Για σημαντικές αλλαγές που προετοιμάζονται και καταφτάνουν στο
σύστημα εξέτασης των οδηγών και στα διπλώματα οδήγησης μίλησε ο
υφυπουργός Μεταφορών, Ν. Μαυραγάνης.
Η σημαντικότερη αλλαγή είναι ότι ο εξεταστής δεν θα είναι πλέον μέσα στο αυτοκίνητο, αλλά σε άλλο χώρο, σε ένα control room, όπου από εκεί θα εξετάζει τον υποψήφιο οδηγό.
Όπως τόνισε ο Ν.Μαυραγάνης, στόχος αυτής της αλλαγής είναι «να αποφευχθεί η στρέβλωση μεταξύ εξεταζόμενου και εξεταστή», δηλαδή το γνωστό σε όλους φαινόμενο χρηματισμού των εξεταστών.
Δεν σταματόύν εκεί όμως οι αλλαγές. Για να διασφαλιστεί η αδιαφάνεια του νέου τρόπου εξέτασης, προβλέπεται οι εξεταστές να αλλάζουν καθημερινά εξεταστικό κέντρο. Μπορεί δηλαδή ένας εξεταστής από τη Χαλκίδα, για παράδειγμα, να εξετάζει μέσω του ειδικού συστήματος έναν υποψήφιο στη Δράμα και το πρόγραμμα αυτό να βγαίνει καθημερινά.
Όσο τώρα για το θέμα της θεωρητικής εξέτασης, ο υφυπουργός Μεταφορών έκανε γνωστό ότι θα αλλάξουν και εκεί πολλά και κατά βάση «η Θεωρία να βρίσκεται υπό παρακολούθηση από το υπουργείο, γιατί μέχρι τώρα δεν υπήρχαν μαθήματα», είπε και συμπλήρωσε ότι «και αυτό θα εξετάζεται μέσω της τεχνολογίας».
Στο ίδιο νομοσχέδιο θα υπάρχει και πρόβλεψη για τον τρόπο λειτουργίας των οδικών βοηθειών, όπως για παράδειγμα «ποινές για τη μη τήρηση των βασικών κανόνων».
Ερωτηθείς για τις αυξήσεις που παρατηρήθηκαν σε κάποιους σταθμούς διοδίων, εξήγησε ότι πρόκειται για κάτι περιστασιακό, το οποίο συμβαίνει στα πλαίσια της εφαρμογής των αναλογικών διοδίων.
«Όταν μπει το σύστημα σε εφαρμογή, τότε θα φανεί ότι το συνολικό κόστος θα είναι μικρότερο», είπε σχετικά.
Τέλος, ο υφυπουργός Μεταφορών αναφέρθηκε στο μάθημα οδικής αγωγής στα σχολεία, το οποίο θα είναι ωριαίο ανά δεκαπενθήμερο. Για το μάθημα αυτό έχει ήδη ξεκινήσει η εκπαίδευση καθηγητών.
Πηγή
Η σημαντικότερη αλλαγή είναι ότι ο εξεταστής δεν θα είναι πλέον μέσα στο αυτοκίνητο, αλλά σε άλλο χώρο, σε ένα control room, όπου από εκεί θα εξετάζει τον υποψήφιο οδηγό.
Όπως τόνισε ο Ν.Μαυραγάνης, στόχος αυτής της αλλαγής είναι «να αποφευχθεί η στρέβλωση μεταξύ εξεταζόμενου και εξεταστή», δηλαδή το γνωστό σε όλους φαινόμενο χρηματισμού των εξεταστών.
Δεν σταματόύν εκεί όμως οι αλλαγές. Για να διασφαλιστεί η αδιαφάνεια του νέου τρόπου εξέτασης, προβλέπεται οι εξεταστές να αλλάζουν καθημερινά εξεταστικό κέντρο. Μπορεί δηλαδή ένας εξεταστής από τη Χαλκίδα, για παράδειγμα, να εξετάζει μέσω του ειδικού συστήματος έναν υποψήφιο στη Δράμα και το πρόγραμμα αυτό να βγαίνει καθημερινά.
Όσο τώρα για το θέμα της θεωρητικής εξέτασης, ο υφυπουργός Μεταφορών έκανε γνωστό ότι θα αλλάξουν και εκεί πολλά και κατά βάση «η Θεωρία να βρίσκεται υπό παρακολούθηση από το υπουργείο, γιατί μέχρι τώρα δεν υπήρχαν μαθήματα», είπε και συμπλήρωσε ότι «και αυτό θα εξετάζεται μέσω της τεχνολογίας».
Στο ίδιο νομοσχέδιο θα υπάρχει και πρόβλεψη για τον τρόπο λειτουργίας των οδικών βοηθειών, όπως για παράδειγμα «ποινές για τη μη τήρηση των βασικών κανόνων».
Ερωτηθείς για τις αυξήσεις που παρατηρήθηκαν σε κάποιους σταθμούς διοδίων, εξήγησε ότι πρόκειται για κάτι περιστασιακό, το οποίο συμβαίνει στα πλαίσια της εφαρμογής των αναλογικών διοδίων.
«Όταν μπει το σύστημα σε εφαρμογή, τότε θα φανεί ότι το συνολικό κόστος θα είναι μικρότερο», είπε σχετικά.
Τέλος, ο υφυπουργός Μεταφορών αναφέρθηκε στο μάθημα οδικής αγωγής στα σχολεία, το οποίο θα είναι ωριαίο ανά δεκαπενθήμερο. Για το μάθημα αυτό έχει ήδη ξεκινήσει η εκπαίδευση καθηγητών.
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου