Για απάτη σε βάρος του Δημοσίου σε βαθμό κακουργήματος διώκονται από την Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας οι υπεύθυνοι των κατασκευαστικών εταιρειών ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ και ΜΟΧΛΟΣ Α.Ε.
Η κατηγορία αφορά προσυνεννοημένες προσφορές των δύο εταιρειών, κατά τη δημοπράτηση των έργων για την επέκταση κρηπιδώματος σταθμού εμπορευματοκιβωτίων σε προβλήτα του ΟΛΘ και την ανακαίνιση υποδομής γραμμής και ενίσχυση της σήραγγας Ομόνοιας-Μοναστηράκι.
Η εισαγγελέας Πρωτοδικών Βαρβάρα Γνεσούλη η οποία διενήργησε την προκαταρκτική εξέταση για την υπόθεση ύστερα από αναφορά της Εισαγγελίας Διαφθοράς, αξιολογώντας όλα τα στοιχεία που συγκέντρωσε, κατάληξε στην άσκηση της ποινικής δίωξης η οποία αναμένεται να προσωποποιηθεί στο στάδιο της κύριας ανάκρισης.
Ανάμεσα στα στοιχεία που αποτιμήθηκαν από την εισαγγελική λειτουργό, ήταν σύμφωνα με πληροφορίες και οι επιστολές που αντάλλαξαν οι υπεύθυνοι των δύο κατασκευαστικών εταιρειών, από το 2008 έως το 2012. Από την ανταλλαγή των επιστολών φαίνεται να προκύπτει προσυνεννόηση μεταξύ τους προκειμένου να αποσυρθεί η εταιρεία ΜΟΧΛΟΣ ΑΕ η οποία είχε αρχικά αναλάβει τα δύο έργα, μετά την υποβολή της πιο συμφέρουσας προσφοράς, για να τα αναλάβει τελικά η ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ, συμφερόντων Γ. Μπόμπολα η οποία ακολουθούσε στον πίνακα μειοδοσίας.
O μειοδοτικός διαγωνισμός του ΟΛΘ είχε προκηρυχτεί το Φεβρουάριο του 2011 με τη δαπάνη του έργου να ανέρχεται στα περίπου 74 εκ. ευρώ. Ο ΑΚΤΩΡ είχε υποβάλλει στο διαγωνισμό αυτό τη δεύτερη πιο συμφέρουσα προσφορά.
Η σύμβαση για την ανακαίνιση της γραμμής Ομόνοια-Μοναστηράκι υπογράφηκε το 2008 με τελικό ανάδοχο την εταιρεία ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ αν και ήταν τρίτη στο σχετικό πίνακα μειοδοσίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες πάντως, από την έρευνα δεν φαίνεται να προκύπτουν στοιχεία πως είχαν γνώση για την προσυνεννόηση όλα τα μέλη των ΔΣ των δύο κατασκευαστικών εταιρειών.
Πηγή
Η κατηγορία αφορά προσυνεννοημένες προσφορές των δύο εταιρειών, κατά τη δημοπράτηση των έργων για την επέκταση κρηπιδώματος σταθμού εμπορευματοκιβωτίων σε προβλήτα του ΟΛΘ και την ανακαίνιση υποδομής γραμμής και ενίσχυση της σήραγγας Ομόνοιας-Μοναστηράκι.
Η εισαγγελέας Πρωτοδικών Βαρβάρα Γνεσούλη η οποία διενήργησε την προκαταρκτική εξέταση για την υπόθεση ύστερα από αναφορά της Εισαγγελίας Διαφθοράς, αξιολογώντας όλα τα στοιχεία που συγκέντρωσε, κατάληξε στην άσκηση της ποινικής δίωξης η οποία αναμένεται να προσωποποιηθεί στο στάδιο της κύριας ανάκρισης.
Ανάμεσα στα στοιχεία που αποτιμήθηκαν από την εισαγγελική λειτουργό, ήταν σύμφωνα με πληροφορίες και οι επιστολές που αντάλλαξαν οι υπεύθυνοι των δύο κατασκευαστικών εταιρειών, από το 2008 έως το 2012. Από την ανταλλαγή των επιστολών φαίνεται να προκύπτει προσυνεννόηση μεταξύ τους προκειμένου να αποσυρθεί η εταιρεία ΜΟΧΛΟΣ ΑΕ η οποία είχε αρχικά αναλάβει τα δύο έργα, μετά την υποβολή της πιο συμφέρουσας προσφοράς, για να τα αναλάβει τελικά η ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ, συμφερόντων Γ. Μπόμπολα η οποία ακολουθούσε στον πίνακα μειοδοσίας.
O μειοδοτικός διαγωνισμός του ΟΛΘ είχε προκηρυχτεί το Φεβρουάριο του 2011 με τη δαπάνη του έργου να ανέρχεται στα περίπου 74 εκ. ευρώ. Ο ΑΚΤΩΡ είχε υποβάλλει στο διαγωνισμό αυτό τη δεύτερη πιο συμφέρουσα προσφορά.
Η σύμβαση για την ανακαίνιση της γραμμής Ομόνοια-Μοναστηράκι υπογράφηκε το 2008 με τελικό ανάδοχο την εταιρεία ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ αν και ήταν τρίτη στο σχετικό πίνακα μειοδοσίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες πάντως, από την έρευνα δεν φαίνεται να προκύπτουν στοιχεία πως είχαν γνώση για την προσυνεννόηση όλα τα μέλη των ΔΣ των δύο κατασκευαστικών εταιρειών.
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου