Το φαινόμενο της εξαπάτησης πολιτών μέσω
τετραψήφιων ή πενταψήφιων αριθμών και οργανωμένων τηλεφωνικών κέντρων
βρίσκεται σε έξαρση το τελευταίο διάστημα, καθώς διάφορες εταιρίες που κυριολεκτικά δεν υπάρχουν, έχουν βρει τρόπους να βομβαρδίζουν τους πολίτες με sms και να τους αποσπούν μεγάλα χρηματικά ποσά, μέσω των λογαριασμών κινητής τηλεφωνίας.
Οι συγκεκριμένες εταιρίες δηλώνουν συνήθως ως έδρα τη Βουλγαρία και την Κύπρο και καλούν μαζικά ή στέλνουν γραπτά μηνύματα σε ανυποψίαστους καταναλωτές. Όποιος κάνει το …λάθος να διαβάσει το sms, να ακολουθήσει κάποιον σύνδεσμο ή να απαντήσει σε κλήσεις που οδηγούν σε ηχογραφημένα μηνύματα, “τιμωρείται” με υπέρογκες χρεώσεις. Η χρέωση για κάθε μήνυμα ή κλήση φθάνει, κατά μέσο όρο, τα δύο ευρώ. Εδώ να σημειωθεί ότι υπάρχουν τετραψήφοι και πενταψήφιοι αριθμοί που σε χρεώνουν ακόμη και αν δεν ανοίξεις το μήνυμα.
Και το ερώτημα είναι ΤΙ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΚΙΝΗΤΗΣ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑΣ για να προστατεύσουν τους πελάτες τους;;;;;
Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων εξηγεί ότι οι ΥΠΠ (Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης):
Για την προστασία κατά τη χρήση ΥΠΠ, η ΕΕΤΤ συστήνει στους καταναλωτές να:
Δείτε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τις χρεώσεις από τις υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης, και κυρίως αυτά που αφορούν τις χρεώσεις κάθε φορά που λαμβάνετε SMS!
Δείτε επίσης:
Θυμηθείτε επίσης τη σύσταση για ιδιαίτερη προσοχή πριν προβείτε σε επανάκληση εισερχομένων κλήσεων από το εξωτερικό, των οποίων δε γνωρίζετε την προέλευση, λόγω ενδεχόμενης αυξημένης χρέωσης. Η Επιτροπή έχει διαπιστώσει ότι πραγματοποιούνται απρόσκλητες κλήσεις από αριθμούς του εξωτερικού οι οποίες σκόπιμα εμφανίζονται ως αναπάντητες. Με τον τρόπο αυτό, ο καλών επιδιώκει κακόβουλα να παροτρύνει τον καλούμενο συνδρομητή, ώστε να καλέσει τον αριθμό και να υποστεί, στη συνέχεια, υψηλή χρέωση.
Πληροφ. από http://tech.in.gr/consult/article/?aid=1500080009
Οι συγκεκριμένες εταιρίες δηλώνουν συνήθως ως έδρα τη Βουλγαρία και την Κύπρο και καλούν μαζικά ή στέλνουν γραπτά μηνύματα σε ανυποψίαστους καταναλωτές. Όποιος κάνει το …λάθος να διαβάσει το sms, να ακολουθήσει κάποιον σύνδεσμο ή να απαντήσει σε κλήσεις που οδηγούν σε ηχογραφημένα μηνύματα, “τιμωρείται” με υπέρογκες χρεώσεις. Η χρέωση για κάθε μήνυμα ή κλήση φθάνει, κατά μέσο όρο, τα δύο ευρώ. Εδώ να σημειωθεί ότι υπάρχουν τετραψήφοι και πενταψήφιοι αριθμοί που σε χρεώνουν ακόμη και αν δεν ανοίξεις το μήνυμα.
Και το ερώτημα είναι ΤΙ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΚΙΝΗΤΗΣ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑΣ για να προστατεύσουν τους πελάτες τους;;;;;
Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων εξηγεί ότι οι ΥΠΠ (Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης):
- είναι τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες υψηλής χρέωσης και δεν περιλαμβάνονται στον δωρεάν χρόνο ομιλίας/αριθμό sms που παρέχονται σε προγράμματα σταθερής και κινητής τηλεφωνίας και
- αναγράφονται διακριτά στους τηλεφωνικούς λογαριασμούς.
- Γραμμές 901-ΧΧΧΧΧΧΧ και 909-ΧΧΧΧΧΧΧ: Τηλεφωνικές κλήσεις προς ή/και αποστολή/λήψη sms προς/από αριθμούς των σειρών αυτών χρεώνονται βάσει της εμπορικής πολιτικής των εταιριών.
- Γραμμές 806-ΧΧΧΧΧΧΧ, 812-ΧΧΧΧΧΧΧ, 825-ΧΧΧΧΧΧΧ, 850-ΧΧΧΧΧΧΧ και 875-ΧΧΧΧΧΧΧ: Τηλεφωνικές κλήσεις προς ή/και αποστολή sms προς αριθμούς των σειρών αυτών χρεώνονται με τιμολόγιο που είναι προκαθορισμένο και κοινό για όλες τις εταιρίες, ενώ το κόστος (σε ευρωλεπτά/λεπτό κλήσης ή ανά sms) σηματοδοτείται από το δεύτερο και τρίτο ψηφίο του 10ψήφιου τηλεφωνικού αριθμού. Για παράδειγμα, κλήση σε οποιονδήποτε αριθμό της σειράς 825-ΧΧΧΧΧΧΧ χρεώνεται με €0,25/λεπτό.
- 5ψήφιοι αριθμοί των σειρών 14ΧΧΧ, 190ΧΧ έως 196ΧΧ, 1980Χ έως 1985Χ και 54ΧΧΧ: Τηλεφωνικές κλήσεις προς ή/και αποστολή/λήψη sms προς/από αριθμούς των σειρών αυτών χρεώνονται βάσει της εμπορικής πολιτικής των εταιριών.
- Δείτε τις χρεώσεις για τις υπηρεσίες τρίτων στον τιμοκατάλογο της Vodafone
- Ομοίως, δείτε τις χρεώσεις των παρόχων ΥΠΠ στο cosmote.gr
- Τέλος, δείτε τις χρεώσεις από υπηρεσίες τρίτων στο wind.gr
Για την προστασία κατά τη χρήση ΥΠΠ, η ΕΕΤΤ συστήνει στους καταναλωτές να:
- Ενημερώνονται εκ των προτέρων για τα τιμολόγια των παρεχόμενων υπηρεσιών. Επισημαίνεται ότι, βάσει υποχρέωσης που έχει επιβληθεί από την ΕΕΤΤ, οι εταιρίες υποχρεούνται να ενημερώνουν τους καταναλωτές στο ενημερωτικό/διαφημιστικό υλικό σχετικά με την ταυτότητά τους, τη χρέωση ανά κλήση/sms, καθώς και για τη γραμμή βοήθειας/παραπόνων (helpline), η τελευταία δεν πρέπει να είναι αυξημένης χρέωσης και η οποία υποχρεωτικά πρέπει να είναι διαθέσιμη στους καταναλωτές τουλάχιστον κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.
- Επιδεικνύουν προσοχή κατά τη διενέργεια τηλεφωνικών κλήσεων και την αποστολή/λήψη sms προς/από αριθμούς για ΥΠΠ.
- Επιδεικνύουν ιδιαίτερη προσοχή πριν την καταχώρηση του αριθμού κινητού τηλεφώνου σε διαδικτυακό τόπο (ως προϋπόθεση εγγραφής σε υπηρεσία ή συμμετοχής σε διαγωνισμό, κλήρωση κ.ά.) και να έχουν προηγουμένως διαβάσει προσεκτικά τους όρους, τις προϋποθέσεις και το κόστος παροχής της υπηρεσίας. Η επισήμανση ισχύει και για αντίστοιχες υπηρεσίες που προσφέρονται από εκπομπές και διαφημιστικές καταχωρήσεις σε ηλεκτρονικά και έντυπα ΜΜΕ.
- Γνωρίζουν ότι έχουν τη δυνατότητα να αιτηθούν ενεργοποίηση φραγής πρόσβασης, την οποία ο πάροχος υποχρεούται να ικανοποιήσει, είτε σε όλες τις ΥΠΠ είτε σε ορισμένες αριθμοδοτικές σειρές. (tech.in.gr: Καλέστε το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών του παρόχου σας για να ζητήσετε φραγή όλων ή κάποιων αριθμών υπηρεσιών αυξημένης χρέωσης.
Δείτε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τις χρεώσεις από τις υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης, και κυρίως αυτά που αφορούν τις χρεώσεις κάθε φορά που λαμβάνετε SMS!
Δείτε επίσης:
Θυμηθείτε επίσης τη σύσταση για ιδιαίτερη προσοχή πριν προβείτε σε επανάκληση εισερχομένων κλήσεων από το εξωτερικό, των οποίων δε γνωρίζετε την προέλευση, λόγω ενδεχόμενης αυξημένης χρέωσης. Η Επιτροπή έχει διαπιστώσει ότι πραγματοποιούνται απρόσκλητες κλήσεις από αριθμούς του εξωτερικού οι οποίες σκόπιμα εμφανίζονται ως αναπάντητες. Με τον τρόπο αυτό, ο καλών επιδιώκει κακόβουλα να παροτρύνει τον καλούμενο συνδρομητή, ώστε να καλέσει τον αριθμό και να υποστεί, στη συνέχεια, υψηλή χρέωση.
Πληροφ. από http://tech.in.gr/consult/article/?aid=1500080009
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου