Πολλά έχουν γραφτεί σχετικά με τον φόρο πολυτελείας και γενικότερα
τους φόρους που έχει ένα αυτοκίνητο. Η εικόνα που βγαίνει προς τα έξω
είναι πως όσα περισσότερα κυβικά έχει ο κινητήρας τόσα περισσότερα
πληρώνει ο ιδιοκτήτης του οχήματος, ασχέτως την πραγματική αξία. Είναι
δεδομένο ότι υπάρχουν μεγάλες αδικίες που έχουν να κάνουν με τα
αυτοκίνητα με αποτέλεσμα εκατοντάδες χιλιάδες να βρίσκονται παρκαρισμένα
χωρίς πινακίδες κυκλοφορίας.
Σχετικά με τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης λόγω κατοχής ενός φθηνά αγορασμένου αυτοκινήτου μηδενικής σημερινής αξίας, πλην όμως 2.521 κυβικών εκατοστών, το οποίο αγοράστηκε επί εποχής κυβέρνησης κ. Καραμανλή (δεν υπήρχαν τότε φόροι πολυτελείας, ακριβά τέλη κυκλοφορίας και η βενζίνη πωλούνταν κάτω από ένα ευρώ) ο Οικονομολόγος – Φοροτέχνης λογιστής Αναλυτής – Προγραμματιστής Η/Υ, Κωνσταντίνος Νακούδης κάνει τη δική του μελέτη βάζοντας τα γυαλιά στους... ειδικούς. Διαβάστε παρακάτω τι γράφει και θα βγάλετε τα συμπεράσματά σας γι' αυτούς που νομίζουν ότι κάτι.. κάνουν:
«Επειδή η πολυτέλεια είναι αφηρημένη έννοια, για να φορολογηθεί πρέπει πρώτα να αποτιμηθεί σε χρήμα. Έτσι το υπουργείο οικονομικών με βάση τους ψηφισμένους νόμους αποτιμά την πολυτέλεια από την κατοχή αυτοκινήτου σε χρήμα και δημιουργεί το λεγόμενο τεκμαρτό έσοδο. Το τεκμαρτό έσοδο αλλάζει ανά 100 κυβικά εκατοστά τα οποία στρογγυλοποιούνται στην πλησιέστερη εκατοντάδα. Έτσι ένα αυτοκίνητο 2.450 έως 2.500 κυβικά εκατοστά στρογγυλοποιείται στα 2.500 κ.ε. και έχει τεκμαρτό έσοδο 13.300 ευρώ το χρόνο. Επίσης ένα αυτοκίνητο 2.501 έως 2.549 κ.ε. στρογγυλοποιείται στα 2.500 κ.ε. και έχει τεκμαρτό έσοδο 13.300 ευρώ το χρόνο. Αυτοί οι υπολογισμοί γίνονται, όπως έγραψα παραπάνω, με βάση τους ψηφισμένους νόμους του κράτους που είναι ακόμα σε ισχύ. Η πολυτέλεια από την κατοχή των δύο παραπάνω αυτοκινήτων αποτιμάται στο ίδιο χρηματικό ποσό των 13.300 ευρώ.
Άρα η πολυτελής διαβίωση των δύο αυτών ιδιοκτητών αυτοκινήτων αποτιμώμενη σε χρήμα είναι ίση. Πως γίνεται όμως ο πρώτος ιδιοκτήτης να πληρώνει φόρο πολυτελούς διαβίωσης 13.300 ευρώ Χ 5% = 665 ευρώ και ο δεύτερος 13.300 ευρώ Χ 10% = 1.330 ευρώ; Έχουν ακριβώς την ίδια πολυτέλεια, γιατί να πληρώνουν διαφορετικό φόρο; Τι λέει το Σύνταγμα για την ισότητα των Ελλήνων στις υποχρεώσεις; Διάβασα σήμερα ότι αυτό, μάλλον, θα αλλάξει από το 2016. Μέχρι τότε τι θα γίνει; Θα εφαρμόζεται το Σύνταγμα με δύο μέτρα και δύο σταθμά»;
Του Κωνσταντίνου Νακούδη
Οικονομολόγος – Φοροτέχνης λογιστής Αναλυτής – Προγραμματιστής Η/Υ
Σχετικά με τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης λόγω κατοχής ενός φθηνά αγορασμένου αυτοκινήτου μηδενικής σημερινής αξίας, πλην όμως 2.521 κυβικών εκατοστών, το οποίο αγοράστηκε επί εποχής κυβέρνησης κ. Καραμανλή (δεν υπήρχαν τότε φόροι πολυτελείας, ακριβά τέλη κυκλοφορίας και η βενζίνη πωλούνταν κάτω από ένα ευρώ) ο Οικονομολόγος – Φοροτέχνης λογιστής Αναλυτής – Προγραμματιστής Η/Υ, Κωνσταντίνος Νακούδης κάνει τη δική του μελέτη βάζοντας τα γυαλιά στους... ειδικούς. Διαβάστε παρακάτω τι γράφει και θα βγάλετε τα συμπεράσματά σας γι' αυτούς που νομίζουν ότι κάτι.. κάνουν:
«Επειδή η πολυτέλεια είναι αφηρημένη έννοια, για να φορολογηθεί πρέπει πρώτα να αποτιμηθεί σε χρήμα. Έτσι το υπουργείο οικονομικών με βάση τους ψηφισμένους νόμους αποτιμά την πολυτέλεια από την κατοχή αυτοκινήτου σε χρήμα και δημιουργεί το λεγόμενο τεκμαρτό έσοδο. Το τεκμαρτό έσοδο αλλάζει ανά 100 κυβικά εκατοστά τα οποία στρογγυλοποιούνται στην πλησιέστερη εκατοντάδα. Έτσι ένα αυτοκίνητο 2.450 έως 2.500 κυβικά εκατοστά στρογγυλοποιείται στα 2.500 κ.ε. και έχει τεκμαρτό έσοδο 13.300 ευρώ το χρόνο. Επίσης ένα αυτοκίνητο 2.501 έως 2.549 κ.ε. στρογγυλοποιείται στα 2.500 κ.ε. και έχει τεκμαρτό έσοδο 13.300 ευρώ το χρόνο. Αυτοί οι υπολογισμοί γίνονται, όπως έγραψα παραπάνω, με βάση τους ψηφισμένους νόμους του κράτους που είναι ακόμα σε ισχύ. Η πολυτέλεια από την κατοχή των δύο παραπάνω αυτοκινήτων αποτιμάται στο ίδιο χρηματικό ποσό των 13.300 ευρώ.
Άρα η πολυτελής διαβίωση των δύο αυτών ιδιοκτητών αυτοκινήτων αποτιμώμενη σε χρήμα είναι ίση. Πως γίνεται όμως ο πρώτος ιδιοκτήτης να πληρώνει φόρο πολυτελούς διαβίωσης 13.300 ευρώ Χ 5% = 665 ευρώ και ο δεύτερος 13.300 ευρώ Χ 10% = 1.330 ευρώ; Έχουν ακριβώς την ίδια πολυτέλεια, γιατί να πληρώνουν διαφορετικό φόρο; Τι λέει το Σύνταγμα για την ισότητα των Ελλήνων στις υποχρεώσεις; Διάβασα σήμερα ότι αυτό, μάλλον, θα αλλάξει από το 2016. Μέχρι τότε τι θα γίνει; Θα εφαρμόζεται το Σύνταγμα με δύο μέτρα και δύο σταθμά»;
Του Κωνσταντίνου Νακούδη
Οικονομολόγος – Φοροτέχνης λογιστής Αναλυτής – Προγραμματιστής Η/Υ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου