hellasforce.com
Στα €350 εκ. είχαν καθορίσει το τίμημα πώλησης του ΑΔΜΗΕ !
Αυτό αποκαλύπτει σε συνέντευξή του στην Ιταλική οικονομική ιστοσελίδα “albertonosari.it” ο κ. Matteo Del Fante επικεφαλής της TERNA S.A., δηλαδή του Ιταλικού Διαχειριστή Συστήματος Μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας.
Υπενθυμίζουμε ότι ο ΑΔΜΗΕ Α.Ε. αποτελεί θυγατρική του ομίλου ΔΕΗ Α.Ε. και είναι ο ιδιοκτήτης και Διαχειριστής του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας. Η λογιστική αξία του ΑΔΜΗΕ αποτιμάται άνω του €1,4 δις ενώ η πραγματική του αξία (κόστος αντικατάστασης) είναι άνω των €8 δις.
Παρά τις μεγάλες αντιδράσεις, η πώληση του ΑΔΜΗΕ ψηφίστηκε από τη συγκυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου (Ν. 4237/2014) και προβλέπονταν να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2015. Ο διαγωνισμός για την πώληση του ΑΔΜΗΕ φρέναρε αρκετές φορές εξαιτίας της πολιτικής αστάθειας και σταμάτησε στη φάση της υποβολής δεσμευτικών προσφορών (due diligence) χωρίς να φθάσει στη δημοσιοποίηση των οικονομικών προσφορών, οι οποίες αναμένονταν στις αρχές Ιανουαρίου.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, http://albertonosari.it/new/2015/01/26/terna-possibile-stop-alla-vendita-della-rete-greca/ , ο κ. Del Fante εμφανίζεται προβληματισμένος με το πρόσφατο εκλογικό αποτέλεσμα. Η νίκη του ΣΥΡΙΖΑ και η παλαιότερη προσωπική δέσμευση του νέου πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα ότι δε θα αναγνωρίσει την ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ καθώς και καμία ιδιωτικοποίηση του Ομίλου ΔΕΗ «καθιστά δυσχερή την απόκτηση του 66% του ΑΔΜΗΕ». Παρόλα αυτά, το ενδιαφέρον της TERNA για την αγορά του πλειοψηφικού πακέτου του ΑΔΜΗΕ δεν αλλάζει μετά το εκλογικό αποτέλεσμα, αν και «οι πιθανότητες υλοποίησης της πώλησης είναι σημαντικά μικρότερες σε σχέση με αυτές που θα ήταν με νίκη του Σαμαρά».
Σύμφωνα με την Ιταλική ιστοσελίδα, η Ιταλική TERNA είχε στη διάθεσή της €350 εκ. όλα κι όλα για την αγορά του 66% του ΑΔΜΗΕ και «βρίσκονταν σε αναζήτηση χρηματοοικονομικού εταίρου». Εντούτοις, μέχρι και πριν τις πρόσφατες εκλογές, η Ιταλική TERNA S.A. θεωρούνταν ως ο πλέον πιθανός αγοραστής του πλειοψηφικού πακέτου του ΑΔΜΗΕ ενώ άλλοι ανταγωνιστές που είχαν εκφράσει ενδιαφέρον για την απόκτησή του ήταν η αντίστοιχη (κρατική) εταιρία του Βελγίου ELIA, η (επίσης κρατική) Κινεζική State Grid Corporation και το (υπό δημόσιο έλεγχο …) συνταξιοδοτικό ταμείο των ενστόλων του Καναδά PSP Investments, το οποίο έχει ήδη εξαγοράσει το 26,7% του μετοχικού κεφαλαίου του αεροδρομίου της Αθήνας από την Hochtief !
Το ευτελές του (προβλεπόμενου ;) τιμήματος πώλησης του ΑΔΜΗΕ φαίνεται από τα επίσημα στοιχεία των οικονομικών καταστάσεων που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα του ΑΔΜΗΕ :
Ο κύκλος εργασιών της εταιρίας ήταν € 325εκ. για το 2012, € 347 για ο 2013 ενώ για το 2014 εκτιμώνταν σε περίπου € 400 εκ. ! Τα αντίστοιχα κέρδη (μετά τους φόρους) ήταν €25 εκ. το 2012, €55 εκ. το 2013 και η εκτίμηση για το 2014 τα ανέβαζε στα +€60 εκ. ! Μόνο ο προϋπολογισμός της ηλεκτρικής σύνδεσης των Κυκλάδων με το ηπειρωτικό Σύστημα, που υπογράφηκε με τυμπανοκρουσίες το φθινόπωρο του 2014, έρχονταν σε € 240εκ. ενώ ο προϋπολογισμός των προγραμματισμένων από τον ΑΔΜΗΕ και εγκεκριμένων από τη ΡΑΕ έργων για την επόμενη δεκαετία υπερβαίνει τα € 2 δις !
Στα €350 εκ. είχαν καθορίσει το τίμημα πώλησης του ΑΔΜΗΕ !
Αυτό αποκαλύπτει σε συνέντευξή του στην Ιταλική οικονομική ιστοσελίδα “albertonosari.it” ο κ. Matteo Del Fante επικεφαλής της TERNA S.A., δηλαδή του Ιταλικού Διαχειριστή Συστήματος Μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας.
Υπενθυμίζουμε ότι ο ΑΔΜΗΕ Α.Ε. αποτελεί θυγατρική του ομίλου ΔΕΗ Α.Ε. και είναι ο ιδιοκτήτης και Διαχειριστής του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας. Η λογιστική αξία του ΑΔΜΗΕ αποτιμάται άνω του €1,4 δις ενώ η πραγματική του αξία (κόστος αντικατάστασης) είναι άνω των €8 δις.
Παρά τις μεγάλες αντιδράσεις, η πώληση του ΑΔΜΗΕ ψηφίστηκε από τη συγκυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου (Ν. 4237/2014) και προβλέπονταν να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2015. Ο διαγωνισμός για την πώληση του ΑΔΜΗΕ φρέναρε αρκετές φορές εξαιτίας της πολιτικής αστάθειας και σταμάτησε στη φάση της υποβολής δεσμευτικών προσφορών (due diligence) χωρίς να φθάσει στη δημοσιοποίηση των οικονομικών προσφορών, οι οποίες αναμένονταν στις αρχές Ιανουαρίου.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, http://albertonosari.it/new/2015/01/26/terna-possibile-stop-alla-vendita-della-rete-greca/ , ο κ. Del Fante εμφανίζεται προβληματισμένος με το πρόσφατο εκλογικό αποτέλεσμα. Η νίκη του ΣΥΡΙΖΑ και η παλαιότερη προσωπική δέσμευση του νέου πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα ότι δε θα αναγνωρίσει την ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ καθώς και καμία ιδιωτικοποίηση του Ομίλου ΔΕΗ «καθιστά δυσχερή την απόκτηση του 66% του ΑΔΜΗΕ». Παρόλα αυτά, το ενδιαφέρον της TERNA για την αγορά του πλειοψηφικού πακέτου του ΑΔΜΗΕ δεν αλλάζει μετά το εκλογικό αποτέλεσμα, αν και «οι πιθανότητες υλοποίησης της πώλησης είναι σημαντικά μικρότερες σε σχέση με αυτές που θα ήταν με νίκη του Σαμαρά».
Σύμφωνα με την Ιταλική ιστοσελίδα, η Ιταλική TERNA είχε στη διάθεσή της €350 εκ. όλα κι όλα για την αγορά του 66% του ΑΔΜΗΕ και «βρίσκονταν σε αναζήτηση χρηματοοικονομικού εταίρου». Εντούτοις, μέχρι και πριν τις πρόσφατες εκλογές, η Ιταλική TERNA S.A. θεωρούνταν ως ο πλέον πιθανός αγοραστής του πλειοψηφικού πακέτου του ΑΔΜΗΕ ενώ άλλοι ανταγωνιστές που είχαν εκφράσει ενδιαφέρον για την απόκτησή του ήταν η αντίστοιχη (κρατική) εταιρία του Βελγίου ELIA, η (επίσης κρατική) Κινεζική State Grid Corporation και το (υπό δημόσιο έλεγχο …) συνταξιοδοτικό ταμείο των ενστόλων του Καναδά PSP Investments, το οποίο έχει ήδη εξαγοράσει το 26,7% του μετοχικού κεφαλαίου του αεροδρομίου της Αθήνας από την Hochtief !
Το ευτελές του (προβλεπόμενου ;) τιμήματος πώλησης του ΑΔΜΗΕ φαίνεται από τα επίσημα στοιχεία των οικονομικών καταστάσεων που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα του ΑΔΜΗΕ :
Ο κύκλος εργασιών της εταιρίας ήταν € 325εκ. για το 2012, € 347 για ο 2013 ενώ για το 2014 εκτιμώνταν σε περίπου € 400 εκ. ! Τα αντίστοιχα κέρδη (μετά τους φόρους) ήταν €25 εκ. το 2012, €55 εκ. το 2013 και η εκτίμηση για το 2014 τα ανέβαζε στα +€60 εκ. ! Μόνο ο προϋπολογισμός της ηλεκτρικής σύνδεσης των Κυκλάδων με το ηπειρωτικό Σύστημα, που υπογράφηκε με τυμπανοκρουσίες το φθινόπωρο του 2014, έρχονταν σε € 240εκ. ενώ ο προϋπολογισμός των προγραμματισμένων από τον ΑΔΜΗΕ και εγκεκριμένων από τη ΡΑΕ έργων για την επόμενη δεκαετία υπερβαίνει τα € 2 δις !
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου