λέγεται: παροχή υπηρεσίας φωτισμού, όπως προβλέπεται στα σύγχρονα πρότυπα.
Το φωτιστικό αποτέλεσμα που θα καθοριστεί στην Μελέτη Εφαρμογής θα ελέγχεται κάθε χρόνο καλύπτοντας κάθε απόκλιση από την εφαρμογή του ΕΝ 13201/2015, δηλαδή θα υπάρχει αντικατάσταση του εξοπλισμού και έλεγχος της κάλυψης της απαίτησης από τον Ανεξάρτητο Σύμβουλό και από τη Τεχνική Υπηρεσία η οποία έχει τον πλήρη έλεγχο του αποτελέσματος.
Κάθε διετία θα διενεργούνται Μελέτες Έντασης Φωτισμού & Λαμπρότητας και για το σύνολο της Κατηγοριοποίησης Οδών και θα καλύπτεται κάθε ατέλεια που τυχόν θα προκύψει. Στο τέλος της 12ετίας ο Δήμος θα παραλάβει Σύστημα πλήρες και λειτουργικό, αφού εφόσον τηρηθούν τα ανωτέρω, ο εξοπλισμός πρέπει να είναι καινούργιος ή να εναρμονίζεται πλήρως με τα προαναφερόμενα. Συνεπώς ο έλεγχος του αποτελέσματος είναι θέμα του Δήμου και σε συνεργασία με τον Ανεξάρτητο Σύμβουλο θα ελέγξουν την τήρηση των όρων της Σύμβασης. Στην Συγγραφή Υποχρεώσεων στο άρθρο 22, παράγραφος 2 αναφέρονται (μεταξύ των άλλων) τα εξής: ……….. απώλεια της φωτεινής ροής στο τέλος των προαναφερόμενων ωρών λειτουργίας των φωτιστικών σωμάτων (≥50.000), δε θα πρέπει να ξεπερνά το 30% της αρχικής ονομαστικής φωτεινής ροής, βάσει του προτύπου LM80 (L70 reported), άρα μετά την 12ετία θα έχουμε ένα καινούργιο σύστημα για πολλά ακόμα χρόνια ακόμα που είναι και το ζητούμενο.
Εγκαθίσταται Σύστημα Τηλεδιαχείρισης - Έλεγχος Ενέργειας – Προληπτικής Συντήρησης και εφαρμόζεται στο σύνολο της υποδομής, με ένα δυναμικό σύστημα που εγκαθίσταται στον Δήμο και του ανήκει χωρίς κόστος, ενώ θα έχει και τον πλήρη τηλεματικό έλεγχο των Υποδομών Ηλεκτροφωτισμού ανά πάσα στιγμή και ώρα. Το σύστημα αυτό σε συνδυασμό με το GIS του Δήμου θα μετεξελιχτεί σε ένα ολοκληρωμένο Σύστημα Πολιτικής Προστασίας (σύντομα θα ενταχθούν σε αυτό και οι λοιπές υποδομές και τα κτίρια ευθύνης του Δήμου), όπως προβλέπει ο σχεδιασμός και όλοι γνωρίζουμε πόσο απαραίτητο είναι αυτό για τους πολίτες και τον Δήμο.
Δημιουργείται Πλατφόρμα Έξυπνης Πόλης (Smart Cities) και σε πιλοτικό επίπεδο εφαρμόζονται λύσεις έξυπνης πόλης, σε σκοπό την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και των υπηρεσιών προς τους δημότες. Το σύνολο των φωτιστικών έχει την υποδομή να αναπτύξει οποιαδήποτε smart επιλογή και θα δώσει ένα δυναμικό εργαλείο πολιτικής προστασίας στο Δήμο για φαινόμενα φυσικών καταστροφών και διαχείρισης υποδομών (Ενέργεια, Διαχείριση Απορριμμάτων, Κτιριακές Υποδομές), αλλά και να γίνει ένα χρήσιμο μέσο επικοινωνίας και προβολής των επιχειρήσεων του Δήμου. Πόσο χρήσιμος μπορεί να αποδειχθεί ένας αισθητήρας ανίχνευσης σε περιπτώσεις πυρκαγιάς ή πλημυρών (το σύνολο του εγκατεστημένου εξοπλισμού, εκτός του πιλοτικού, έχει την δυνατότητα και την υποδομή άμεσης ενεργοποίησης).
Ο Ανάδοχος θα έχει υποχρεωτικά εγκατεστημένο συνεργείο με καλαθοφόρα και προσωπικό κάλυψης σε βάρδιες σε όλη τη διάρκεια της ΣΕΑ και προσωπικό για την 24ωρη παρακολούθηση της Τηλεδιαχείρισης, δεχόμενος αιτήματα πολιτών ή το οτιδήποτε μπορεί να αφορά τις αναφερόμενες υποδομές και την καλή τους λειτουργία. Θα αντιμετωπίζει σε πραγματικές συνθήκες τις όποιες αστοχίες και προβλήματα που θα προκύπτουν στην 12ετή εγγυητική του ευθύνη (εντός 24 ωρών και εφόσον αυτό δεν γίνεται έχει προβλεφθεί ρήτρα) και για το λόγο αυτό στις ΣΕΑ δεν έχει σημασία το πόσο κάνει ο εξοπλισμός αλλά το τι προσφέρει και ποιο είναι το φωτιστικό αποτέλεσμα (σύμφωνα με τις απόψεις του ΤΕΕ και του ΕΜΠ).
Οι εγγυήσεις της 12ετούς Συμβατικής Περιόδου δεν έχουν σχέση με την Προμήθεια, αφού αφορούν την εγγύηση της Παροχής Υπηρεσιών που αν δεν τηρείται δεν θα υπάρχει πληρωμή (πλήρης λειτουργία του συστήματος) και την πλήρη λειτουργία του Συστήματος για 365 ημέρες (κάτι που είναι αδύνατο σε μια Προμήθεια) και ο Ανάδοχος είναι υπεύθυνος για οτιδήποτε προκύψει τεχνικό ή μη (πτώσεις τάσεις, διακοπές ρεύματος, κλπ) και οφείλει να ασφαλίσει τα προϊόντα του χωρίς ευθύνη του Δήμου. Συνεπώς η πληρωμή θα γίνεται σε τρίμηνα αποκλειστικά και μόνο από το αποτέλεσμα που θα ελέγχεται διεξοδικά μέσω των μετρήσεων (κάτι αδύνατο στην προμήθεια).
Η ρήτρα αναθεώρησης θα χρησιμοποιηθεί μόνο στις εξής περιπτώσεις: α. αύξηση η μείωση φυσικού αντικειμένου και β. αύξηση της εξοικονόμησης ενέργειας (πχ 80%) και σε καμία άλλη περίπτωση και ο Δήμος θα έχει από αυτό πρόσθετο όφελος.
Μιλάει ο κ. Ταγκαλής για «μεγάλη ζημιά» που θα υποστεί ο Δήμος μας σε βάθος χρόνου από τη σύμβαση αυτήν.
Πώς μπορεί όμως ο Δήμος να υποστεί ζημία, αφού δεν ρισκάρει ούτε ένα ευρώ στη συγκεκριμένη επένδυση, αλλά ολόκληρη αυτήν την αναλαμβάνει ο επενδυτής, ο οποίος μάλιστα θα αποπληρώνεται μόνο εισπράττοντας ένα μέρος της εξοικονόμησης ενέργειας που θα επιτευχθεί (και αποκλειστικά υπό την προϋπόθεση αυτήν);
Συνεπώς ο κ. Ταγκαλής, κατά πλήρη διαστροφή της ελληνικής γλώσσας, αλλά και της κοινής λογικής, ονομάζει «ζημιά» το υπερβολικό (κατά τον ίδιο) κέρδος του επενδυτή. Με μια απλοϊκή και ξεκάθαρα λαϊκιστική προσέγγιση, κάνει τον συλλογισμό: «Ο επενδυτής κερδίζει πολλά - Αυτά θα μπορούσε να τα κερδίσει ο Δήμος αν έκανε το έργο μόνος του, συνεπώς θα έχουμε ζημιά».
Αλήθεια, πέραν των αναλυτικών στοιχείων που θα δώσουμε παρακάτω, οφείλει ο κ. Ταγκαλής να μας παραθέσει την άποψή του επί ενός βασικού ζητήματος:
Αφού το κέρδος για τον επενδυτή είναι τόσο μεγάλο και υπέρμετρο (αυτό που για τον συλλογισμό του κ. Ταγκαλή αντιστοιχεί σε μελλοντική ζημιά – απώλεια κερδών του Δήμου), όλες αυτές οι τεράστιες εταιρείες που συμμετείχαν στον διεθνή διαγωνισμό (ΔΕΗ, ΙΝΤΡΑΚΟΜ, κ.λπ.), δεν αντιλήφθηκαν ότι υπάρχει ακόμα μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους; Γιατί δεν έδωσαν ακόμη καλύτερη προσφορά από την ανάδοχο κοινοπραξία;
Και εν πάση περιπτώσει ο κ. Ταγκαλής, που ανήκει και στον τεχνικό κλάδο, αφού έβλεπε τόσο μεγάλο περιθώριο κέρδους στον διαγωνισμό αυτόν (με κόστος επένδυσης μόλις 450.000 ευρώ περίπου, όπως λέει ο ίδιος, να κερδίσεις μια σύμβαση περίπου 5,5 εκατομμυρίων ευρώ…), τότε πώς εξηγεί ότι δεν έσπευσαν οι τεχνικές εταιρείες να κερδίσουν ένα τέτοιο «λαχείο» και να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία;
Γιατί δεν προέτρεψε κάποιες εταιρείες ο ίδιος να συμμετάσχουν και να δώσουν ακόμη καλύτερες προσφορές, ώστε και αυτές να κερδίσουν εξασφαλισμένα μεγάλα κέρδη (όπως αυτός ισχυρίζεται…), αλλά και ο Δήμος μας να κερδίσει μεγαλύτερο μερίδιο από την εξοικονόμηση ενέργειας (αυτό ήταν σε γενικές γραμμές το αντικείμενο του διαγωνισμού…);
Αν όμως υπήρχε μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους, αυτό θα το είχε αποδείξει η διαγωνιστική διαδικασία και θα είχαμε ακόμη καλύτερη προσφορά από την ήδη πολύ ικανοποιητική που λάβαμε (γιατί οι πραγματικοί τεχνοκράτες και γνώστες της αγοράς βρίσκονται στις μεγάλες εταιρείες που έλαβαν μέρος στο διαγωνισμό μας και αυτοί δεν αρκούνται σε ανέξοδα ευφυολογήματα…).
Εκεί βέβαια που ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας σπάει κάθε ρεκόρ ανευθυνότητας, είναι στο σημείο που καλεί το Δήμαρχο να μην υπογράψει τη σύμβαση!
Αφού έχει ολοκληρωθεί ένας ανοιχτός διεθνής διαγωνισμός με 5 συμμετέχοντες (κυρίως μεγάλες Κοινοπραξίες στο χώρο της Ενέργειας).
Αφού δεν έχει προβληθεί από κανέναν καμία ένσταση ή άλλη διαδικαστική προσφυγή.
Αφού έχουν κρίνει όλα τα αρμόδια όργανα του Δήμου επανειλημμένα το διαγωνισμό και αφού έχει ασκηθεί έλεγχος νομιμότητας από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση.
Αφού έχει κρίνει το αρμόδιο Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου και έχει εγκρίνει ομόφωνα τη σύμβαση.
Αφού έχει σταλεί πριν λίγες ημέρες πρόσκληση στην ανάδοχο σύμπραξη για υπογραφή σύμβασης, που σημαίνει (όπως θα έπρεπε να ξέρει ο κ. Ταγκαλής) ανάληψη νομικών δεσμεύσεων εκ μέρους του Δήμου.
Μετά απ’ όλα αυτά, σήμερα ένας διεκδικητής του δημαρχιακού αξιώματος προτείνει στο νυν Δήμαρχο Δελφών να μην υπογράψει τη σύμβαση (εκ του ασφαλούς, καθώς γνωρίζει ότι δεν πρόκειται να τον ακολουθήσω στο δρόμο της ανευθυνότητας…). Αδιαφορώντας μάλιστα για το γεγονός ότι μια τέτοια τυχόν απόφασή μου θα σήμαινε διεκδίκηση αποζημίωσης πολλών εκατοντάδων χιλιάδων ή και εκατομμυρίων ευρώ από την ανάδοχο, με απόλυτη βεβαιότητα ευόδωσης της αξίωσης αυτής από τα Δικαστήρια.
Στην πραγματικότητα λοιπόν, το έργο αυτό (με τις υψηλές προδιαγραφές που έχουμε θέσει προς όφελος του Δήμου) έχει κόστος αρχικής προμήθειας και εγκατάστασης τουλάχιστον δύο εκατομμύρια ευρώ. Και επιπλέον κοστίζει η δωδεκαετής συντήρηση (συνεργεία βλαβών, προμήθειες υλικών κ.λπ.), καθώς και η υποχρέωση να παραδοθεί το έργο στη δωδεκαετία σε άριστη κατάσταση (που σημαίνει μια σχεδόν ολοκληρωτική εκ νέου αντικατάσταση του εξοπλισμού στα τελευταία χρόνια της σύμβασης).
Τα χρήματα αυτά θα έπρεπε στην πραγματικότητα να τα δανειστούμε και να χρεωθούμε σήμερα, κατά την προσέγγιση του επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας (με την προσδοκία να δουλέψουν όλα στο Δήμο «ρολόι» και να πετύχουμε μέσα στα επόμενα χρόνια απόσβεση της επένδυσής μας και μεγαλύτερο κέρδος από το εξασφαλισμένο σήμερα με τον τρόπο που επιλέξαμε εμείς…).
Τα «περίπου 450.000 ευρώ» και τα υπόλοιπα λεγόμενα του κ. Ταγκαλή είναι για προεκλογική κατανάλωση και ακόμη μια φορά δυστυχώς συνθέτουν μια ξεκάθαρη απόπειρα πολιτικής παραπλάνησης των δημοτών μας.
Μετά απ’ όλα αυτά, καταλήγω στο ίδιο συμπέρασμα που είχα αχθεί και στην ανακοίνωσή μου – πρόσκληση δημόσιου διαλόγου από 6 Φεβρουαρίου: Μάλλον ο κ. Ταγκαλής πολύ απλά στην πραγματικότητα δεν ήθελε και δεν θέλει να γίνει τίποτε.
Μόνο που για ακόμη μια φορά δεν θα του κάνουμε τη χάρη. Σε λίγες μέρες υπογράφουμε τη σύμβαση και σε λίγες εβδομάδες το έργο ξεκινά!
Εμείς απαντάμε με πραγματικά και σημαντικά έργα στο μηδενισμό και στις ανέξοδες μικροπολιτικές θεωρίες, που αν κάποιος επιχειρούσε να εφαρμόσει, θα κατέληγε σε πανωλεθρία του Δήμου.
Ο Δήμος Δελφών απ’ άκρου εις άκρον μέσα στο 2019 θα αποκτήσει έναν ολοκαίνουργιο πολύ υψηλών προδιαγραφών ενεργειακό φωτισμό οδών και πλατειών, με πολλές εφαρμογές τηλέ-ελέγχου, πολλά σημεία WiFi και πολλούς αυτοματισμούς, το οποίο σύστημα θα συντηρείται πλήρως για δώδεκα χρόνια από την ανάδοχο σύμπραξη εταιρειών και θα παραδοθεί στο τέλος σε τέλεια λειτουργία.
Και το σημαντικότερο: Το έργο αυτό δεν θα κοστίσει ούτε ένα ευρώ στο δημότη μας, αντίθετα θα αποφέρει σημαντικότατα οφέλη για το Δήμο μας!
Θανάσης Παναγιωτόπουλος
Δήμαρχος Δελφών
* ΠΑΡΑΘΕΜΑ: Προκειμένου να ενημερώσουμε αναλυτικά και υπεύθυνα τους συνδημότες μας, με γνήσια και όχι δήθεν τεχνοκρατική προσέγγιση, παραθέτουμε παρακάτω σε Ενημερωτικό Σημείωμα τα πραγματικά στοιχεία των δεδομένων που είχαμε, καθώς και του έργου στο οποίο καταλήξαμε (για όποιον έχει τη διάθεση να μελετήσει…).
Ενεργειακή Αναβάθμιση Συστήματος Δημοτικού Φωτισμού Δήμου Δελφών
Η Ενεργειακή Αναβάθμιση του Συστήματος Δημοτικού Φωτισμού του Δήμου, αποτελεί βασική Προγραμματική Θέση της παρούσας Δημοτικής Αρχής. Η προετοιμασία της ξεκίνησε με την έναρξη της παρούσας Δημοτικής Περιόδου και ολοκληρώθηκε στο 2019 με τα εξής αποτελέσματα: α. Ενεργειακή Αναβάθμιση του συνόλου της υποδομής με υλικά σύγχρονης τεχνολογίας και υψηλής απόδοσης απόλυτα προσαρμοσμένα στα ισχύοντα Πρότυπα - Προδιαγραφές, β. Σύστημα Τηλεδιαχείρισης - Ελέγχου Ενέργειας και Προληπτικής Συντήρησης, εγκατεστημένο στο Δήμο για την 24ωρη παρακολούθηση της λειτουργίας, γ. Μετατροπή του συνόλου της Υποδομής σε μια Έξυπνη Πόλη (εφαρμογές Smart Cities μέσω Πλατφόρμας και δυνατότητα άμεσης επέκτασης ανάλογα με τις ανάγκες του Δήμου) και δ. Κάλυψη της συνολικής δαπάνης από την εξοικονόμηση ενέργειας, χωρίς ο Δήμος να προβεί σε καμία πρόσθετη δαπάνη η επιβάρυνση της ρευστότητας του.
Τα βασικά στοιχεία της Ενεργειακής Αναβάθμισης του Συστήματος Δημοτικού Φωτισμού του Δήμου, σύμφωνα με την Μελέτη που εκπόνησε η Υπηρεσία έχουν ως εξής:
Ενεργειακό
Κόστος Υφιστάμενης Κατάστασης (Έτος
Βάσης)
|
€
|
588.803,42
|
Κατανάλωση
Ενέργειας Υφιστάμενης Κατάστασης
(Έτος Βάσης)
|
kWh
|
3.981.091,39
|
Εξοικονόμηση
Ενέργειας Ηλεκτροφωτισμού
|
%
|
71,23%
|
Ενεργειακό
Όφελος (Έτος Βάσης)
|
kWh
|
2.835.614,88
|
Οικονομικό
Όφελος (Έτος Βάσης)
|
€
|
419.387,44
|
Διάρκεια
Σύμβασης Ενεργειακής Απόδοσης (ΣΕΑ)
|
Έτη
|
12
|
Κόστος
kWh ΟΤΑ (Βασική Χρέωση + Ρυθμιζόμενες
Χρεώσεις)
|
€/kWh
|
0,1479
|
Συνολικό
Οικονομικό Όφελος Εξοικονόμησης (12
έτη - ΠΥ Προσφοράς)
|
€/kWh
|
5.785.681,66
|
Οι επιλογές που είχε ο Δήμος Δελφών για την υλοποίηση του σχεδιασμού του, είχαν ως εξής:
Επιλογή 1η: Χρηματοδότηση της επένδυσης με μόχλευση πόρων από τον Ιδιωτικό Τομέα, σαν Σύμβαση Ενεργειακής Απόδοσης (ΣΕΑ) με βάση τις διατάξεις του ν. 3855/2010 και ειδικότερα την Παροχή Υπηρεσιών Φωτισμού πολυετούς διάρκειας σύμφωνα με τα ισχύοντα Πρότυπα - Προδιαγραφές, με αποπληρωμή της αρχικής επένδυσης μέσω των Ανταποδοτικών Τελών αποκλειστικά και μόνο με βάση το αποτέλεσμα (Εξοικονόμηση Ενέργειας) στη διάρκεια της 12ετούς Συμβατικής Περιόδου. Η ΣΕΑ προβλέπει Εγγυημένη Απόδοση (έκπτωση επί της εξοικονόμησης, ανεξάρτητα του αποτελέσματος το οποίο αφορά τον Ανάδοχο) για τον Δήμο. Το σύνολο του ρίσκου, της ευθύνης λειτουργίας του Συστήματος και της εγγύησης του εξοπλισμού, βαραίνει τον Ανάδοχο για το σύνολο της Συμβατικής Περιόδου (12 έτη), υποχρεούμενος να τον παραδώσει πλήρη και λειτουργικό στο τέλος αυτής.
Επιλογή 2η (ΟΠΩΣ Λ.Χ. Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΑΓΚΑΛΗ…). Χρηματοδότηση της επένδυσης με 100% δανεισμό (σαν Προμήθεια Εξοπλισμού και όχι σαν Παροχή Υπηρεσιών Φωτισμού) και αποπληρωμή μέσω παρακράτησης των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων (δηλαδή άμεση και αυτόματη αφαίρεση από το Ταμείο του Δήμου!), ανεξάρτητα του αποτελέσματος της εξοικονόμησης. Προβλέπεται επιτόκιο αποπληρωμής της τάξης του 3,7% (μεσοσταθμικά), επιλογή περιόδου αποπληρωμής του δανεισμού μεταξύ 10 έως και 20 ετών και επιλογή σταθερού ή κυμαινόμενου επιτοκίου (επιλογή του Δήμου). H συνολική εγγύηση του εξοπλισμού θα είναι όπως προβλέπεται στις διαδικασίες προμήθειας του δημόσιου τομέα και ο Δήμος αναλαμβάνει το σύνολο της δαπάνης απόκτησης του εξοπλισμού και το σύνολο ρίσκου.
Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Δελφών αποφάσισε την υλοποίηση της Ενεργειακής Αναβάθμισης με Σ.Ε.Α. και όχι με Προμήθεια Εξοπλισμού, επιλέγοντας να μην αναλάβει το ρίσκο της επένδυσης, αλλά να το μετακυλήσει στον Ιδιωτικό Τομέα και να αποπληρώνει την παροχή υπηρεσιών αποκλειστικά και μόνο με την επίτευξη του μετρήσιμου τελικού αποτελέσματος αξιοποιώντας το συνολικό όφελος για τις ανάγκες του Δήμου.
Στα πλαίσια αυτά ο Δήμος, ακολουθώντας την επιλεγόμενη μεθοδολογία υλοποίησης και σύμφωνα με τις ισχύουσες διαδικασίες προέβη σε: Ηλεκτρονικό Ανοιχτό Διεθνή Διαγωνισμό σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 27, του Ν. 4412/2016 (Οδηγίες 2014/24/ΕΕ, 2014/25/ΕΕ, 2014/23/ΕΕ), με κριτήριο Ανάθεσης τη Συμφερότερη Προσφορά, βάσει βέλτιστης σχέσης Ποιότητας – Τιμής. Σημειώνεται ότι τα έργα αυτά, έως και σήμερα, δεν έχουν παρουσιάσει κανένα πρόβλημα στην νομιμότητα των διαδικασιών και το σύνολο αυτών έχουν την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, όπως προκύπτει από τις αποφάσεις που έχουν εκδοθεί έως σήμερα.
Ανάδοχος της Ενεργειακής Αναβάθμισης ήταν η Ένωση Εταιρειών: «ΣΤΗΡΙΞΙΣ ΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε. – NEON GREEN BUILDINGS CONSTRUCTION MATERIALS TRADING LLC – ΜΕΝΤΙΤΕΡΡΑΝΙΑΝ ΕΣΚΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ». Στη διαδικασία αξιολόγησης μετείχαν: «GREENESCO EΝΕΡΓΕΙΑΚΗ (ΔΕΗ) AΕ - ΑΚΤΩΡ FACILITY MANAGEMENT ΑΕ» «INTRACOM TELECOM – GLOBILED ΜΕΠΕ – GLOBITEL AE», «ΖΙΤΑΚΑΤ AΤΕΒΕ», ΤΕΧΝΟΜΑΤ ΗΛΕΚΤΡΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΑΕ.
Η διαδικασία ολοκληρώθηκε χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα (ενστάσεις – προσφυγές) στις αρχές του 2019 με την ανακήρυξη του Προσωρινού Αναδόχου της ανωτέρω αναφερόμενης Ένωσης Εταιρειών και με την 85/2019 Πράξη (ελέγχου της σύμβασης) του Ελεγκτικού Συνεδρίου (Κλιμάκιο Ζ’) ολοκληρώθηκε επιτυχώς η όλη διαδικασία.
Στο κατάλογο που ακολουθεί παρατίθεται το σύνολο των έργων που έχουν ολοκληρωθεί (Συμμετοχές – Ανάδοχοι) και των έργων που είναι σε εξέλιξη ή σε φάση ωρίμανσης. Σημειώνεται ότι ο Δήμος μας έχει μια από τις μεγαλύτερες εκπτώσεις στα παρακάτω έργα.
ΔΗΜΟΣ
ΕΡΓΑ ΣΕΑ |
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
|
ΑΝΑΔΟΧΟ
ΣΧΗΜΑ |
ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ |
ΕΞΟΙΚΟ/ΣΗ
ΑΝΑΔΟΧΟΣ
|
%
ΕΚΠΤΩΣΗ ΕΞΟΙΚΟ/ΜΗΣΗ
|
|
1
|
ΣΑΡΩΝΙΚΟΥ
|
ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ
|
ΟΜΙΛΟΣ
OTE
/
Globitel ΑΕ
|
ΟΜΙΛΟΣ
OTE / Globitel ΑΕ - Intracom ΑΤΕ - ICE GATEWAY/
LICNOS_Καλλινικίδης
|
75,62%
|
21.09%
|
2
|
ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ
|
ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ
|
ΟΜΙΛΟΣ
OTE
/
Globitel ΑΕ
|
ΟΜΙΛΟΣ
OTE / Globitel ΑΕ - ΖΗΤΑ KAT /
Μπήτρος ΑΤΕΒΕ |
80,65%
|
18,67%
|
3
|
ΜΕΣΣΗΝΗΣ
|
ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ
|
ΟΜΙΛΟΣ
OTE
/
Globitel ΑΕ
|
ΟΜΙΛΟΣ
OTE / Globitel ΑΕ - Άκτωρ_Green ESCO (ΔΕΗ) / Sirecled /
KΑΥΚΑΣ / ΙΟΝΙΟΣ ΑΤΕ / ΚΝΙΣΜΑ ΑΤΕ / ΤΟΛΗΣ
ΑΤΕ
|
80,02%
|
19,56%
|
4
|
ΔΕΛΦΩΝ
|
ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ
|
Envirofina
SA
/
ΣΤΗΡΙΞΙΣ ΑΤΕ
|
Neon
Green Buddings SA / ΣΤΗΡΙΞΙΣ ΑΤΕ Intracom_Globitel /
Άκτωρ_Green ESCO (ΔΕΗ) / ΖΗΤΑ KAT_Μπήτρος /
ΤΕΧΝΟΜΑΤ ΑΤΕ
|
74,06%
|
20,47%
|
5
|
ΖΑΚΥΝΘΟΥ
|
ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ
|
Globiled
ΑΕ
/
Globitel AE
|
Άκτωρ_Green
ESCO (ΔΕΗ) / KAYΚΑΣ /
ΓΕΩΡΥΘΜΙΚΗ ΑΤΕ, Neon Green Buddings SA / ΣΤΗΡΙΞΙΣ ΑΤΕ - Globiled ΑΕ / Globitel AE |
79,69%
|
20,41%
|
6
|
ΡΟΔΟΥ
|
ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ
|
ΟΜΙΛΟΣ
OTE / Globitel ΑΕ / ΣΤΗΡΙΞΙΣ ΑΤΕ
|
ΟΜΙΛΟΣ
OTE / Globitel ΑΕ / ΣΤΗΡΙΞΙΣ ΑΤΕ - Green ESCO (ΔΕΗ)
/ ΓΕΩΡΥΘΜΙΚΗ ΑΤΕ / ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΑΤΕ /
ΚΑΥΚΑΣ/ ΛΑΤΟΜΙΚΗ ΑΕ
|
76,11%
|
15,44%
|
7
|
ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
|
ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ
|
ΠΡΩΤΕΥΣ
ΑΤΕ
|
ΠΡΩΤΕΥΣ
ΑΤΕ - ΙΟΝΙΟΣ ΑΤΕ / ΚΑΥΚΑΣ / GLOBILED ΑΕ /
ΖΗΤΑ ΚΑΤ ΑΤΕ
|
71,55%
|
12,23%
|
8
|
ΡΑΦΗΝΑΣ
- ΠΙΚΕΡΜΙΟΥ
|
ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ
|
ΟΜΙΛΟΣ
ΟΤΕ
|
ΟΜΙΛΟΣ
ΟΤΕ -
ΖΗΤΑ
KAT / Μπήτρος
|
70,00%
|
14,5%
|
9
|
ΝΙΚΟΛΑΟΥ
ΣΚΟΥΦΑ
|
ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ
|
ΙΟΝΙΟΣ
ΤΕΧΝΙΚΗ
|
ΠΡΩΤΕΑΣ
ΑΤΕ - ΙΟΝΙΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ - ΖΗΤΑ ΚΑΤ ΑΤΕ
|
75,65%
|
12,45%
|
10
|
ΜΩΛΟΥ
- Α. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
|
ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ
|
ΒΑΣΗΛΙΟΣ
ΑΤΕ
|
ΒΑΣΗΛΙΟΣ
ΑΤΕ - ΙΟΝΙΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ –
ΚΟΚΚΙΝΗΣ
ΑΤΕ
|
74,14%
|
16,24%
|
11
|
ΒΡΙΛΗΣΙΩΝ
|
ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ
|
ΒΑΣΗΛΙΟΣ
ΑΤΕ
|
ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ
ΑΤΕ - ΚΑΥΚΑΣ ΑΕ - ΒΑΣΗΛΙΟΣ ΑΤΕ - ΟΜΙΛΟΣ
ΟΤΕ / GLOBILED AE - ZHΤΑ ΚΑΤ ΑΤΕ
|
85,02%
|
17,89%
|
12
|
ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ
|
ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ
|
ΚΞ
Τ&Τ ΑΤΕ
/
Globiled ΑΕ
|
ΚΞ
Τ&Τ ΑΤΕ / Globiled ΑΕ
ΖΙΤΑΚΑΤ
ΑΤΕ_ΑΠΟΨΙΣ ΑΕ
|
65,87%
|
10,56%
|
13
|
ΠΑΠΑΓΟΥ
- ΧΟΛΑΡΓΟΥ
|
ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ
|
ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ
- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
|
Intracom
AE / Globitel AE / -
Envirofina SA / ΣΤΗΡΙΞΙΣ ΑΤΕ |
83,65%
|
24,69%
|
14
|
ΒΕΛΟΥ
- ΒΟΧΑΣ
|
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ
|
ΑΝΑΜΟΝΗ
ΠΡΟΣΦΟΡΩΝ
|
ΣΕ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
|
-
|
-
|
15
|
ΧΑΛΚΗΔΟΝΟΣ
|
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ
|
ΣΕ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
|
Globiled
AE / Neon Green Buddings SA /
Ζουμπουλάκης
ΑΕ / PPD ΑΕ
|
-
|
-
|
16
|
ΒΟΛΟΥ
|
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ
|
ΜΕΤΚΑ
ΑΕ
|
METKA
AE – TΡΙΟΔΟΣ / Service One AE / Κότσιφος ΑΕ /
ΜΥΡΩΝ ΑΤΕ / PPD AE
|
-
|
-
|
17
|
ΔΙΟΝΥΣΟΣ
|
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ
|
ΣΕ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
|
ΩΡΙΩΝ
ΑΤΕ / ΔΗΜΕΡ ΑΕ / ΟΜΙΛΟΣ ΟΤΕ – Globiled /
Green ESCO (ΔΕΗ) / Ζουμπουλάκης ΑΕ / PPD AE
|
-
|
-
|
18
|
ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ
|
ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ
ΕΝΤΟΣ 2019
|
ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ
ΕΝΤΟΣ 2019
|
|||
19
|
ΠΑΙΟΝΙΑΣ
|
ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ
ΕΝΤΟΣ 2019
|
ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ
ΕΝΤΟΣ 2019
|
|||
20
|
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
ΚΡΗΤΗΣ
|
ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ
ΕΝΤΟΣ 2019
|
ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ
ΕΝΤΟΣ 2019
|
|||
21
|
ΕΛΛΗΝΙΚΟ
- ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ
|
ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ
ΕΝΤΟΣ 2019
|
ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ
ΕΝΤΟΣ 2019
|
|||
22
|
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
|
ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ
ΕΝΤΟΣ 2019
|
ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ
ΕΝΤΟΣ 2019
|
|||
23
|
ΠΕΡ.
ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
|
ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ
ΕΝΤΟΣ 2019
|
ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ
ΕΝΤΟΣ 2019
|
|||
24
|
ΠΕΡ.
ΠΕΛΟΠΟΝΗΣΟΥ
|
ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ
ΕΝΤΟΣ 2019
|
ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ
ΕΝΤΟΣ 2019
|
|||
25
|
ΛΕΡΟΣ
|
ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ
ΕΝΤΟΣ 2019
|
ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ
ΕΝΤΟΣ 2019
|
|||
26
|
ΝΑΞΟΣ
|
ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ
ΕΝΤΟΣ 2019
|
ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ
ΕΝΤΟΣ 2019
|
|||
27
|
ΧΑΝΙΑ
|
ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ
ΕΝΤΟΣ 2019
|
ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ
ΕΝΤΟΣ 2019
|
|||
28
|
ΑΙΓΙΑΛΕΙΑ
|
ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ
ΕΝΤΟΣ 2019
|
ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ
ΕΝΤΟΣ 2019
|
|||
29
|
ΠΕΡ.
ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
|
ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ
ΕΝΤΟΣ 2019
|
ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ
ΕΝΤΟΣ 2019
|
|||
30
|
ΑΘΗΝΑΙΩΝ
|
ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ
ΕΝΤΟΣ 2019
|
ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ
ΕΝΤΟΣ 2019
|
|||
31
|
ΚΑΣΣΑΝΔΡΑΣ
|
ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ
ΕΝΤΟΣ 2019
|
ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ
ΕΝΤΟΣ 2019
|
|||
32
|
ΜΕΓΑΡΩΝ
|
ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ
ΕΝΤΟΣ 2019
|
ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ
ΕΝΤΟΣ 2019
|
Η Σύμβαση Ενεργειακής Απόδοσης (ΣΕΑ) αναφέρεται σε παροχή Υπηρεσιών Φωτισμού και όχι σε Προμήθεια Εξοπλισμού, ορίζεται στο ν. 4342/2015 Άρθρο 3 / Ορισμοί (άρθρο της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ) και αφορά: «τη συμβατική συμφωνία μεταξύ του Δικαιούχου και του Παρόχου μέτρου βελτίωσης της Ενεργειακής Απόδοσης, η οποία επαληθεύεται και παρακολουθείται καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος της Σύμβασης, στο πλαίσιο της οποίας πραγματοποιούνται πληρωμές για παροχή ενεργειακών υπηρεσιών για το μέτρο αυτό, οι οποίες συνδέονται με το συμφωνηθέν επίπεδο βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης».
Τα Στοιχεία κατακύρωσης έχουν ως εξής:
- α. Εγγυημένη Εξοικονόμηση 74,06% (2.951.684,80 kWh / Έτος), έναντι του 71,23% (2.835.614,88 kWh / Έτος), που αρχικά είχε εκτιμηθεί από τον Δήμο, δεδομένο το οποίο μειώνει ακόμα περισσότερο τη δαπάνη κατανάλωσης ενέργειας που θα πληρώνει ο Δήμος στον Πάροχο Ενέργειας),
- β. Όφελος Δήμου στην 12ετία από την εξοικονόμηση ενέργειας: 1.230.667 ευρώ (Μέσος Όρος: 102.556 ευρώ / έτος) στην τελικά εκτιμούμενη εξοικονόμηση ενέργειας από τον Ανάδοχο: 6.022.506 ευρώ δηλαδή έκπτωση - όφελος 20,47%,
- γ. Μείωση αποτυπώματος: 44.229,08 τόνους CO2 (12 έτη) με εγγυημένο τρόπο δηλαδή με μετρήσεις πεδίου και άρα αξιοποίηση του για χρηματοδοτήσεις έργων απευθείας στην ΕΕ,
- δ. Μηδενισμός ετήσιων εξόδων συντήρησης, προμήθειας λαμπτήρων και φωτιστικών του Δήμου για τα Επόμενα 12 χρόνια: 1.962.702 ευρώ και Μέσο Όρο / έτος: 163.559 ευρώ, δεδομένου ότι το κόστος συντήρησης του όλου συστήματος περνάει στον Ανάδοχο,
- ε. Όφελος από Φόρους – Τέλη (εκτός ΦΠΑ) από διαφορές: 306.409 ευρώ στην 12ετία, στ. Συνολικό όφελος του Δήμου: = 3.499.778 ευρώ / 12 = 291.648 ευρώ, σαν Μέσος Όρος, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί για την διενέργεια νέων επενδύσεων και ένα σημαντικό τμήμα θα γυρίσει στους δημότες σαν μείωση τελών.
Επιπροσθέτως σημειώνονται τα εξής:
Η πληρωμή του Αναδόχου στο σύνολο της 12ετούς περιόδου ισχύος της Σύμβασης εξαρτάται από το μετρήσιμο και μόνο αποτέλεσμα αυτών που έχει δεσμευτεί στην προσφορά του αντικαθιστώντας το σύνολο του εξοπλισμού με δικά του μέσα και έχοντας 12ετή υποχρέωση να αντικαθιστά κάθε βλάβη για τον οποιοδήποτε λόγο αυτή προκύπτει.
Τα οφέλη, όπως ποσοτικοποιήθηκαν παραπάνω, είναι τα εξής:
- α. Εγγυημένο Όφελος που δόθηκε σαν έκπτωση (αφορά τμήμα της δαπάνης που ήδη έχει ο Δήμος με βάση τις καταναλώσεις ενέργειας του έτους βάσης) και το οποίο κλειδώνει ανεξάρτητα του αποτελέσματος,
- β. Μηδενισμός των λειτουργικών εξόδων συντήρησης της υποδομής που αφορούν το αντικείμενο του διαγωνισμού, το οποίο θα δώσει πλεόνασμα στα ανταποδοτικά τέλη, και
- γ. Ενεργειακό Αποτύπωμα, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί στο μέλλον για την ένταξη του Δήμου σε χρηματοδοτικά προγράμματα συναφή με την επένδυση που είναι ζητούμενο για την χώρα και φυσικά τον Δήμο.
Επίσης έχουν προβλεφθεί στα Συμβατικά Τεύχη τα εξής:
Ο Ανάδοχος προβαίνει σε Κατηγοριοποίηση των Οδών και εφαρμόζει τα ισχύοντα πρότυπα και προδιαγραφές (ΕΝ 13201/2015) με την Μελέτη Εφαρμογής που θα εκπονήσει και θα εγκρίνει ο Δήμος, για την παροχή υπηρεσιών φωτισμού, όπως ακριβώς απαιτείται σε κάθε κατηγορία. Αυτό το δεδομένα είναι βασικό για την παροχή των απαιτούμενων υπηρεσιών φωτισμού με βάση τα Πρότυπα και είναι υποχρεωμένος να τα ακολουθεί πιστά με ότι αυτό συνεπάγεται, άρα να διαθέτει κάθε φορά τον απαιτούμενο και σύγχρονο εξοπλισμό. Συνεπώς ξεφεύγουμε από την έννοια προμήθεια και οδηγούμαστε στην ορθή πρακτική που λέγεται: παροχή υπηρεσίας φωτισμού, όπως προβλέπεται στα σύγχρονα πρότυπα.
Το φωτιστικό αποτέλεσμα που θα καθοριστεί στην Μελέτη Εφαρμογής θα ελέγχεται κάθε χρόνο καλύπτοντας κάθε απόκλιση από την εφαρμογή του ΕΝ 13201/2015, δηλαδή θα υπάρχει αντικατάσταση του εξοπλισμού και έλεγχος της κάλυψης της απαίτησης από τον Ανεξάρτητο Σύμβουλό και από τη Τεχνική Υπηρεσία η οποία έχει τον πλήρη έλεγχο του αποτελέσματος.
Κάθε διετία θα διενεργούνται Μελέτες Έντασης Φωτισμού & Λαμπρότητας και για το σύνολο της Κατηγοριοποίησης Οδών και θα καλύπτεται κάθε ατέλεια που τυχόν θα προκύψει. Στο τέλος της 12ετίας ο Δήμος θα παραλάβει Σύστημα πλήρες και λειτουργικό, αφού εφόσον τηρηθούν τα ανωτέρω, ο εξοπλισμός πρέπει να είναι καινούργιος ή να εναρμονίζεται πλήρως με τα προαναφερόμενα. Συνεπώς ο έλεγχος του αποτελέσματος είναι θέμα του Δήμου και σε συνεργασία με τον Ανεξάρτητο Σύμβουλο θα ελέγξουν την τήρηση των όρων της Σύμβασης. Στην Συγγραφή Υποχρεώσεων στο άρθρο 22, παράγραφος 2 αναφέρονται (μεταξύ των άλλων) τα εξής: ……….. απώλεια της φωτεινής ροής στο τέλος των προαναφερόμενων ωρών λειτουργίας των φωτιστικών σωμάτων (≥50.000), δε θα πρέπει να ξεπερνά το 30% της αρχικής ονομαστικής φωτεινής ροής, βάσει του προτύπου LM80 (L70 reported), άρα μετά την 12ετία θα έχουμε ένα καινούργιο σύστημα για πολλά ακόμα χρόνια ακόμα που είναι και το ζητούμενο.
Εγκαθίσταται Σύστημα Τηλεδιαχείρισης - Έλεγχος Ενέργειας – Προληπτικής Συντήρησης και εφαρμόζεται στο σύνολο της υποδομής, με ένα δυναμικό σύστημα που εγκαθίσταται στον Δήμο και του ανήκει χωρίς κόστος, ενώ θα έχει και τον πλήρη τηλεματικό έλεγχο των Υποδομών Ηλεκτροφωτισμού ανά πάσα στιγμή και ώρα. Το σύστημα αυτό σε συνδυασμό με το GIS του Δήμου θα μετεξελιχτεί σε ένα ολοκληρωμένο Σύστημα Πολιτικής Προστασίας (σύντομα θα ενταχθούν σε αυτό και οι λοιπές υποδομές και τα κτίρια ευθύνης του Δήμου), όπως προβλέπει ο σχεδιασμός και όλοι γνωρίζουμε πόσο απαραίτητο είναι αυτό για τους πολίτες και τον Δήμο.
Δημιουργείται Πλατφόρμα Έξυπνης Πόλης (Smart Cities) και σε πιλοτικό επίπεδο εφαρμόζονται λύσεις έξυπνης πόλης, σε σκοπό την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και των υπηρεσιών προς τους δημότες. Το σύνολο των φωτιστικών έχει την υποδομή να αναπτύξει οποιαδήποτε smart επιλογή και θα δώσει ένα δυναμικό εργαλείο πολιτικής προστασίας στο Δήμο για φαινόμενα φυσικών καταστροφών και διαχείρισης υποδομών (Ενέργεια, Διαχείριση Απορριμμάτων, Κτιριακές Υποδομές), αλλά και να γίνει ένα χρήσιμο μέσο επικοινωνίας και προβολής των επιχειρήσεων του Δήμου. Πόσο χρήσιμος μπορεί να αποδειχθεί ένας αισθητήρας ανίχνευσης σε περιπτώσεις πυρκαγιάς ή πλημυρών (το σύνολο του εγκατεστημένου εξοπλισμού, εκτός του πιλοτικού, έχει την δυνατότητα και την υποδομή άμεσης ενεργοποίησης).
Ο Ανάδοχος θα έχει υποχρεωτικά εγκατεστημένο συνεργείο με καλαθοφόρα και προσωπικό κάλυψης σε βάρδιες σε όλη τη διάρκεια της ΣΕΑ και προσωπικό για την 24ωρη παρακολούθηση της Τηλεδιαχείρισης, δεχόμενος αιτήματα πολιτών ή το οτιδήποτε μπορεί να αφορά τις αναφερόμενες υποδομές και την καλή τους λειτουργία. Θα αντιμετωπίζει σε πραγματικές συνθήκες τις όποιες αστοχίες και προβλήματα που θα προκύπτουν στην 12ετή εγγυητική του ευθύνη (εντός 24 ωρών και εφόσον αυτό δεν γίνεται έχει προβλεφθεί ρήτρα) και για το λόγο αυτό στις ΣΕΑ δεν έχει σημασία το πόσο κάνει ο εξοπλισμός αλλά το τι προσφέρει και ποιο είναι το φωτιστικό αποτέλεσμα (σύμφωνα με τις απόψεις του ΤΕΕ και του ΕΜΠ).
Οι εγγυήσεις της 12ετούς Συμβατικής Περιόδου δεν έχουν σχέση με την Προμήθεια, αφού αφορούν την εγγύηση της Παροχής Υπηρεσιών που αν δεν τηρείται δεν θα υπάρχει πληρωμή (πλήρης λειτουργία του συστήματος) και την πλήρη λειτουργία του Συστήματος για 365 ημέρες (κάτι που είναι αδύνατο σε μια Προμήθεια) και ο Ανάδοχος είναι υπεύθυνος για οτιδήποτε προκύψει τεχνικό ή μη (πτώσεις τάσεις, διακοπές ρεύματος, κλπ) και οφείλει να ασφαλίσει τα προϊόντα του χωρίς ευθύνη του Δήμου. Συνεπώς η πληρωμή θα γίνεται σε τρίμηνα αποκλειστικά και μόνο από το αποτέλεσμα που θα ελέγχεται διεξοδικά μέσω των μετρήσεων (κάτι αδύνατο στην προμήθεια).
Η ρήτρα αναθεώρησης θα χρησιμοποιηθεί μόνο στις εξής περιπτώσεις: α. αύξηση η μείωση φυσικού αντικειμένου και β. αύξηση της εξοικονόμησης ενέργειας (πχ 80%) και σε καμία άλλη περίπτωση και ο Δήμος θα έχει από αυτό πρόσθετο όφελος.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου