«Η ελληνική ναυτιλία δεν αποτέλεσε ποτέ μέρος της κρίσης χρέους του
ελληνικού κράτους» υποστηρίζει προκλητικά η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
στην ετήσια έκθεσή της 2015-2016, και αυτοανακηρύσσεται ως ο ένας από
τους δύο πυλώνες της οικονομίας.
Ένας «πυλώνας», όμως, που καταβάλλει μηδαμινή φορολογία –λιγότερα από 10 ευρώ ανά πλοίο για επταψήφιους τζίρους την ημέρα-,
έχει φορτώσει «θαλασσοδάνεια» το τραπεζικό σύστημα που ανακεφαλαιοποιήθηκε ξανά και ξανά με χρήματα του ελληνικού λαού, φοροαποφεύγει περαιτέρω μέσω off-shore σαν να μην είναι σκανδαλωδώς ευνοημένος από τις δεκάδες φοροαπαλλαγές, πώς δεν είναι μέρος της οικονομικής κρίσης της χώρας;
Οι Έλληνες εφοπλιστές φαίνεται να ακολουθούν για άλλη μία φορά τη λογική του «αν δεν με συμφέρει η πραγματικότητα, κρίμα για την πραγματικότητα». Σε μια έκθεση γεμάτη αντιφάσεις, η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών αρχικά παρουσιάζει πόσο έπληξε τη ναυτιλία η επιβολή των capital controls, όμως παρά τη δεινή οικονομική κατάσταση οι Έλληνες εφοπλιστές παρέμειναν στην πρώτη θέση του παγκόσμιου στόλου, συνέχισαν να παραγγέλνουν πλοία σε ναυπηγεία της Ασίας και να αγοράζουν μεταχειρισμένα, επενδύοντας δισεκατομμύρια δολάρια. Η σημαία της χώρας όμως που έχει το πιο ισχυρό εφοπλιστικό κεφάλαιο και τον πιο πολυάριθμο στόλο, βρίσκεται στην 7η θέση παγκοσμίως και ούτε καν πρώτη στην Ευρώπη, αλλά δεύτερη. Την ίδια ώρα, η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστώνισχυρίζεται ότι εκτιμά και εμπιστεύεται για τη λειτουργία των πλοίων της, τους Έλληνες ναυτικούς, τα ποσοστά ανεργίας των ναυτεργατών, όμως, άλλα δείχνουν. Επομένως, η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών στην ελληνική οικονομία είναι μέγεθος σχετικό, λαμβάνοντας υπόψη την ιλιγγιώδη κερδοφορία τους.
Πάντως η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, κάνει ό,τι περνάει από το χέρι της για να καθησυχάσει τους Έλληνες εφοπλιστές, δηλώνοντας ότι τα προνόμιά τους δεν πρόκειται να πειραχθούν, ενώ ο «κόφτης» για μισθωτούς και συνταξιούχους καραδοκεί...
Ένας «πυλώνας», όμως, που καταβάλλει μηδαμινή φορολογία –λιγότερα από 10 ευρώ ανά πλοίο για επταψήφιους τζίρους την ημέρα-,
έχει φορτώσει «θαλασσοδάνεια» το τραπεζικό σύστημα που ανακεφαλαιοποιήθηκε ξανά και ξανά με χρήματα του ελληνικού λαού, φοροαποφεύγει περαιτέρω μέσω off-shore σαν να μην είναι σκανδαλωδώς ευνοημένος από τις δεκάδες φοροαπαλλαγές, πώς δεν είναι μέρος της οικονομικής κρίσης της χώρας;
Οι Έλληνες εφοπλιστές φαίνεται να ακολουθούν για άλλη μία φορά τη λογική του «αν δεν με συμφέρει η πραγματικότητα, κρίμα για την πραγματικότητα». Σε μια έκθεση γεμάτη αντιφάσεις, η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών αρχικά παρουσιάζει πόσο έπληξε τη ναυτιλία η επιβολή των capital controls, όμως παρά τη δεινή οικονομική κατάσταση οι Έλληνες εφοπλιστές παρέμειναν στην πρώτη θέση του παγκόσμιου στόλου, συνέχισαν να παραγγέλνουν πλοία σε ναυπηγεία της Ασίας και να αγοράζουν μεταχειρισμένα, επενδύοντας δισεκατομμύρια δολάρια. Η σημαία της χώρας όμως που έχει το πιο ισχυρό εφοπλιστικό κεφάλαιο και τον πιο πολυάριθμο στόλο, βρίσκεται στην 7η θέση παγκοσμίως και ούτε καν πρώτη στην Ευρώπη, αλλά δεύτερη. Την ίδια ώρα, η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστώνισχυρίζεται ότι εκτιμά και εμπιστεύεται για τη λειτουργία των πλοίων της, τους Έλληνες ναυτικούς, τα ποσοστά ανεργίας των ναυτεργατών, όμως, άλλα δείχνουν. Επομένως, η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών στην ελληνική οικονομία είναι μέγεθος σχετικό, λαμβάνοντας υπόψη την ιλιγγιώδη κερδοφορία τους.
Πάντως η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, κάνει ό,τι περνάει από το χέρι της για να καθησυχάσει τους Έλληνες εφοπλιστές, δηλώνοντας ότι τα προνόμιά τους δεν πρόκειται να πειραχθούν, ενώ ο «κόφτης» για μισθωτούς και συνταξιούχους καραδοκεί...
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου